بی بی کد ساختمان اداری شرکت (...) در کرج

darklight

کاربر فعال
سلام
مدت دو ماهه که شروع به یادگیری 3ds max کردم و این اولین کار واقعی من هستش (قبلا از روی تاتوریال ها چندتا چیز درست کرده بودم اما این رو فقط با استفاده از فایل های autocad خودم درست کردم):paint:
برای همین اگه پیشنهادی هم دارید لطفا دریغ نفرمائید. (در این تاپیک یه سری سوال هم پرسیده بودم که اگه جواب بدید ممنون میشم):rose:
با تشکر
(توضیحات عکس ها:
mapna1-0 اولین رندر که 2 ساعت با دوربین استاندارد طول کشید
mapna2 دومین رندر که 6 ساعت با دوربین وی ری طول کشید
mapna2-1 دومین رندر با post process
mapna2-2 دومین رندر با post process و post effect)
 

پیوست ها

  • Mapna2-3.jpg
    Mapna2-3.jpg
    398.3 کیلوبایت · بازدیدها: 80
  • Mapna2-2.jpg
    Mapna2-2.jpg
    356.4 کیلوبایت · بازدیدها: 67
  • Mapna2.jpg
    Mapna2.jpg
    312.3 کیلوبایت · بازدیدها: 68
  • Mapna1-0.jpg
    Mapna1-0.jpg
    274.9 کیلوبایت · بازدیدها: 84
آخرین ویرایش:

Meiti

Member
یه مدلاسزی خوب با متریال نسبتا خیلی ضعیف که به نظرم سعی شده با فتوشاپ ایراد متریال گرفته شه اما نشده
 

darklight

کاربر فعال
متریال ها خام هستن حالا عارف میاد دقیق توضیح می ده
من از خدامه!!!!
خیلی خوشحال شدم بالاخره یکی یه نکته ای گفت. یه دنیا ممنون.
من تو متریال اصلی ساختمان (نمای کامپوزیت) فقط یه Defuse دادم با یه مقدار Reflection با گلاسینس حدودا 0.3 و یه بام پمپ تایل که اتفاقا اصلی ترین مشکلم همین بود که نمی تونستم اندازه هاش رو توی صفحه دقیق در بیارم و هر کاری می کردم نمیشد.
برای متریال چمن هم کلی ور رفتم ولی چون نمی تونستم تست رندرهای خوبی بگیرم(هر تست بیش از نیم ساعت طول می کشید آخرش نفهمیدم چی کار کنم.
البته چون واقعا اولین کارم بود خصوصا در مورد متریال دهی اصلا از خودم توقع بالایی نداشتم و تا حالا هرچی کار کردم برای یاد گرفتن مدلینگ بوده نه متریال (البته یه تاتوریال متریال وی ری گذاشتم برای دانلود ولی هنوز دانلودش تموم نشده).
برای شیشه هم کلا فقط از Reflectin و Refraction استفاده کردم و تنظیمات دیگه از این دو مورد رو هم تغییر ندادم. (هنوز نمی دونم این Fersenel و ... اصلا چی هستن و چی کار می کنن.)
در مورد نورپردازی هم خیلی کم اطلاعات داشتم ولی با همون دو تا نور گذاشتم یکی Vray Sun و یکی VrayLight از نوع Dome با مپ HDRI که نمی دونم آیا این کارم درست بوده یا نه بیشتر می خواستم رنگ آسمون توی کارم باشه و سایه خورشید رو هم داشته باشم. کیفیت HDRImage هایی هم که تونستم تا الان گیر بیارم خیلی پایین بوده.
اینا رو گفتم که اگه نکته ای به ذهنتون رسید مطرح کنید و من رو ممنون خودتون کنید.
 

darklight

کاربر فعال
فکر کنم دیگه کم کم دپرس میشم از نا امیدی. لااقل یه نفر به این سؤالم جواب بده: وقتی نقشه های AutoCAD رو توی 3DsMax وارد می کنم سیستم به شدت کند میشه. بهترین راه برای این کار چیه؟
 

mostafa8

Well-Known Member
من تازه شرو کردم ولی از نظر من از 10 نمره 6

شما بهتره لایه هایی رو که نمیخایین مخفی و یا حذف کنید اینم جواب سوال
 

darklight

کاربر فعال
خیلی از لایه ها رو مخفی کردم ولی بازم سنگینه. کلا یه ساختمون 7 طبقه است که در مجموع 8 تا پلان داره که همش توی یه فایله. من تمام اعداد و سایه ها و هاشورها و متراژها و نمادها و ... رو از فایل AutoCAD حذف کردم. البته خیلی وارد نبودم و فقط خصوص رو انتخاب می کردم و Del رو از کیبورد فشار می دادم. ولی تا جایی که هیچ نشانه اضافه ای به جز خطوط اصلی طراحی توش نبود حذف کردم. ولی بازم وقتی توی مکس ایمپورتش می کنم کلا سیستم کند میشه.میخوام بدونم توی تنظیمات ایمپورت چیو بزنم بهتره؟
 

madmaster_3d

Well-Known Member
فکر کنم دیگه کم کم دپرس میشم از نا امیدی. لااقل یه نفر به این سؤالم جواب بده: وقتی نقشه های AutoCAD رو توی 3DsMax وارد می کنم سیستم به شدت کند میشه. بهترین راه برای این کار چیه؟
دپرس شدن نداره. از خودت زیاده توقع داری. شما اگر قرار باشه بعد از 2ماه کار رئال بزنی. بعد اقا بوووووووووق هم بعد از چند سال رئال بزنه. اون باید بره بمیره. منظورم رو بد برداشت نکن. منظورم این هستش که داری به خودت سخت میگیری. باید به خودت زمان بدی و تمرین کنی تا یواش یواش رئال بشه. اینطوری نیست که 3 4 ماهه بشی یک حرفه ای. اینجوری بود که همه میومدن این برنامه رو یاد میگرفتن دیگه بازاری نبود

من یک سری از ایراد های کارت رو میگم از دید خودم. البته من معماری نیستم
1.آسمونت ماشالا تا زمین هستش. چه جوری همچین چیزی ممکنه؟ مگه اینکه این ساختمون روی یک صخره باشه بعد شما با زاویه منفی 45 عکس گرفتی.
راه حل. با درخت اطرف خونت و پشتش رو پر کن. یا چند تا ساختمون بزار

2.زمین که ماشالا آینه هستش از بس رفلکت داره. میشه ملت؟
راه حل از تکسچر آسفالت استفاده کن

3.از چه موتور رندر و چه نوع نورپردازی استفاده کردی؟
راه حل از موتور رندر وری استفاده کن. اگر هم بلد نیستی آموزشش رو از همین سایت و سایت های خارجی دانلود کن و ببین. برای نورپردازی هم می تونی از v-ray sun و HDRI استفاده کنی

4.تکسچر آسمونت که همش ابره خیلی غیر طبیعی هستش.
راه حل از یک تکسچر بهتر استفاده کن

5.چمنت خیلی بد شده.
راه حل می تونی از پلاگین auto grass استفاده کنی که چمن واقعی برات میسازه یا اگر قرار هستش از idsplacement استفاده کنی من یک آموزش تو بخش آموزش گزاشتم یک نگاهی بهش بنداز

6.روی متریال ها باید کار کنی خامن.
راه حل. می تونی از سایت vraymaterial.de متریال های حرفه ای و توپ دانلود کنی (برای موتور رندر v-ray )

برای تکسچر های خوب هم می تونی از سایت cgtextures.com استفاده کنی روزی 15 مگ مجانی می تونی دانلود کنی

حتما هم پست پراداکشن روی کارهات انجام بده.

ولی باز هم میگم برای 2 ماه خیلی هم خوبه. فقط به خودت زمان بده. این نکته رو هم در نظر بگیر که یکی شنا رو 1 ماهه یاد میگیره یکی هم 1 روزه. ولی هردو شنا رو یاد میگیرن بالاخره. زیادی به خودت سخت نگیر. موفق باشی


(منتقد همیشه مخالف :mad:)
 

darklight

کاربر فعال
منظورم از دپرس شدن این نبود که از کارم راضی نیستم بلکه منظورم این بود که از این که دوستان هیچ کی هیچ توضیحی راجع به ایرادات من و نحوه بهتر انجام دادن کار نمیده دپرس شده بودم که اونم با تشکر از شما از خماری در اومدم و کلی شارژ شدم. (احساس دیده شدن واقعا احساس خوبیه) در ضمن در لینکی که داده بودم بیشتر مواردی که شما ذکر کردید رو خودم هم ذکر کرده بودم و توضیحاتی هم راجع بهشون داده بودم. ولی بازم از وقتی که برای این موارد گذاشتید کمال تشکر و امتنان رو دارم. ( http://forum.majidonline.com/threads/200379-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C )
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.ببین دوست من کار شما از بیس ایراد داره.
نور فیزیکال وجود نداره. کنتراست بد شده.شیدری وجود نداره.
رنگ بندی کار افتضاح شده.آسمون بنفش چمن سبز چیغ درخت سبز تیره ..
کیفیت آسمون واجعه هست.HDRIبرای نور پردازی استفاده میشه.اما برای بک گراند مناسب نیست.
تایل هات نا منظم هست.دید اجرائی باید داشته باشی.یه شاگرد بنا میدونی تایل بندی بین طبقات اینطور نیست.
اما خب چاره کار چیه؟
1- باید کار زیاد ببینی.چند بار توی سایت های مثل اورموشن رفتی؟ چند بار کارهای تاپ دنیارو نگاه کردی و بررسی کردی؟
پروفایلو این جانور 2 پا رو ببین..http://www.evermotion.org/portfolio/show/block-of-flat/711350/5815
تمام کاراشو دانلود کن روی سیستمت ذخیره کن.نترس با دقت نگاه کن .ببین کجاش نور اومده درخت ها چطورین.. رنگ ها چطور تنظیم شده... افکت آدم ماشین جایگیریشون رو دقت بکن.
2- باید فاز تکنیکی کارت رو بالا ببری.پیشنهاد میکنم از سایتهای مطرح دنیا آموزش های معروف مثل اورموشن و غیره رو دانلود یا خریداری کنی.
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا