زلزله، ماليات و هزينه آبونمان با مصارف تفريحي!

Peyman-Pop

Active Member
ساعت ۱۷:۲۰ امروز (۲۰دقيقه پيش) زلزله يا پس زلزله خفيفی در تهران رخ داد فارغ از قدرت رسانه ای که با وجود گذشت ۲۰ دقيقه از وقوع زلزله در پايتخت هنوز هيچ يک از بخش های خبری صدا و سيما و خبرگزاری ها خبری در مورد قدرت-مرکز و خسارات احتمالی مخابره نکرده اند مخابرات ايران هم شاهکار ديگری در کارنامه خود ثبت کرد : در برقراری يک تماس ساده يا ارسال يک کوته پيام به تلفن های همراه ممکن نيست.اکثر مراکز تلفن ثابت محلی فلج شده اند قادر به برقراری يک تماس ساده با منزلی چند کوچه پايين تر از خانه خود نيستيم. تماس با شهرستانها از مبدا تهران و بلعکس برای رهايی خانواده ها از نگرانی ممکن نيست : شبکه مخابراتی تهران فلج شده است !

سوال حاشيه ای که در اين موقعيت ذهن نگارنده را به خود مشغول داشته اين است که : مگر نه اينکه شبکه تلفن ثابت و همراه بيش از هر موقعيت ديگری بايد در مواقع ضروری اين چنينی به کمک شهروندان برسد ؟!
يعنی ما فقط برای تفريح و احوال پرسی و کارهای عادی روزانه به شرکت مخابرات ماليات و هزينه آبونمان و نگهداری پرداخت ميکنيم؟! آيا شرکت مخابرات موظف به پيشبينی و چاره انديشی برای چنين مواقعی نيست ؟!‌

به ياد می آوریم نوروز امسال را که شبکه پيام کوتاه کشور فلج شده بود و تلفن های همراه در دست مسافران نوروزی گيلان اسباب بازی شده بود و يکی از مديران مخابرات گفته بود سالی ۱۳ روز چنين ترافيکی بوجود می آيد و از نظر اقتصادی توسعه شبکه منطقی نيست !‌ آيا برای ايمن سازی تجهيزات مخابراتی تهران در مقابل حوادث اينچنينی چاره ای انديشيده شده ؟! آيا ايمن سازی انجام گرفته ؟!

به ياد می آوريم زلزله وحشتناک بم را که شبکه تلفن همراهش نابود شده بود در حالی که ساختمانهای مخابرات بم سالم مانده بود و دکل ها و آنتن ها و تجهيزات نابود شده بودند و کارکنان مخابرات استانهای ديگر بصورت داوطلب شبکه تلفن همراه بم را از نو ساختند !‌




منبع خبر: اطلاعات فناوری ایران
 

iRWEBDES

Active Member
اي بابا حرفهاي جديد تر بزن داش پيمان ...
اينا كه مشكلات هميشگيه !!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا