زمین های خیلی بزرگ یا کوه و دشت رو با چه روشی تکسچر کنیم ؟

rezvooli

Member
سلام

خب فکر کنم سوالم واضح باشه ولی کلا منظورم اینکه اگه تو مکس مثلا یک فضای خیلی بزرگ رو که کوه و دشت و

زمین های مثلا خاکی و سنگی داشته باشیم که کیفیت تکسچر هم برامون اهمیت داره و اگه بخواهیم با فوتو شاپ

تکسچر بسازیم هم خیلی زمان بر میشه هم خیلی سایز تکسچر بزرگ .

با چه روش یا نرم افزار جانبی میتونیم این فضای بزرگ رو تکسچر کنیم

ممنون میشم دوستان کمکم کنن :)
 
خوب من شخصاً برای این جور محوطه ها از UV Map استفاده میکنم!

البته بستگـی به کار شما هم داره , مثالاً اگر برای گـیم بخوای درست کنی باید تکسچر رو فتوشاپ زحمتشو بکشی :)

اما برای فضا سازی ها بزرگ برای رندر تک فریم یا ... که زیاد روی زمین دیده نمیشه یا در رأس توجه نیست میتونی از همون UV استفاده

کنی.این که میگم یک تسکچر رو برات تکرار میکنه که البته اگر روی متریالت کار کنی میتونـی چندتا تکسچر رو باهم قاطی کنی تا

تکرارش تابلو نباشه.

هر سوالی در این زمینه داشته بگو تا در اسرع وقت بگم.

موفق باشی :rose:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام رضا
به نظر من هم باید با فوتوشاپ تکسچرو بزنی
ولی می تونی کوچیک درستش کنی و البته با قابلیت تکرار
بعد تو مکس به دفعات تکرارش کنی که یکم تابلوهه!

یه نرم افزار ساخت تکسچر به صورت دیمی هم یکی از دوستام داشت
اسمشو یادم نیست
اگه اسمشو یافتم برات میزارم
 

www_3d_boy3

Well-Known Member
نههههههههههههههه این چه حرفیه میزنی من الان1 سال دارم با این پلاگین کار می کنم و تمام انیمیشنهای شرکت رجا که قطار از توی کوها می گذشت با این پلاگین ساختم و اگه نبود چه بسا اصلا کارام قبول نمی شد ... اولین کار این پلاگین تکسچر زدنه
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
خوب یه کار هم به ذهن من می رسه که تکسچرت رو توی فوتوشاپ کپی کنی (به تعداد مثلا 4 یا 9 تا ) و مرز هاشون رو محو کنی و بعدش با ایجاد تنوع حجمی شات های دوربین رو پر کنی

مثلا با ساختن تپه ماهور ها و تیر های برق و درخت و خار و خاشاک و این جور چیزا
یه کار با حال تر هم می تونی بکنی اونم این که به مش زمینت دیسپلیسمنت بدی
با این کار تکسچر می ره توی سایه روشن و چیز زیادی ازش تو ذوق نمی زنه

امیدوارم که منظورم رو گرفته باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا