سئو سایت باید قبل از طراحی سایت شروع شود !

سئو سایت مبحثی است که خیلی ها آن را شنیده اند. این روزها هرکس که می خواهد کسب و کار اینترنتی راه اندازی کند با کلمه سئو و بهینه سازی سایت آشنا می شود. معمولا هم اکثر این افراد چند مقاله در زمینه سئو می خوانند. اما متاسفانه خیلی از این افراد با فرایند سئو آشنا نیستند و همین چند مقاله بلای جان آن ها می شود. اکثر آن ها فکر می کنند دیگر سئو کار شده اند. و همین اعتماد به نفس به وجود آمده باعث ضربه زدن به پروژه آن ها می شود.

0


اجرای سئو علاوه بر دانش به بینش هم نیاز دارد
در زمان قدیم اگر شما به دنبال یک کتاب یا یک مطلب علمی بودید باید کل کتابخانه های کشور و یا حتی دنیا را زیر رو می کردید تا یک جلد کتاب در آن زمینه مورد نظرتان پیدا کنید.

اما امروزه شما به راحتی با یک جستجو در گوگل می توانید به بهترین منابع موجود در دنیا دست پیدا کنید. همین موضوع باعث ایجاد پدیده ای شده است که من آن را توهم دانش می نامم.

مبحث سئو سایت هم یکی از زمینه هایی است که به شدت درگیر موضوع توهم دانش شده است. منظورم این است که خیلی از افراد با خواندن چند مقاله سئو فکر می کنند که استراتژیست سئو شده اند.

اما نباید این نکته را فراموش کنیم که به کسی متخصص می گویند که علاوه بر دانش به بینش در آن زمینه رسیده باشد.

بینش در سئو به چه معناست ؟
از دید من بینش در سئو به این معناست که شما علاوه بر داشتن دانش روز ، آنقدر آن ها را در پروژه های مختلف پیاده سازی کرده باشید تا به یک دید درست رسیده باشید.

کسی که بینش دارد به راحتی می تواند استراتژی درست برای یک پروژه را طراحی کند. اما کسی که فقط دانش داشته باشد ، در هنگام اجرای پروژه سئو بر سر دو راهی گیر می کند.

سئو سایت یک قدم قبل از طراحی سایت می باشد!
بسیار مهم است که کارفرما قبل از اجرای پروژه ، معنای سئو و فرایند سئو سایت را درک کرده باشد و با ساختار کلی سئو آشنا شده باشد .

البته در صورتی که بتوانند خودش را از وسوسه اجرا در امان نگه دارد. و اگر هم واقعا می خواهد خودش آن را انجام دهد به کسب مهارت در این زمینه بپردازد

در پروژه های مختلفی که مشاوره سئو داده ام با یک مشکل واحد برخورده ام. این مشکل اولویت بندی در اجرای یک کسب و کار آنلاین می باشد.

بسیاری از افراد هستند که ابتدا قرارداد طراحی سایت خود را می بندند ، سپس به یک سئو کار مراجعه می کنند. این بزرگترین اشتباه ممکن است.

درک کردن فرایند سئو سایت :
اگر شما از همان ابتدا فرآیند سئو سایت را به درستی درک کنید، نه تنها می توانید سایت بهتری طراحی کنید، بلکه می توانید کسب و کار خود را به درستی گسترش دهید.

یک داستان واقعی اما تلخ در اولویت بندی پروژه بهینه سازی سایت
نمونه بدتر که در مشاوره آخر به آن بر خوردم ، به این صورت بود که آن ها علاوه بر طراحی سایت غیر استاندارد، به صورت غیر اصولی یک تیم را به تولید محتوای ارزشمند اختصاص داده بودند و مقالات با کیفیت تولید می کردند. اما این مقالات بر روی سایتی قرار می گرفت که هیچ کدام از اصول سئو در آن رعایت نشده بود!

در این پروژه تنها وقت و هزینه یک تیم به هدر رفته بود. همین موضوع باعث از بین رفتن انگیزه تیم می شود . این دقیقا مشابه آن است که ساختمان خود را بر روی آب بنا کنید!

نتیجه گیری از تمام این حرف ها :
دوستان این موضوع را فراموش نکنید که استراتژی سئو باید قبل از طراحی سایت ایجاد شود. در غیر این صورت باید مجددا ساختار سایت بر اساس اصول سئو طراحی شود. و هنگامی که پروژه کمی جلو رفته باشد این کار بسیار سخت و هزینه بر می شود.

خیلی ممنونم که به مطالعه این مقاله پرداختید. من فرزاد اسماعیلیان هستم .خوشحال می شم بتوانم در زمینه سئو به شما کمک کنم.

سئو سایت را چه زمانی انجام دهیم؟
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا