زیاد کردن ambient occlusion توی vray

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
سلام . خوبین :)
من برای light map هایی که با مکس bake میکنم میخوام مقدار ambient occlusion رو بالا ببرم تا بیشتر تیره بشه محلهایی که شی ها به هم متصل میشن . از تنظیمات vray چطوری این کار رو بکنم ؟ ( فقط نگین ببر توی photoshop بعد contrast تکسچر رو زیاد کن چون کارم خیلی برابر میشه :cry: )

ممنون :rose::green:
 

3D Art

Member
درود به کاربر فعال گیم سازی مهدی عزیز :
دلیل اینکه دوستان جواب ندادن شاید این باشه که شاید ندونن light map و bake کردن یعنی چی ....
ولی من چون یه مدت با UDK کار کردم میفهمم
شما باید یه متریال vray light material بسازی
و به جای تکسچرش رو vray dirt انتخاب کن
حالا شعاع رو ببر بالا falloff هم 0
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
چون لایتمپها از تکسچرهای نرمال و spec پیروی میکنن نمیشه از خود light map استفاده کرد چون متریال اصلی رو از دست میده . توی تنظیمات موتور رندر vray گزینه ای نداره ؟
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
شاید بتونم کمکت کنم
با دست کاری تو منوی:V-ray :: color mapping به نتایج خوبی میشه رسید
دقیقا همون کاری که تو فوتوشاپ میخوای رو تکسچر بکنی اینجا میشه انجام داد
مثلا من با دستکاری همون منو به نتایج خوبی رسیدم، بهتر از این هم امکانش هست
عکس 1 در حالت عادیه، عکس 2 با دستکاری تنظیمات

یه خواهش
مهدی جان بی زحمت معنی لغوی bake رو میگی
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    30.5 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 2.jpg
    2.jpg
    31.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • tt.jpg
    tt.jpg
    23.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
راه شما روی میزان روشنایی تکسچر اصلی تاثیر میذاره و نمیشه . باز هم ممنون چون از این راه میتونم در رندر لایمپهای بزرگ استفاده کنم . ولی برای کار خودم باید ببینم میشه راهی که 3D art گفت رو با یک کم دستکاری توی sdk vray و max با متریال قاطیش کنم فکر کنم بشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا