ساختمان الماس ،سه بعدی سازی تجاری، کاری از پریادیس (Pariadis )

MayaMana

Banned
سلام بر دوستان عزیز و گرامی.. : )

کاری رو که ملاحضه میفرمائید، سال قبل برای یکی از طراحان خوش ذوق کرجی انجام دادیم..
کار ابتدا از یک ایده روی کاغذ برای ایشان شروع شد و ما به اون در نرم افزار مایا جان دادیم تا تکمیل شد.

کار کلا با استراتژی Direct Illumination نورپردازی و با منتال ری رندر شده ( No GI , No FG, No nothing ) ..

کار های مربوط به فواره ها در Real Flow انجام شده..

کلیه درختها دونه به دونه سه بعدی سازی شد تا اونی باشه که میخوایم به غیر از چند نمونه کوچک در گوشه کنار که نیازی به دقت زیاد نداشت.. به طور مثال نخل ها ( یا شاید شبیه نخل ها ) کلا دونه به دونه برگهای تیغ مانندشون طراحی شد از روی عکس های واقعی..

تکسچرها در Body Paint انجام شده تقریبا.. و با فوتوشاپ تکمیل شدند..
آدم ها مدلهای آماده و تغییر یافته بودند که تو Poser کمی روشون کار کردیم..

عکسهای اصلی بسیار با Resolution بالا هستند اگر دلتون خواست میتونم عکسهای 4k اونها رو براتون آپلود کنم میدونید که عکس High quality دیدن داره.. من که خودم خیلی لذت میبرم وقتی عکسها کیفیتشون رو حفظ میکنند ..

و دیگه اینکه .. دیگه اینکه اگه سوالی بود من در خدمتتون هستم و از همین جا تشکر میکنیم از نظرادتون و ممنون :)
:rose:
 

پیوست ها

  • Almas 01.jpg
    Almas 01.jpg
    170.5 کیلوبایت · بازدیدها: 76
  • Almas 02.jpg
    Almas 02.jpg
    75.9 کیلوبایت · بازدیدها: 78
  • Almas 03.jpg
    Almas 03.jpg
    169.2 کیلوبایت · بازدیدها: 114
  • Almas 04.jpg
    Almas 04.jpg
    134.4 کیلوبایت · بازدیدها: 122
  • Almas 05.jpg
    Almas 05.jpg
    139.5 کیلوبایت · بازدیدها: 134

3ehzad/

Member
عالیه واقعا حرف نداره فقط نگفتی مدل سازی و رندر چقدر زمان برده
اگر وایر هم داری بزار که ما یه کم بیشتر فیض ببریم
در ضمن ماشین ها رو خودتون مدل کردید یا اینکه اماده بوده
تشکر
 

MayaMana

Banned
ممنون از نظرتون
بله ماشین ها رو ما کلا اماده داریم.. ولی برای Render و برای استفاده توی Maya کمی تصحیح کردیم.. ولی همشون آماده هستند

و اینکه زمان پروژه زیاد بود چون هی تغییر میکرد و پیوسته روش کار نکردیم. و کم و زیاد میشد. .و ما چند بار طرح رو عوض کردیم..
زمان رندر Quality بالا شکه حدود 3000*6000 بود در حدود 30 ساعت طول کشید..

تعداد Polygon ها که با اغلبشون Reference بودند و در هنگام لزوم On میشدند در حدود 8 میلیون بود.

ممنون
 

پیوست ها

  • Scene Snap Shot.jpg
    Scene Snap Shot.jpg
    374.3 کیلوبایت · بازدیدها: 50
  • Scene Snap Shot 01.jpg
    Scene Snap Shot 01.jpg
    298.2 کیلوبایت · بازدیدها: 18
با سلام و تبريك بابت كار قشنگتون.
شما از اون تكنيك كه 40 50 تا لامپ رو روي تقريبا يك نيمكره مي چينن استفاده كرديد؟
 

MayaMana

Banned
با سلام و تبريك بابت كار قشنگتون.
شما از اون تكنيك كه 40 50 تا لامپ رو روي تقريبا يك نيمكره مي چينن استفاده كرديد؟

خوب البته نورها با Intensity های مختلف و بسیار دقیق قرار میگیرند.. بعضی از اونها زوایای مختلفی رو پوشش میدند..

عموما" بعضی از اونها Shadow ندارند..
بعضی از اونها Specularity ندارند..
بعضی از اونها فقط .002 شدت دارند..

به این شکل نور پردازی که اینجا این شکلی شده به خاطر نوع مکان نورپردازی Doom lighting Effect یا Direct Illumination گفته میشه..


( درضمن برای شما من لینک رو آپلود کردم .. دیدید پوستتون رو؟ )
 

moeinkarimi

Member
بسیار بسیار عالی شده اما اگه نظر من رو میخوای باید بگم که متریال ها رو میتونی خیلی بهتر و طبیعی تر بکنی - مخصوصاً متریال خود ساختمون که نقره ای هست رو :shock:
 

MayaMana

Banned
بسیار بسیار عالی شده اما اگه نظر من رو میخوای باید بگم که متریال ها رو میتونی خیلی بهتر و طبیعی تر بکنی - مخصوصاً متریال خود ساختمون که نقره ای هست رو :shock:

:)
ممنون

بله حق با شماست.. متریال ساختمان یعنی اون نقره ها میتونند خیلی بهتر باشند... فکر کنم که طراح اینطوری خواسته بود.. خوب به خاطر ندارم ولی فکر کنم که همین بود!
 

hamed1star

Member
تبریک بابت کار خوبتون .
از این جهت که کارتون رو در سطح خوبی میبینم خواستم یه راهنمایی کوچیک بکنم .
خوب اول از همه یه سر به این اینک بزنید .
http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3948749&postcount=3
مطمینن اگه اطلاعات کاملی نسبت به این دوگزینه داشتید صرف نظر ازشون کار عاقلانه ای به نظر نمیرسه چرا که قدرت کار رو چدین برابر میکنه و خوب واضح تر اینا اینکه مکاناتی که این دو به دست میده شبیه سازیش به طور عادی به تعداد نور زیادی احتیاج داره .
سبک رندرتون بیشتر جنبه ی رندر انیمیت داره نه تک فریم و خوب استفاده از رندرر های دیگه مثلا برازیل به راحتی میتونه زمان رندر 30 ساعتی شما رو به نهایتا 2 یا 3 ساعت تبدیل کنه یکم هم بهتر از این میشه .
مورد بعدی اینکه من چندین بار تصاویر رو بررسی کردم ولی حقیقتا کوچکترین دلیلی برای استفاده از body paint ندیدم خوب من 1 سالی هست باهاش کار میکم اما فکر نمیکنم کارش اینقدرها ابتدایی باشه .چیزی که من تو کار شما یبینم فقط چند تا تکسچر عادی هست که به همین دلیل فکر میکنم اوردن اسم body paint صرفا اضافه کردن اسم یه نرم افزاره .همین .
مورد اخر اینکه شما خودتون این کارها رو انجام میدید یا یک گروهید؟

ممنون موفق باشید .
 

MayaMana

Banned
تبریک بابت کار خوبتون .
از این جهت که کارتون رو در سطح خوبی میبینم خواستم یه راهنمایی کوچیک بکنم .
خوب اول از همه یه سر به این اینک بزنید .
http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3948749&postcount=3


ممنون موفق باشید .


خوب ممنون :) بسیار خوب بود..
استفاده کردم .. و انشاءالله بیشتر هم استفاده خواهم برد

سبک رندرتون بیشتر جنبه ی رندر انیمیت داره نه تک فریم و خوب استفاده از رندرر های دیگه مثلا برازیل به راحتی میتونه زمان رندر 30 ساعتی شما رو به نهایتا 2 یا 3 ساعت تبدیل کنه یکم هم بهتر از این میشه .

ممنون موفق باشید .


بله ممکنه که خیلی از رندررها این کار ها رو بکنن مثل Maxwell ولی معلومه که شما برازیل رو توی مکس استفاده میکنید درسته ؟
Resolutionعموما" مسئله مهمی در افزایش رندر تایم هست. خصوصا" وجود رفلکتهای خیلی زیاد و همینطور تکسچرهای سنگین .. سعی ما این بود که بهترین نتیجه رو از منتال ری بگیریم..

مورد بعدی اینکه من چندین بار تصاویر رو بررسی کردم ولی حقیقتا کوچکترین دلیلی برای استفاده از body paint ندیدم خوب من 1 سالی هست باهاش کار میکم اما فکر نمیکنم کارش اینقدرها ابتدایی باشه .چیزی که من تو کار شما یبینم فقط چند تا تکسچر عادی هست که به همین دلیل فکر میکنم اوردن اسم body paint صرفا اضافه کردن اسم یه نرم افزاره .همین .

ممنون موفق باشید .

خوب حقیقتا" اینو عرض میکنم که اگر ما این کار ها رو اینجا قرار میدیم برای این نیست که شناخته بشیم.. وبرای شناخته شدن دست به دامن استفاده از اسم چند نرم افزار مطرح و عموما" همه گیر نمی شیم..بدون سوال و بدون اگاهی این حرف رو زدن کمی بی انصافیه...

چون واقعا" خدمتتون عرض کنم . که پروژه های اصلی ما که عموما" Visual Effects هست و در سایت بسیار بزرگ دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، از تمامی نرم افزارها بهره میگیرند.. و به هیچ عنوان علاقه ای به این نیست که چیزی رو بگیم که نیازی به گفتنش نیست.. فقط جهت آشنای دوستان هست وگرنه میگیم .. اینه و دیگر هیچ حالا نظر بدین .. ولی دوست داریم همه بدونند که چه اتفاقی پست ماجرا افتاده :)
بقولی.. نیازی به این کار نداریم.. عظر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید..

تمامی خطوط خیابان ، خط کشی ها و بدنه درختها و برگها رو با body paint انجام دادیم.. با این حال از شما استاد عزیز بابت اینکه نتونستیم رضایت شما رو جلب کنیم .. عذر خواهی میکنیم.:rose:

مورد اخر اینکه شما خودتون این کارها رو انجام میدید یا یک گروهید؟

د .

کار از پریادیس .. یعنی چی ؟
یعنی یک شرکت ثبت شده :)
 

hamed1star

Member
حقیقتش چیزهایی که گفتم ابدا جنبه ی توهین نداشت ولی خوب دیگه چیکار میشه کرد . اینجا مجید انلاینه به روایتی ..........

له ممکنه که خیلی از رندررها این کار ها رو بکنن مثل Maxwell ولی معلومه که شما برازیل رو توی مکس استفاده میکنید درسته ؟
Resolutionعموما" مسئله مهمی در افزایش رندر تایم هست. خصوصا" وجود رفلکتهای خیلی زیاد و همینطور تکسچرهای سنگین .. سعی ما این بود که بهترین نتیجه رو از منتال ری بگیریم..

التماس میکنم بهتون قبل از اینکه چیزی بگم حرفامو به جنبه ی دووستانه بررسی کنید حتی اگه لحنم تنده .
خوب اصلا بحث رندرر های دیگه کنسل همون منتالی که شما کار میکنید ببینید روشی که شما استفاده کردید رو خود بنده بارسال همین جا اموزش دادم و خوب مثل همیشه با یی توجهی دوستان مواجه شد .حالا اینا مهم نیست مهم اینجاست که یا شما منظور از استفاده از این روش رو خوب متوجه نشدید یا من.... تا اونجا که من میدونم این روش اولین بار تسط افراد خاصی مطرح شد که خوب اونقدر ها هم ادمای معروفی نبودن چد سال بیش gnomonology اومد و این مورد رو توضیح داد میشه گفت کامل و خوب بعدش هم که دیگه به عنوان روشی خاص انتخاب شد اما موضوع اصلی اینجاست که این روش میاد از GI , FG صرف نظر میکنه تا اینجا درست اما این کار رو میکنه واسه کاهش زمان رندر نه افزایشش . به عبارت دیگه شما این کار رو بدون منتال هم میتونید انجام بدید اما یه موضوعی جا میمونه که اونم precalculate واسه ی raytraced هاست که حالت معمولی این قابلیت رو نداره بس قرار شد از رندرر استفاده بشه تا این محاسبات به صورت خودکار انجام بشه و از FG,GI هم صرف نظر شد به خاطر افزایش زمان رندر بس با این اوضاع اوصاف زمان رندر به طرز چشمگیری باید بایین میومد تا اینکه بالا بره درسته سایز رندر شما بالاست ولی زمان رندر باز هم عاقلانه نیست رک میگم اگه محیططون رو قرار بود رندر کنم زمان رندر اونم با منتال قطعا با این سایز بیش از 4 یا 5 ساعت نمیشد تازه انم با FG,GI بدون ایندو که دیگه فبهاااا.


خوب حقیقتا" اینو عرض میکنم که اگر ما این کار ها رو اینجا قرار میدیم برای این نیست که شناخته بشیم.. وبرای شناخته شدن دست به دامن استفاده از اسم چند نرم افزار مطرح و عموما" همه گیر نمی شیم..بدون سوال و بدون اگاهی این حرف رو زدن کمی بی انصافیه...

نمیدونم منظورتون از نا اگاهی چیه .... چرا که معرف کار شما رندرش هست واگر غیر از اینه حتما باید ذکر میشد من شخصا قراره روی رندر های شما نظر بدم نه چیزهایی که تو ذهنتونه .
در ضمن body paint معروفیتش رو مدیونه کارهای ساختمانی نیست تو این مورد هم از اسم خوده برنامه چه جوابی بهتر. تا اونجا که میدونم همه گیر هم نیست !!

به هیچ عنوان علاقه ای به این نیست که چیزی رو بگیم که نیازی به گفتنش نیست.. فقط جهت آشنای دوستان هست وگرنه میگیم .. اینه و دیگر هیچ حالا نظر بدین .. ولی دوست داریم همه بدونند که چه اتفاقی پست ماجرا افتاده

جالبه من با اینکه با این نرم افزار اشنا بودم هنوز هم با توضیحاتتون دلیلی برای استفادش نمیبینم و خوب مطمیینن دوستانی که اطلاع نداشتن مطمیینن این عمل رو فقط به قدرت کار میبینن . البته خوب شما که منظورتون این نیست و یقین هم دارم به این موضوع .


تمامی خطوط خیابان ، خط کشی ها و بدنه درختها و برگها رو با body paint انجام دادیم.. با این حال از شما استاد عزیز بابت اینکه نتونستیم رضایت شما رو جلب کنیم .. عذر خواهی میکنیم

من نه استادم و نه رضایت من از این کار واسه شما مهمه مطمیننا رضایت مربوط به مشتریه و من قراره انتقادکنم غیر از اینه حتما بگید .
شما به گفته ی خودتون شرکت دارین و مطمیننا به کارکرد نرم افزاهای زیادی اشنایی دارید و صد البته امیدوارم دلیلی هم براشون داشته باشید . فقط یه سوال اینکه اگه شما این کار رو به طور کامل با فتوشاب انجا میدادید سریع تر بیش میرفت یا به این صورت که از هر دو استفاده کردید .مسلما از بین رفتن تنظیمات جسم حداقل مورد مناسبی نیست مگر اینگه تو مایا هم مثل مکس خودش به صورت اتوماتیک اکسپورتر داشته باشه من نمیدونم بهم بگید ؟؟
مطمیینن سرعت بیشرفت کار تو یه شرکت از نکات اصلی هست اگر نیست بگید .


کار از پریادیس .. یعنی چی ؟
یعنی یک شرکت ثبت شده

شرمنده اگر بنده متوجه نشدم ولی خوب بنده نه در اداره ثبت پیگیری کردم و البته استفاده از این اسامی حد اقل تو این فروم امار بالایی دارد .

بازم امیدوارم حرفام رو به جنبه ی بد نگیرید .
 

MayaMana

Banned
من چیزه بدی توی حرفهای شما نمی بینم .. که بخوام اون رو بد برداشت کنم اصلا" .. :)

شما میگید این زمان رندر معقول نیست برای این کار..
بنده عرض میکنم شاید اگر بخوام این کار رو دوباره رندر کنم خوب کمتر این حرفها میشه زمان رندر..
توی پست های قبلی هم عرض کردم که این کار ماله 1 سال و خورده ای پیش هست و همه ما قدر تجربه و زمان گذاشته شده برای روی کسب تجربه و همینطور نحوه استفاده درست از Resource ها رو میدو نیم مگه نه؟

میتونی این کار رو به عنوان تجربه ی ما در اون زمان در نظر بگیری.. برای الان که چطور میتونیم اینو رندر بگیریم که خیلی بهتر بشه خوب ... میزارم حدسشو به عهده ی خودت :wink:

واقعا" تکنیکهای برتر رندرینگ دنیا برای Full Animation به سمت استفاده نکردن از GI , FG پیش رفت به خاطر سرعت و عدم داشتن Flicker برا ی جنبه های Compose چون هم خونی عناصر CG با محیط به شدت مورد نیاز هست میشه گفت با setting های متفاوتی Image based Lighting به شدت رواج داره .. من در مورد زمان رندر همشون تحقیق کردم در حد خودم.. و برای پیشرفت کارمون

دوست من.. ما همه شاگردیم .. 1 سال ویا چند سال کار کردن با یک نرم افزار .. نشون میده که ما هنوز خیلی راه برا رفتن داریم..
بعد از 7 سال تازه فهمیدم که من چیزی بلد نیستم. و از گفتنش عبایی ندارم... طارف هم ندارم که عذر خواهی کردم بابت اینکه شما خوشتون نیومده..


ما روشهایی رو در طی چند سال تجربه کردیم. و هر ماه به این تجربه ها اضافه میشه.... ولی اینکه این تجربه ها در اختیار دیگران قرار بگیرند یا نه بحث دیگریست..
:)
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
کاره جالبی شده، معلومه خیلی سنگین بوده، حتما عکس های که بزرگ رندر گرفتید رو بذار تا روی اونا نظر بدیم. روی این تصویر های کوچیک اصلا متریال هات خوب دیده نمی شه و جزئیات و ریزه کاری های کارت هم دیده نمی شه اینجوری.
 

MayaMana

Banned
اگر بتونم حتما" :)
آخه حدود 5 مگا بایت هست تصویر اصلی و فکر نمیکنم کسی بخواد دانلودش بکنه ..

(البته سایز اصلی دست نخوردش یعنی 32bit هستش که حدود 92 مگا بایت هست .. تصویر رو 32bit گرفتیم تا بتونیم روش بعدا" تو فوتوشاپ تست Exposure داشته باشیم.

با این حال سعی میکنم که بزارم..
از توجهت ممنونم..
 
آخرین ویرایش:
خوب البته نورها با Intensity های مختلف و بسیار دقیق قرار میگیرند.. بعضی از اونها زوایای مختلفی رو پوشش میدند..

عموما" بعضی از اونها Shadow ندارند..
بعضی از اونها Specularity ندارند..
بعضی از اونها فقط .002 شدت دارند..

به این شکل نور پردازی که اینجا این شکلی شده به خاطر نوع مکان نورپردازی Doom lighting Effect یا Direct Illumination گفته میشه..


( درضمن برای شما من لینک رو آپلود کردم .. دیدید پوستتون رو؟ )


آره متشكر از زحمتتون البته رپيدم همين ديشب درست شد.
يك چنين تكنيكي رو در تيوتوريالهاي GNomon داشت ولي اينقدر با دقت و وسواس نبود.فقط 65 تا نور رو روي يك نيمكره گذاشته بود و يادم نيست كه Shadow داشت يا نه.فقط يك نكته رو مي دونم اگه احتمالا Soft Shadows داشته باشه GI هزينه كمتري خواهد داشت.مگه اينكه Hard shadows استفاده بشه كه در اينصورت گهگاهي سايه ها مثل لامپهاي داخي استاديوم هاي فوتبال ميشه.ولي خوبي اين روش اينه كه ديگه از فليكر خبري نيست.

با تشكر از راهنماييهاتون.
 

hellboy3d

Member
سلام
به نظر من از نظر معماری کارتون ضعیف هستش چون
متریال ها قابل شناسایی نیستن از نظر یه فرد عادی
همچنین رو اینوایرمنت اطراف هم کا می کردین بد نبود
با توجه به اینکه مال یکسال پیش هست
در کل خوب بود موفق باشین
 
آخرین ویرایش:

MayaMana

Banned
سلام
به نظر من از نظر معماری کارتون ضعیف هستش چون
متریال ها قابل شناسایی نیستن از نظر یه فرد عادی
همچنین رو اینوایرمنت اطراف هم کا می کردین بد نبود
با توجه به اینکه مال یکسال پیش هست
در کل خوب بود موفق باشین


از نظر معماری همونطوری که توی پست مطرح هست برای یک طراح معماری کار آماده شده و ارتباطی با طراحی ما نداره بلکه ما اون رو سه بعدی کردیم.. و جنبه های تکنیکی کار از طرح اصلی برای ما مهمتر هست...

بر روی Environment گمان میکنم به اندازه ای که شلوغ نکنه کار رو و گویای کار باشه به ما گفته شده بود که انجام بدیم و ما البته کمی از زیاده بر اونچه که خواسته شده بود روش مانور دادیم.....

ممنون از نظرتون
 
من نظرم جلب شد ولی اون مارک یا همون اسم چرا کج زدید همون اسمی که توی سردر زدید
ولی یــــــــــه چیزی می کم از جلو که دیدم از زیبایی پکیدم
 

MayaMana

Banned
من نظرم جلب شد ولی اون مارک یا همون اسم چرا کج زدید همون اسمی که توی سردر زدید
ولی یــــــــــه چیزی می کم از جلو که دیدم از زیبایی پکیدم



خوب من فکر میکنم اینطوری فقط دیده میشه چون من کاملا" دقت دارم که چیزی به این واضحی کج نباشه..
نمیدونم ولی من خیی وسواس دارم به کج بودن یه چیزی.. بازم اگه بگی کدوم عکس ممنون میشم..

و اینکه ما شما رو نیاز داریم.. به قول خودتون " نپک " :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا