sellfree.ir
New Member
هر متخصص سئو حتما برای یکبار هم که شده با این سوال که سئو خارجی مهمتره یا سئو داخلی مواجه شده است.
در این مقاله قصد داریم این سوال را موشکافانه بررسی کنیم و به یک جواب درست برسیم.
اول بیاید هر کدام را به شکل جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.
سئو داخلی یا on-page SEO
به مجموعه کارهایی که در داخل سایت انجام می شود تا سایتمان در نتایج بالاتری در موتورهای جستجو نمایش داده شود، سئو داخلی می گویند.
فاکتور های بسیار زیادی برای سئو داخلی وجود دارد که مهمترین آنها تولید محتوا، سرعت، ریسپانسیو بودن و کدنویسی استاندارد قالب سایت هستند.
چنانچه تمامی فاکتور ها را رعایت کنیم می توان گفت در سئو داخلی سایتمان موفق عمل کرده ایم.
سئو خارجی یا off-page SEO
به مجموعه کارهایی که در خارج سایت انجام می شود تا سایتمان در نتایج بالاتری در موتورهای جستجو نمایش داده شود، سئو خارجی می گویند.
از فاکتورهایی که برای سئو خارجی مهم هستند می توان به لینک سازی و سوشال سیگنال اشاره کرد.
حالا می توانیم به سوال اصلی بپردازیم: "سئو خارجی مهمتر است یا داخلی"
حدودا نزدیک به 200 فاکتور برای SEO وجود دارد که رعایت کردن تمامی آنها به منزله این است که سایت شما به زودی رتبه اول گوگل را تصاحب خواهد کرد.
اگر بخواهیم با دقت همه فاکتور ها را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که تقریبا نیمی از این فاکتورها مربوط به سئو داخلی و نیمی دیگر مرتبط با سئو خارجی است، بنابراین می توانیم نتیجه گیری کنیم سئو خارجی و سئو داخلی مکمل یکدیگرند و باید هر دو سئو را به شکلی عالی انجام دهیم تا وبسایتمان در صفحه اول نتایج جستجو نمایان شود.
حال که جواب این سوال چالش برانگیز را با هم بررسی کردیم وقت آن رسیده که چند نکته مهم را به شما یادآوری کنیم:
اگر برای شما هم مهم است که بدانید مهمترین فاکتور سئو داخلی و خارجی چیست؟ و هر کدام از این فاکتور ها را چگونه رعایت کنیم حتما ادامه مقاله را بخوانید.
تولید محتوا مهمترین مشخصه سئو داخلی است.
برای اینکه بتوانید در گوگل رتبه خوبی به دست آوردید باید محتوا خوبی داشته باشید. اگر در حال تولید محتوا برای وبسایتتان هستید نکات زیر می تواند کمک زیادی به شما بکند.
هر چقدر محتوا شما بهتر باشد و بتواند به سوالات کاربران جواب درست تری دهد، شما یک قدم به کسب مدال طلا (رتبه اول گوگل) نزدیک تر شده اید.
گرفتن بک لینک نیز مهمترین مشخصه سئو خارجی است.
تمام تلاش متخصصان سئو این است که بتوانند بک لینک های خوبی کسب کنند تا بهینه سازی سئو خارجی را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنند.
همانطور که می دانید ما 2 نوع لینک داریم:
لینک های فالو و لینک های نوفالو
لینک های فالو نسبت به لینک های نوفالو تاثیر بسیار بیشتری در سئو خارجی سایت شما می گذارند پس ما باید سعی کنیم لینک فالو دریافت کنیم. برای گرفتن بک لینک فالو شما باید وبسایت هایی را پیدا کنید که لینک های موجود در متن را نوفالو نمی کنند یا برای بعضی از وبسایت که می پذیرند پست مهمان بنویسید و در ازای آن لینک فالو دریافت کنید.
امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.
اگر سوالی دارید حتما بپرسید، خوشحال می شویم بتوانیم کمکتان کنیم.
