PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
هیات ريیسه سازمان نظام صنفی رایانهای این هفته با وزیر بازرگانی دیدار و گفت و گو میکنند.
مهدی رحتمی- ريیس سازمان نظام صنفی رایانهای- در روز سوم نمایشگاه الکامپ به غرفه عصرارتباط آمد و نظرات خود در خصوص نمایشگاه الکامپ و روند برگزاری آن را بیان کرد.
رحمتی در این دیدار، در رابطه با پیشنهادات سازمان برای برگزاری نمایشگاه الکامپ، گفت: پیشنهادهای خود را برای نمایشگاه امسال، اردیبهشت ماه ارايه کردیم که در مقیاس داخلی برای نمایشگاهی که در این مقطع برگزار میشود، یک فرصت نسبتا قابل دفاعی بود.
او از دیدار این هفته خود و چند تن دیگر از اعضای سازمان با مهدی غضنفری- وزیر بازرگانی- خبر داد و گفت: در آن جلسه بیشتر روی چگونگی استفاده از ظرفیتهای متقابل برای بسط و توسعه IT بحث و صحبت خواهد شد. طبیعتا یکی از زیرشاخههای این قضيه بحث نمایشگاه خواهد بود.
او درباره مسايل نمایشگاه الکامپ، گفت: یکی از مسايل مالکیت و مدیریت و جابهجایی است. این مسايل به هر حال در این فاصله زمانی با این اتفاقاتی که افتاده یک سمت و سویی را پیدا خواهد کرد. هرگاه همین وضعیت وجود داشته باشد، ما انتظارمان این است و فکر هم میکنیم که آقای غضنفری رویکرد تعامل با بخش خصوصی قوی دارند و انتظار داریم که خروجی این بحث و صحبتها و کارگروهی که امیدوار هستیم حول و حوش این قضیه با مشارکت وزارت بازرگانی تشکیل شود، موضوع را به این سمت ببرد که یک سیاستگذاری و هدفگذاری مشخصی در ارتباط با بحث نمایشگاهها وجود داشته باشد که مسايل ریز اجرایی تحت تاثیر آن هدفگذاریها حل شود.
به اعتقاد وی، کل مباحثی که در حال حاضر وجود دارد، مباحثی هستند که از چند سال قبل هم وجود داشتهاند.
او در رابطه با این مسايل به فرآیند ثبت نام، سرویسدهی در نمایشگاه و مسايل ارزی و ریالی اشاره کرد که از گذشته باقیماندهاند.
رحتمی افزود: اما من تصور میکنم با توجه به رویکردی که وزارت بازرگانی و شخص وزیر در ارتباط با تعامل با بخش خصوصی دارند و انگیزه و علاقهمندی که ما داریم میتوان به نتایج خوبی رسید.
ريیس سازمان نظام صنفی رایانهای درخصوص هدف گذاریهای این سازمان درصورت دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ، گفت: هدفگذاری ما هم یقینا هدفگذاری رویایی و خیالی نخواهد بود. من خیلی راحت عرض کنم که از دید سازمان نظام صنفی رایانهای، ما یک هدف کوتاه مدت میتوانیم داشته باشیم و آن این است که یک نمایشگاه کیفی برگزار شود به شکلی که حداکثر ظرفیت و توان داخلی را در معرض متقاضیان قرا بدهد و دوم اینکه دریچههای تعامل با بازارهای هدف خارجی را در ارتباط با کشورهای فارسی زبان به علاوه کشورهایی که تعاملات سیاسی مثبت با جمهوری اسلامی ایران دارند در کوتاه مدت و حداکثر ظرف دو تا سه سال برقرار کند؛ به شکلی که برگزاری نمایشگاه الکامپ نه فقط برای کشور خود ما بلکه حداقل برای 30-20 کشور دیگر بهعنوان یک نماد IT تجلی پیدا کند.
رحمتی در رابطه با نمایشگاه الکامپ پانزدهم نیز گفت: به هرحال نمایشگاهی برگزار شده و تعدادی از مردم در رفت و آمد هستند. مساله اصلی این است که آیا از حداکثر ظرفیتها بهرهبرداری شده که به اعتقاد من نشده. همین اشتیاق و علاقهای که مراجعهکنندگان نشان میدهند و از آن طرف ظرفیتهای عرضهای که وجود دارد، کاملا مشهود است که یک شکافی بین این دو وجود دارد که اگر این شکاف پر میشد، ما واقعا با نمایشگاهی به مراتب کیفیتری مواجه بودیم.
او همچنین تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال را خوب توصیف کرد و افزود: تعداد بازدیدکنندگان مقداری بر میگردد به واقعیتهای حوزه فناوری اطلاعات و نقش و نفوذی که فناوری اطلاعات در طیفهای مختلف مردم برای خود ایجاد کرده و این پتانسیل IT است که نقش تعیینکننده را ایفا میکند.
به اعتقاد وی، حتی اگر شرایط برگزاری نمایشگاه از وضعیت موجود نیز نا بهسامانتر باشد، باز این پتانسیل فناوری اطلاعات در میان مردم به اندازهای است که آنها به سمت نمایشگاه هدایت میکند.
رحمتی در اين خصوص که چرا به عنوان مدیرعامل شرکت "رایورز" در این نمایشگاه حاضر نشده است. او در این رابطه گفت: عوامل عدیدهای وجود دارد که من به عنوان یک شرکت در نمایشگاه نباشم. در وهله اول به عنوان یک شرکت وقتی میخواهید حضور پیدا کنید، ظرف دو، سه ماه نمیتوانید تصمیم بگیرید که شرکت کنید یا نه. انواع و اقسام تغییرات در زمان نمایشگاه و در چگونگی برگزاری آن داشتهایم و تحت تاثیر چنین متغیرهای پیشبینی نشدهای، یک شرکت برایش راحت نیست که چنین کاری را انجام بدهد.
او اضافه کرد: مثلا اگر بخواهیم شرکت کنیم، قاعدتا باید برنامهریزی داشته باشیم، به جز کارهای داخلی خودمان، باید با تمام طرفهای اصلی یا بالقوهمان اعم از داخلی یا بازارهای منطقهای هماهنگ کنیم. الان نمیدانیم که اساسا تکلیفمان چیست. یعنی حتی ابتداییترین مساله که یک ثبتنام آنلاین است و به ما اجازه میدهد به ازاء پولی که پرداخت میکنیم، جای خودمان را انتخاب کنیم، وجود ندارد. وقتی این حق را به عنوان یک شرکت نداریم، چطور میتوانیم با آبروی حرفهای و تخصصی بیش از 20 سالهمان بازی کنیم.
او مهمترین موضوع در برگزاری چنین نمایشگاههایي را سیاستگذاری و برنامهریزی برای آن دانست که به اعتقاد او چنین موضوعی در نمایشگاه الکامپ وجود ندارد.
رحمتی افزود: تحت تاثیر اینکه کلیت مسیری که در حوزه IT طی میکنیم چیست و شرایط عمومی از چه قرار است، یک سطح حداقل داریم و یک سطح حداکثر. سطح حداقل این است که بهطور کلی نگاه درونگرا داشته باشیم، تاملات باز و گسترده نداشته باشیم که در این صورت نمایشگاه محلی خواهد بود که حداکثر توان و ظرفیت داخلی را نمایش میدهد. در جهت تقویت بازار داخلی و مواردی از این قبیل.
او ادامه داد: وقتی شما آن نگاه حداکثری را داشته باشید و ما از تاملات گسترده با بازارهای هدف و با کشورهای دیگر برخوردار باشیم، يقینا این نمایشگاه را میتوانیم به عنوان یک نمایشگاه IT در مقیاس بین المللی هدایت کنیم.
به اعتقاد او در شرایط حاضر ما در رابطه با هدف حداقلی نیز مساله و مشکل خیلی جدی داریم.
رحمتی بحث عمومی با تخصصی بودن رویکرد نمایشگاه الکامپ را موضوعی کوچکتر از بحث نگاه حداقلی و حداکثری دانست که اگر مشکل نوع نگاه حل شود، میتوان به آن مسايل نیز توجه کرد.
او گفت: تفکیک این دو الان زمانش نیست چون الان اتفاقی نیفتاده. باید کار شود همانطور که مساله ادغام دو نمایشکاه الکامپ و تلهکام هم جای بحث دارد. ما هنوز قدمهای اول را در این باره بر نداشتهایم یعنی نمیدانیم چه سیاستهای کلانی در این رابطه وجود دارد. این هم یک نمایشگاه است مانند خیلی از نمایشگاههای دیگر.
او از مسوولان پرسید: در همین شرایط که ما حداقل تمایلات بیرونی را داریم، سوال کنید و ببينید که چه هدفی روی میز است. آیا مثلا برنامهریزی کردهاند که ظرف سه سال در رابطه با حداکثر استفاده از توان داخلی کشورهای فارسی زبان و کشورهای دارای مناسبات سیاسی حسنه با ما، حداکثر استفاده از ظرفیتهای متقابل شود؟
در این دیدار مهران خوانساری- نایب رییس اول سازمان نظام صنفی رایانهای- نیز گفت: عدهای که نیازمندیهایی دارند و وارد نمایشگاه میشوند برای اینکه ببینند چطور میتوانند این نیازمندیها را ارضا کنند و در این تقابل به هرحال به یک نقطهای میرسند که عرضه کننده با این نیازها آشنا شوند و برای سال آینده خود را آماده کنند.
او افزود: از طرف دیگر، عرضه کنندهها براساس نوآوریهایی که داشتهاند و فکرهایی که کردهاند، چیزهایی میآورند که مردم به دنبال آن نیاز نیامدهاند اما برایشان انگیزه ایجاد میشود که روی آن موضوع کار کنند و بخرند.
به اعتقاد او، اگر دربرگزاری نمایشگاه الکامپ، اهداف از پیش تعیین شدهای وجود نداشته باشد، ممکن است در اثر این تقابل، نمایشگاه به سمتی برود که به نفع ما نباشد که به نظر میرسد این اتفاق در حال رخ دادن است.
خوانساری افزود: سالها است اینجا دولت دارد از سرمایهگذاری حمایت میکند و از سیاستهای کلان مملکت میگوید بروید سراغ شرکتهای دانشبنیان، از آن طرف ما یک نمایشگاه برگزار میکنیم و در اثر یک تقابل بدون اینکه مدیریت شود، یک عدهای میآیند و آخرین محصولاتشان را با قیمت گران میفروشند بدون اینکه توجه کنیم این همه سرمایهگذاری انجام شده است.
او در رابطه با علت بروز چنین مشکلی، گفت: چون نگاه مدیریتی وجود ندارد، چون اهداف کلان در نمایشگاه نیست و اتفاقی برگزار میشود و آنتروپی هیچ وقت به سمت مثبت پیش نمیرود. وقتی چیزی را بدون مدیریت انجام بدهید، حتما این آنتروپی باعث میشود نتایجی مخالف با انتظار شما بهدست بیاید. نتایج مورد انتظار شما فقط با کنترل و مدیریت و هدفگذاری مناسب به دست میآید. اگر رها کنید که الان نمایشگاه اینطور شده، تبدیل شده به رویدادی که یکسری میخواهند یکسری غرفه را بفروشند و یکسری هم میآیند و نگاه میکنند. از این تبادلی که اتفاق میافتد، معلوم نیست ارزشها و هدفهایی که ما دنبالش هستیم، بهدست بیاید.
رضا دانش- عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای- نیز در ادامه این نشست، گفت: مشکل ثبت نامها در ادامه کار نمایشگاه نیز وجود دارد. الان وقتی من میآیم در نمایشگاه، شاید علاقه نداشته باشم همه سالنها و غرفهها را ببینم؛ اما یک سایت اطلاعرسانی که مشخص کند در هر سالن چه شرکتهایی هستند، وجود ندارد.
او افزود: من به عنوان یک بازدیدکننده حوزه نرمافزار، میبینم که تعداد کمی بازدیدکننده خاص وجود دارد. یعنی شاید تنها 5 درصد کسانیکه در این نمایشگاه چرخیدند، تخصصی این موضوع باشند. البته همین میزان نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
دانش ادامه داد: نمایشگاه امسال هم از نظر بازدیدکننده و هم از این نظر که بازار فعالتر بوده، بهتر از سال گذشته است. اما این واقعیت وجود دارد که در حوزه نرمافزار من به شخصه علاقهای به دیدن غرفهها نداشتم. همه زدهاند ERP همه زدهاند ما کامل و بهترین هستیم. یعنی ما با مجموعهای از بهترینها روبهرو هستیم که شاید همهشان هم راست میگویند ولی تکرار مکررات است.
او اضافه کرد: موضوع بعدی، بحثی است به اسم رونق ظاهری. مردم میآیند و میروند مثل گردش پولي که در بانک است و دايم میچرخد اما ماندهای وجود ندارد.
منبع
مهدی رحتمی- ريیس سازمان نظام صنفی رایانهای- در روز سوم نمایشگاه الکامپ به غرفه عصرارتباط آمد و نظرات خود در خصوص نمایشگاه الکامپ و روند برگزاری آن را بیان کرد.
رحمتی در این دیدار، در رابطه با پیشنهادات سازمان برای برگزاری نمایشگاه الکامپ، گفت: پیشنهادهای خود را برای نمایشگاه امسال، اردیبهشت ماه ارايه کردیم که در مقیاس داخلی برای نمایشگاهی که در این مقطع برگزار میشود، یک فرصت نسبتا قابل دفاعی بود.
او از دیدار این هفته خود و چند تن دیگر از اعضای سازمان با مهدی غضنفری- وزیر بازرگانی- خبر داد و گفت: در آن جلسه بیشتر روی چگونگی استفاده از ظرفیتهای متقابل برای بسط و توسعه IT بحث و صحبت خواهد شد. طبیعتا یکی از زیرشاخههای این قضيه بحث نمایشگاه خواهد بود.
او درباره مسايل نمایشگاه الکامپ، گفت: یکی از مسايل مالکیت و مدیریت و جابهجایی است. این مسايل به هر حال در این فاصله زمانی با این اتفاقاتی که افتاده یک سمت و سویی را پیدا خواهد کرد. هرگاه همین وضعیت وجود داشته باشد، ما انتظارمان این است و فکر هم میکنیم که آقای غضنفری رویکرد تعامل با بخش خصوصی قوی دارند و انتظار داریم که خروجی این بحث و صحبتها و کارگروهی که امیدوار هستیم حول و حوش این قضیه با مشارکت وزارت بازرگانی تشکیل شود، موضوع را به این سمت ببرد که یک سیاستگذاری و هدفگذاری مشخصی در ارتباط با بحث نمایشگاهها وجود داشته باشد که مسايل ریز اجرایی تحت تاثیر آن هدفگذاریها حل شود.
به اعتقاد وی، کل مباحثی که در حال حاضر وجود دارد، مباحثی هستند که از چند سال قبل هم وجود داشتهاند.
او در رابطه با این مسايل به فرآیند ثبت نام، سرویسدهی در نمایشگاه و مسايل ارزی و ریالی اشاره کرد که از گذشته باقیماندهاند.
رحتمی افزود: اما من تصور میکنم با توجه به رویکردی که وزارت بازرگانی و شخص وزیر در ارتباط با تعامل با بخش خصوصی دارند و انگیزه و علاقهمندی که ما داریم میتوان به نتایج خوبی رسید.
ريیس سازمان نظام صنفی رایانهای درخصوص هدف گذاریهای این سازمان درصورت دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ، گفت: هدفگذاری ما هم یقینا هدفگذاری رویایی و خیالی نخواهد بود. من خیلی راحت عرض کنم که از دید سازمان نظام صنفی رایانهای، ما یک هدف کوتاه مدت میتوانیم داشته باشیم و آن این است که یک نمایشگاه کیفی برگزار شود به شکلی که حداکثر ظرفیت و توان داخلی را در معرض متقاضیان قرا بدهد و دوم اینکه دریچههای تعامل با بازارهای هدف خارجی را در ارتباط با کشورهای فارسی زبان به علاوه کشورهایی که تعاملات سیاسی مثبت با جمهوری اسلامی ایران دارند در کوتاه مدت و حداکثر ظرف دو تا سه سال برقرار کند؛ به شکلی که برگزاری نمایشگاه الکامپ نه فقط برای کشور خود ما بلکه حداقل برای 30-20 کشور دیگر بهعنوان یک نماد IT تجلی پیدا کند.
رحمتی در رابطه با نمایشگاه الکامپ پانزدهم نیز گفت: به هرحال نمایشگاهی برگزار شده و تعدادی از مردم در رفت و آمد هستند. مساله اصلی این است که آیا از حداکثر ظرفیتها بهرهبرداری شده که به اعتقاد من نشده. همین اشتیاق و علاقهای که مراجعهکنندگان نشان میدهند و از آن طرف ظرفیتهای عرضهای که وجود دارد، کاملا مشهود است که یک شکافی بین این دو وجود دارد که اگر این شکاف پر میشد، ما واقعا با نمایشگاهی به مراتب کیفیتری مواجه بودیم.
او همچنین تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال را خوب توصیف کرد و افزود: تعداد بازدیدکنندگان مقداری بر میگردد به واقعیتهای حوزه فناوری اطلاعات و نقش و نفوذی که فناوری اطلاعات در طیفهای مختلف مردم برای خود ایجاد کرده و این پتانسیل IT است که نقش تعیینکننده را ایفا میکند.
به اعتقاد وی، حتی اگر شرایط برگزاری نمایشگاه از وضعیت موجود نیز نا بهسامانتر باشد، باز این پتانسیل فناوری اطلاعات در میان مردم به اندازهای است که آنها به سمت نمایشگاه هدایت میکند.
رحمتی در اين خصوص که چرا به عنوان مدیرعامل شرکت "رایورز" در این نمایشگاه حاضر نشده است. او در این رابطه گفت: عوامل عدیدهای وجود دارد که من به عنوان یک شرکت در نمایشگاه نباشم. در وهله اول به عنوان یک شرکت وقتی میخواهید حضور پیدا کنید، ظرف دو، سه ماه نمیتوانید تصمیم بگیرید که شرکت کنید یا نه. انواع و اقسام تغییرات در زمان نمایشگاه و در چگونگی برگزاری آن داشتهایم و تحت تاثیر چنین متغیرهای پیشبینی نشدهای، یک شرکت برایش راحت نیست که چنین کاری را انجام بدهد.
او اضافه کرد: مثلا اگر بخواهیم شرکت کنیم، قاعدتا باید برنامهریزی داشته باشیم، به جز کارهای داخلی خودمان، باید با تمام طرفهای اصلی یا بالقوهمان اعم از داخلی یا بازارهای منطقهای هماهنگ کنیم. الان نمیدانیم که اساسا تکلیفمان چیست. یعنی حتی ابتداییترین مساله که یک ثبتنام آنلاین است و به ما اجازه میدهد به ازاء پولی که پرداخت میکنیم، جای خودمان را انتخاب کنیم، وجود ندارد. وقتی این حق را به عنوان یک شرکت نداریم، چطور میتوانیم با آبروی حرفهای و تخصصی بیش از 20 سالهمان بازی کنیم.
او مهمترین موضوع در برگزاری چنین نمایشگاههایي را سیاستگذاری و برنامهریزی برای آن دانست که به اعتقاد او چنین موضوعی در نمایشگاه الکامپ وجود ندارد.
رحمتی افزود: تحت تاثیر اینکه کلیت مسیری که در حوزه IT طی میکنیم چیست و شرایط عمومی از چه قرار است، یک سطح حداقل داریم و یک سطح حداکثر. سطح حداقل این است که بهطور کلی نگاه درونگرا داشته باشیم، تاملات باز و گسترده نداشته باشیم که در این صورت نمایشگاه محلی خواهد بود که حداکثر توان و ظرفیت داخلی را نمایش میدهد. در جهت تقویت بازار داخلی و مواردی از این قبیل.
او ادامه داد: وقتی شما آن نگاه حداکثری را داشته باشید و ما از تاملات گسترده با بازارهای هدف و با کشورهای دیگر برخوردار باشیم، يقینا این نمایشگاه را میتوانیم به عنوان یک نمایشگاه IT در مقیاس بین المللی هدایت کنیم.
به اعتقاد او در شرایط حاضر ما در رابطه با هدف حداقلی نیز مساله و مشکل خیلی جدی داریم.
رحمتی بحث عمومی با تخصصی بودن رویکرد نمایشگاه الکامپ را موضوعی کوچکتر از بحث نگاه حداقلی و حداکثری دانست که اگر مشکل نوع نگاه حل شود، میتوان به آن مسايل نیز توجه کرد.
او گفت: تفکیک این دو الان زمانش نیست چون الان اتفاقی نیفتاده. باید کار شود همانطور که مساله ادغام دو نمایشکاه الکامپ و تلهکام هم جای بحث دارد. ما هنوز قدمهای اول را در این باره بر نداشتهایم یعنی نمیدانیم چه سیاستهای کلانی در این رابطه وجود دارد. این هم یک نمایشگاه است مانند خیلی از نمایشگاههای دیگر.
او از مسوولان پرسید: در همین شرایط که ما حداقل تمایلات بیرونی را داریم، سوال کنید و ببينید که چه هدفی روی میز است. آیا مثلا برنامهریزی کردهاند که ظرف سه سال در رابطه با حداکثر استفاده از توان داخلی کشورهای فارسی زبان و کشورهای دارای مناسبات سیاسی حسنه با ما، حداکثر استفاده از ظرفیتهای متقابل شود؟
در این دیدار مهران خوانساری- نایب رییس اول سازمان نظام صنفی رایانهای- نیز گفت: عدهای که نیازمندیهایی دارند و وارد نمایشگاه میشوند برای اینکه ببینند چطور میتوانند این نیازمندیها را ارضا کنند و در این تقابل به هرحال به یک نقطهای میرسند که عرضه کننده با این نیازها آشنا شوند و برای سال آینده خود را آماده کنند.
او افزود: از طرف دیگر، عرضه کنندهها براساس نوآوریهایی که داشتهاند و فکرهایی که کردهاند، چیزهایی میآورند که مردم به دنبال آن نیاز نیامدهاند اما برایشان انگیزه ایجاد میشود که روی آن موضوع کار کنند و بخرند.
به اعتقاد او، اگر دربرگزاری نمایشگاه الکامپ، اهداف از پیش تعیین شدهای وجود نداشته باشد، ممکن است در اثر این تقابل، نمایشگاه به سمتی برود که به نفع ما نباشد که به نظر میرسد این اتفاق در حال رخ دادن است.
خوانساری افزود: سالها است اینجا دولت دارد از سرمایهگذاری حمایت میکند و از سیاستهای کلان مملکت میگوید بروید سراغ شرکتهای دانشبنیان، از آن طرف ما یک نمایشگاه برگزار میکنیم و در اثر یک تقابل بدون اینکه مدیریت شود، یک عدهای میآیند و آخرین محصولاتشان را با قیمت گران میفروشند بدون اینکه توجه کنیم این همه سرمایهگذاری انجام شده است.
او در رابطه با علت بروز چنین مشکلی، گفت: چون نگاه مدیریتی وجود ندارد، چون اهداف کلان در نمایشگاه نیست و اتفاقی برگزار میشود و آنتروپی هیچ وقت به سمت مثبت پیش نمیرود. وقتی چیزی را بدون مدیریت انجام بدهید، حتما این آنتروپی باعث میشود نتایجی مخالف با انتظار شما بهدست بیاید. نتایج مورد انتظار شما فقط با کنترل و مدیریت و هدفگذاری مناسب به دست میآید. اگر رها کنید که الان نمایشگاه اینطور شده، تبدیل شده به رویدادی که یکسری میخواهند یکسری غرفه را بفروشند و یکسری هم میآیند و نگاه میکنند. از این تبادلی که اتفاق میافتد، معلوم نیست ارزشها و هدفهایی که ما دنبالش هستیم، بهدست بیاید.
رضا دانش- عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای- نیز در ادامه این نشست، گفت: مشکل ثبت نامها در ادامه کار نمایشگاه نیز وجود دارد. الان وقتی من میآیم در نمایشگاه، شاید علاقه نداشته باشم همه سالنها و غرفهها را ببینم؛ اما یک سایت اطلاعرسانی که مشخص کند در هر سالن چه شرکتهایی هستند، وجود ندارد.
او افزود: من به عنوان یک بازدیدکننده حوزه نرمافزار، میبینم که تعداد کمی بازدیدکننده خاص وجود دارد. یعنی شاید تنها 5 درصد کسانیکه در این نمایشگاه چرخیدند، تخصصی این موضوع باشند. البته همین میزان نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
دانش ادامه داد: نمایشگاه امسال هم از نظر بازدیدکننده و هم از این نظر که بازار فعالتر بوده، بهتر از سال گذشته است. اما این واقعیت وجود دارد که در حوزه نرمافزار من به شخصه علاقهای به دیدن غرفهها نداشتم. همه زدهاند ERP همه زدهاند ما کامل و بهترین هستیم. یعنی ما با مجموعهای از بهترینها روبهرو هستیم که شاید همهشان هم راست میگویند ولی تکرار مکررات است.
او اضافه کرد: موضوع بعدی، بحثی است به اسم رونق ظاهری. مردم میآیند و میروند مثل گردش پولي که در بانک است و دايم میچرخد اما ماندهای وجود ندارد.
منبع