زيان 15 ميليارد ريالي مخابرات تهران از تاليا

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

شرکت مخابرات استان تهران از محل پروژه سي مکار تهاي اعتباري تاليا در شش ماه نخست سال جاري 15 ميليارد ريال زيان کرده است.

به گزارش عصرارتباط، در گزارش حسابرس مستقل سازمان بورس و اوراق بهادار از صورت‌حساب‌هاي منتشر شده اين شرکت، اين رقم ماحصل تعاملات انجام شده بين شرکت مخابرات استان تهران و تاليا و پس از ثبت حساب‌ها و تهاتر درآمد و هزينه‌هاي مربوط و براساس اعلاميه‌هاي ابلاغي از سوي شرکت مخابرات ايران صورت گرفته که همانند سنوات گذشته زيان داشته است.

اين زيان ناشي از بهاي تمام شده خدمات مختلف ارايه شده از سوي شرکت مخابرات استان تهران از محل مکالمات تاليا بوده که مجموعا 15 ميليارد و 149 ميليون و 561 هزار و 734 ريال بوده و اين ميزان در مدت مشابه سال قبل نيز 52 ميليارد و 31 ميليون و 524 هزار و 443 ريال بوده است.

از سوي ديگر درآمد ترافيک متقابل با شرکت تاليا از سوي شرکت مخابرات ايران به شرکت مخابرات استان تهران صفر اعلام شده و حاصل ورودي و خروجي همين مبلغ زيان 1/15 ميليارد ريال بوده است.

هزينه اتصال متقابل تاليا در شش ماهه نخست سال 10 ميليارد و 790 ميليون و 669 هزار و 213 ريال بوده که اين ميزان در شش ماه نخست سال گذشته، 43 ميليارد و 721 ميليون و 83 هزار و 70 ريال بوده است.

همچنين درآمد ترافيک خروجي تاليا در مدت زمان مشابه در سال گذشته 9 ميليارد و 879 ميليون و 519 هزار و 744 ريال بوده است.

روح الهي: مخابرات ضرر نمي‌کند

محمد روح الهي – مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران- که مرجع پاسخگويي و رسيدگي به مسايل في‌مابين مخابرات و تاليا را شرکت مخابرات ايران ذکر مي‌کند، درباره زيان‌دهي شرکت متبوعش، گفت: در نهايت مخابرات از محل اين پروژه زيان نمي‌کند زيرا تاليا پيمانکار و مخابرات کارفرماي آن است و متعلق به شرکت مخابرات ايران است.

حواشي تاليا

گفته مي‌شود تاليا که همچنان اندرخم مذاکره با شرکت مخابرات ايران براي دريافت مجوز ورود سرمايه‌گذارجديد و تسهيل راه‌هاي ورود آن‌ها به اين شرکت است، 80 سايت تلفن‌همراه خود را خاموش کرده است.

اين اپراتور عرضه‌کننده سيم‌کارت‌هاي اعتباري که قرار بود در دو سال نخست فعاليت خود دو ميليون مشترک سيم‌کارت اعتباري داشته باشد هنوز به رقم نيم ميليون مشترک عليرغم گذشت بيش از چهار سال از آغاز فعاليت آن نرسيده و شايد بتوان علت بروز شايعه خاموشي سايت‌هاي آن را در عدم رعايت تعهدات آن و رکود نسبي فعاليت‌هاي آن دانست.

اين پيمانکار شرکت مخابرات ايران براي عرضه سيم‌کارت‌هاي اعتباري اخيرا نيز قيمت سيم‌کارت‌هاي خود را که زماني نزديک به 40 هزار تومان فروخته مي‌شد، در بازار رقابتي به 7 هزار و 210 تومان کاهش داده تا بتواند به حيات نيمه جانش همچنان ادامه دهد.

تاليا: شايد مخابرات پرداخت نکرده است

عباس شهيدزاده – مدير فروش سيم کارت‌هاي اعتباري تاليا- درباره مبلغ ذکرشده در صورت‌حساب‌هاي شرکت مخابرات استان تهران نسبت به آن ابراز بي‌اطلاعي مي‌کند و گفت: ما طرف شرکت مخابرات ايران هستيم و اين احتمال وجود دارد که اين شرکت پول استان تهران را پرداخت نکرده باشد.

او خاموشي 80 آنتن BTS تلفن‌همراه تاليا را رد مي‌کند اما در ادامه خاموشي موقت آن‌ها را تاييد کرده و گفت: تعدادي از سايت‌ها خاموش است اما مجددا وارد مدار مي‌شوند.

شهيدزاده علت عمده خاموشي سايت‌ها را يا به علت خرابي و يا اشکال در سايت دانست که پس از رفع نقص آن وارد شبکه تاليا مي‌شود.

او تعداد سايت‌هاي فعال تاليا در سطح کشور را 600سايت عنوان کرد و گفت: تاليا يک‌هزار و 100سايت ديگر نيز در دست ساخت دارد که به‌زودي به شبکه تاليا افزوده مي‌شوند.

شهيدزاده به کاهش تعرفه سرويس‌ها و خدمات عرضه شده از سوي تاليا اشاره کرد و گفت: بهاي سيم کارت‌هاي تاليا را به 7 هزار و 210 تومان کاهش داديم و اين امر ابتدا در تهران آغاز شده و سپس در شهرهاي ديگر پيگيري خواهد شد.

او تهران را پايلوت سيستم توزيع جديد اين اپراتور عنوان کرد و افزود: سيستم جديد توزيع و فروش سيم‌کارت‌هاي تاليا مبتني بر پيامک است که با خريداري سيم‌کارت از سوي متقاضيان فروشنده سيم‌کارت پيامکي را براي شبکه تاليا ارسال کرده و اطلاعات خريدار را ثبت مي‌کند و پس از حصول اطمينان از ثبت اطلاعات مشترک، سيم‌کارت فعال مي‌شود.

مدير فروش تاليا از عرضه سيم‌کارت‌هاي 7 هزار توماني تاليا و توسعه سيستم توزيع جديد آن طي دو تا سه هفته آينده در شهرهاي مشهد، اصفهان و تبريز خبر داد.

تاليا که اين روزها به نظر مي‌رسد شرايط بحراني را طي مي‌کند اما عليرغم همه اين موارد در طول شش سال باقيمانده حيات خود هنوز به روند توسعه در تهران اميدوار است.


منبع


 

جدیدترین ارسال ها

بالا