در این مقاله قصد داریم این سوال را موشکافانه بررسی کنیم و به یک جواب درست برسیم.
اول بیاید هر کدام را به شکل جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.
سئو داخلی یا on-page SEO
به مجموعه کارهایی که در داخل سایت انجام می شود تا سایتمان در نتایج بالاتری در موتورهای جستجو نمایش داده شود، سئو داخلی می گویند.
فاکتور های بسیار زیادی برای سئو داخلی وجود دارد که مهمترین آنها تولید محتوا، سرعت، ریسپانسیو بودن و کدنویسی استاندارد قالب سایت هستند.
چنانچه تمامی فاکتور ها را رعایت کنیم می توان گفت در سئو داخلی سایتمان موفق عمل کرده ایم.
سئو خارجی یا off-page SEO
به مجموعه کارهایی که در خارج سایت انجام می شود تا سایتمان در نتایج بالاتری در موتورهای جستجو نمایش داده شود، سئو خارجی می گویند.
از فاکتورهایی که برای سئو خارجی مهم هستند می توان به لینک سازی و سوشال سیگنال اشاره کرد.
حالا می توانیم به سوال اصلی بپردازیم: "سئو خارجی مهمتر است یا داخلی"
حدودا نزدیک به 200 فاکتور برای SEO وجود دارد که رعایت کردن تمامی آنها به منزله این است که سایت شما به زودی رتبه اول گوگل را تصاحب خواهد کرد.
اگر بخواهیم با دقت همه فاکتور ها را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که تقریبا نیمی از این فاکتورها مربوط به سئو داخلی و نیمی دیگر مرتبط با سئو خارجی است، بنابراین می توانیم نتیجه گیری کنیم سئو خارجی و سئو داخلی مکمل یکدیگرند و باید هر دو سئو را به شکلی عالی انجام دهیم تا وبسایتمان در صفحه اول نتایج جستجو نمایان شود.
حال که جواب این سوال چالش برانگیز را با هم بررسی کردیم وقت آن رسیده که چند نکته مهم را به شما یادآوری کنیم:
اگر برای شما هم مهم است که بدانید مهمترین فاکتور سئو داخلی و خارجی چیست؟ و هر کدام از این فاکتور ها را چگونه رعایت کنیم حتما ادامه مقاله را بخوانید.
تولید محتوا مهمترین مشخصه سئو داخلی است.
برای اینکه بتوانید در گوگل رتبه خوبی به دست آوردید باید محتوا خوبی داشته باشید. اگر در حال تولید محتوا برای وبسایتتان هستید نکات زیر می تواند کمک زیادی به شما بکند.
- نوشتن حداقل 1000 کلمه برای هر محتوا
- اضافه کردن چند عکس با کیفیت برای افزایش خوانایی
- وجود چند لینک داخلی در هر محتوا
- استفاده درست از هدینگ ها
- انتخاب عنوان جذاب
هر چقدر محتوا شما بهتر باشد و بتواند به سوالات کاربران جواب درست تری دهد، شما یک قدم به کسب مدال طلا (رتبه اول گوگل) نزدیک تر شده اید.
گرفتن بک لینک نیز مهمترین مشخصه سئو خارجی است.
تمام تلاش متخصصان سئو این است که بتوانند بک لینک های خوبی کسب کنند تا بهینه سازی سئو خارجی را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنند.
همانطور که می دانید ما 2 نوع لینک داریم:
لینک های فالو و لینک های نوفالو
لینک های فالو نسبت به لینک های نوفالو تاثیر بسیار بیشتری در سئو خارجی سایت شما می گذارند پس ما باید سعی کنیم لینک فالو دریافت کنیم. برای گرفتن بک لینک فالو شما باید وبسایت هایی را پیدا کنید که لینک های موجود در متن را نوفالو نمی کنند یا برای بعضی از وبسایت که می پذیرند پست مهمان بنویسید و در ازای آن لینک فالو دریافت کنید.
امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.
اگر سوالی دارید حتما بپرسید، خوشحال می شویم بتوانیم کمکتان کنیم.