ریگ مایا

rezai_cg

New Member
باسلام به دوستان عزیز من به تازگی کار ریگ را شروع کردم . اگر کسی بتونه توی این زمینه من رو راهنمایی کنه ممنون میشم:)
 
دوست عزیز سلام ، با آرزوی قبولی طاعات:

موردی که اشاره کردین خیلی گسترده تر و وسیعه و از حوصله آموزش تو تایپیک و ...خارجه، اگه تازه شروع یه ریگ کردن کردین خیلی بهتره که از هلپ خود مایا و از قسمت Tutorials شروع کنین:

Learning Resources - Tutorials - Animation - Lesson 5 : Inverse Kinematics

تو این قسمت مراحل اولیه ریگینگ رو بصورت ساده و ابتدایی گفته .

موفق و پیروز
 

rezai_cg

New Member
دوست عزیز سلام ، با آرزوی قبولی طاعات:

موردی که اشاره کردین خیلی گسترده تر و وسیعه و از حوصله آموزش تو تایپیک و ...خارجه، اگه تازه شروع یه ریگ کردن کردین خیلی بهتره که از هلپ خود مایا و از قسمت tutorials شروع کنین:

Learning resources - tutorials - animation - lesson 5 : Inverse kinematics

تو این قسمت مراحل اولیه ریگینگ رو بصورت ساده و ابتدایی گفته .

موفق و پیروز

ممنون یک سوال دیگه هم دارم : چه طور میشه دو جسم در یک فریم مثلا 30پرنت بشن ولی در فریم 1 تا 29 پرنت نباشه؟
من به دست کارکتر یک جسم را در فریم 50 پرنت می کنم اما در فریم های 1 تا49 هم پرنت هست :-?چه طور می تونم این مشکل را حل کنم؟:)
 

sharin

Member
سلام
خوب شما مي تونيد دو سري render بگيريد. يه بار تا اونجايي كه مي خوايد parent باشه ، بعد يكبار هم از اونجا به بعد Parent نباشه. جدا render هاتون رو بگيريد.
شايد هم بشه يه Atter با script نوشت ، اما تا حالا امتحان نكردم .
 

Unknown_CG

Member
اسکریپت خودش مبحثش متفاوته !گمون کنم با دو بار رندر نشه ایشون میخوان حالت پرنت در فریم 1 داشته باشه اما شیئ به دستش نچسبیده باشه!
 
سلام :

این مورد که گفتین باید با با قابلیت Constrain (محدودیت ) انجام بشه و روش علمی اش هم همینه ، ماژول :

Animation رو فعال کنین ، سپس از منوی Constrain و از گزینه Parent می تونین به این قابلیت در فریمهای مختلف دسترسی داشته باشین.

تو همون آموزش Tutorial که در بالا اشاره شد به این قابلیت هم اشاره کرده و شما رو راحت راه می اندازه.

موفق باشین.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا