ریگهای عجیب و سخت در مایا ( استخوان بندی اشیا )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

skyblu3

Member
آفا حامد چند وقته مایا کرا میکنید...؟؟؟؟ از کجا شروع کردید؟؟؟؟:-?
 

Hamed_8

Member
آفا حامد چند وقته مایا کرا میکنید...؟؟؟؟ از کجا شروع کردید؟؟؟؟:-?

چند وقتیش که یادم نیست !!!!
فکر می کنم 7 8 سالی میشه

این پست هم گواهی حرفم تاریخ : 29 مهر 1384, 19:03


والا زمان ما آموزش دیجیتال تاتور و جنومون و ... نبود
با کتاب شروع کردم

همیشه دوست داشتم برای ایرانیها Open Source باشم ...
 
من وقت زیادی ندارم برای اینکه بشینم راه رفتن کاراکتر را درست کنم قبلا کدش نوشته شده و در اینترنت هست و من هم دارمش نیازی ندارم - این دراگون هم فقط یک کد تنها نیست کاربر می تونه به اسونی اون را کنترل کنه هم اکسپرشنش را و هم دستی و همزمان به دوتاش key frame هم بزنه :snap: خودتی
لطفا اگه کدش دم دسته (راه رفتن)بزار من لازمش دارم
 

mahdilal

Member
اگر خواستی می گم از کدام آموزش الگو گرفتی و کدها را گذاشتی حتی اگر شد خود آموزشش را آپلود می کنم تا همه ازش استفاده کنند
من آموزش در این زمینه زیاد دارم تا دلت بخواد و همینطور راجع به مدل اگر خواستی صحنه دیگه ای ازش می زارم
 
اساتید مایا بگین
چجوری با نرم افزار مایا بازی میسازن ؟
یا چه نرم افزاری هست که کدای مایا رو ایمپورت کنه برای بازی؟
لطفا توضیح کاملتری بدهید
 

mahdilal

Member
اینم متن خارجی آموزشش خودتی فهمیدی

[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Just Animate - Wheels![/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular] [/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular](for Maya)[/FONT][FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]
[/FONT]


  • [FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]How do you make wheels turn automatically? [/FONT]
  • [FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]What are expressions in Maya? [/FONT]
  • [FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]So who is Pythagoras anyway?[/FONT]


[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]As for Pythagoras, well... we don't quite answer that directly... but we do have:[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Over 55 minutes of free training (575Mb of uncompressed pure video tutorial!) covering everything from basic math principles to application of those principles to a real problem.[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Please note this material is copyrighted © 2003, Lost Pencil Animation Studios Inc. Feel free to copy it, send it to your best friend, but please do not sell it or pass it off as your own.[/FONT]



wheel.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 1: Introduction[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Well... the introduction... you know, preamble about what we will do, an example of moving the cart around and showing how the wheels turn automatically no matter what direction you turn the cart (err... chariot).[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





circumf.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 2: What's a 'Circumferance'?[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Ok, I don't mean to insult anyone's intelligence, but I'm thinking that at one point or another we have all been in the 'I-don't-know-what-circumferance-has-to-do-with-rolling-a-wheel" boat. I want to make sure that everyone can follow this tutorial to the sweet end.[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]On that note, this section talks about what circumferance is and it's relationship to how far a wheel rolls. Don't worry, the clip starts with a blank white screen before the educator (that would be me) starts scribbling.[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





formula.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 3: Creating a formula...[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]So now that we know the relationship between the circumferance of the wheel and it's rotation on the ground, let us make a shmancy formula to define that relationship so we can use it in Maya.[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Don't let the scribble stop you, this is foundational stuff for when we get into Maya and create our expression to roll our wheel. If you do this step by step, it should all make sense![/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





formula2.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 4: Creating a formula... part 2[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Just when you thought the math was over... we need to refine our formula so that it includes things we know and then we can use it for that one thing... the thing we don't know... confused yet?[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





formula2.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 5: Creating a formula... part 3[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]One more thing we can do to the formula to simplify it...[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





distance.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 6: Creating a formula... part 4[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Now we have to figure out the distance the wheel moves, but how do we determine the distance between two points? Maya only knows about the position of the wheel in X and Z values (well, Y too, but it doesn't concern us here), so how do you calculate the distance between points?[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





distance2.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 7: Creating a formula... part 5[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Here is the formula for calculating the distance between two points... and here we mention that Pythagoras fella...[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





distance3.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 8: Creating a formula... part 6[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Here are the gory details of where the distance formula comes from... and we mention that Pythagoras fella again...[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular](note: just realized there is a boo boo in the clip... when I write out the formula in red I have (z2-z1), but it too should be squared (just like x2-x1)).[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





expression.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 9: Now to make the Expression...[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]So now that we have the theory behind us, how does this translate to Maya's Mel Expression language? [/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





expression2.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 10: Wheel heirarchy[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]What controls do we need and how do we need to parent these controls in order to make all this work?[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





expression3.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 11: The Expression... part 1[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Here we walk, step by step, through the actual Maya Expression that is used to drive the wheel. This is where the 'rubber meets the road' :eek:) We fall back on the things we've learned in the previous clips and implement them to make the wheel turn.[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





expression4.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 12: The Expression... part 2[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]More details on how and why the expression does what it does... these parts are the meat of the tutorial.[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





expression5.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 13: The Expression... part 3[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Even more details on how and why the expression does what it does... after you've watched this you should know a bunch about expressions in Maya, how wheels turn, and maybe a little bit about Pythagoras (well, okay, not much about the fella, but maybe something about some of his thinking).[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]





chariot2.jpg
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Section 14: Attaching wheels to a Cart[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]So now that we have this shmancy turning wheel, how do we use it? Here, in the conclusion, we build a two wheeled cart and attach the wheels so that they rotate properly... they even rotate properly when turning a corner (the inside wheel turns slower than the outside wheel). We attach the cart to a curve and make it go on it's own... [/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]Anyway, I hope you enjoyed this tutorial - oh, and if you could, please remember our bandwidth usage and associated cost issues... :eek:)[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]>> View Clip >>[/FONT]
[FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular]The source files are found on the CD under wheel_source.zip.[/FONT]
 

mahdilal

Member
در مورد گیم در مایا دوست عزیز اتودسک یک پلاگین برای مایا 2012 نوشته که مستقیم با انجینی که خودش ساخته در ارتباط هست و همش هم به صورت node هست و پنل node ها رو هم مثل softimage درست کرده که خیلی با حال و شیک هست
 

Hamed_8

Member
اساتید مایا بگین
چجوری با نرم افزار مایا بازی میسازن ؟
یا چه نرم افزاری هست که کدای مایا رو ایمپورت کنه برای بازی؟
لطفا توضیح کاملتری بدهید

با مابا نمیشه بازی درست کرد
چون ریل تایم نیست

بیشتر برای مدلسازی و یه سری تکنیکهای خاص ازش استفاده میشه
شما باید برنامه نویسی با خود انجین رو بلد باشی تا به مشکل برنخوری
 

Hamed_8

Member

rezaoptic

Well-Known Member
به جای اینکه این همه با هم دعوا کنید کی بیشتر بلده با هم دیگه مسابقه بزارین هر کدومتون یه سری نمونه کار بزارین تا دیگران بیان نظر بدن الکی هم فروم رو شلوغ نکنید.
 

Hamed_8

Member
هر کی می گه با مایا نمی شه بازی درست کرد این لینک را دانلود کنه تا ببینه می شه یا نه بعدشم اول اطلاعاتت را به روز کن بعد نظر بده میشه یا بز

http://area.autodesk.com/userdata/f...pr-jun/sroselle_blog_projectskyline_part1.flv

کلیپ رو هم دانلود کردم و نگاه کردم

واقعاٌ متأسفم برات ، اون هیچ ربطی به بازی سازی در مایا نداشت :-?
 

mahdilal

Member
شنیدید می گن شاه می بخشه شا قلی نمی بخشه حالا حکایت این دوست از همه جا بی خبر ما هست آخه عمو جون اتودسک آمده این پلاگین را درست کرده در GDC 2011 کلی براش ورکشاپ برگزار کرده اونوقت تو میگی نه ؟ :lol: گوشه پایین سمت راست فیلم را ببین خوب چشمات رو باز کن چی نوشته بعدشم اسم تایپک هست ریگهای عجیب و سخت در مایا اونوقت چند تا اکسپرشن از توی اموزشها اجرا کردی تازه اون هم روی sphere اینجا گذاشتی میگی خودم نوشتم جمع کن خودتو
همون بهتر بری سراغ بیل و کلنگ تو را چه به نظر دادن درباره نرم افزار مایا هی هر چی هیچی نمیگم پر رو تر میشی
 

Elton John

Member
از دوستان مکس کار هم دعوت می شود ...!



http://up.iranblog.com/images/j2u5nl5z3x4v05n3vy.rar




با مابا نمیشه بازی درست کرد
چون ریل تایم نیست

بیشتر برای مدلسازی و یه سری تکنیکهای خاص ازش استفاده میشه
شما باید برنامه نویسی با خود انجین رو بلد باشی تا به مشکل برنخوری

اصولا بازی به چیزی اطلاق میشه که بشه در همان لحظه بین دو موضوع ارتباط برقرار کرد و بشه واکنش هارو کنترل کرد

منظور این دوستمون حتما این بوده که میشه بازی درست کرد ولی دیگه نمیتونید خروجی بگیرید رو کنسول بازی کنید خوب برای این کار نرم افزارهای خاص خودش موجوده مثلا الان تو بورس موتور بازی سازیه UDK هست

یک نمونه بازی البته نه از اون لحاظ تو امضام موجوده که با اسکریپت نویسی 3ds max ساختمش


اینجا هم در حال ریگ robocop هستم خوشحال میشم نظر بدید

http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=1093742#post1093742

باتشکر
 
با مابا نمیشه بازی درست کرد
چون ریل تایم نیست

بیشتر برای مدلسازی و یه سری تکنیکهای خاص ازش استفاده میشه
شما باید برنامه نویسی با خود انجین رو بلد باشی تا به مشکل برنخوری

كي ميگه نميشه ساخت ؟ :lol:

شما يه لطف به حق خود كنيد به اين لينك سري بزنيد و اين بخشهاي زير رو يه نگاي بندازين

کد:
http://usa.autodesk.com/maya/
Maya for Film
Maya for Games
Maya for Television
Maya for Design Visualization

اين مايا رو دست كم نگير عزيز.............. :tavajoh: :there:
 

pclord

کاربر متخصص
دوستان اینجا یه انجمنه صمیمی هست برای رفع مشکل و معرفی آموزش ها و ابزار های جدید ، جای جنگ و دعوا نیست. لطفا ادامه ندین.



كي ميگه نميشه ساخت ؟ :lol:

شما يه لطف به حق خود كنيد به اين لينك سري بزنيد و اين بخشهاي زير رو يه نگاي بندازين

کد:
http://usa.autodesk.com/maya/
Maya for Film
Maya for Games
Maya for Television
Maya for Design Visualization

اين مايا رو دست كم نگير عزيز.............. :tavajoh: :there:

منظور آتودسک از نوشتن این چهار جمله یعنی این که از مایا در فیلم سازی،بازی سازی، تلویزیون و معماری استفاده میشه.

از خود مایا به طور مستقیم برای ساخت بازی استفاده نمیشه اما در کنار موتور های بازی سازی مانند UDK ، Unity 3d و ... ازش استفاده میشه، مثلا مدل های مناسب گیم با پولیگون های کم رو در مایا مدل سازی میکنند و استخوان بندی و تکسچرینگ میکنند و سپس برای استفاده در این موتور ها ایکسپورت میکنند.
البته فکر کنم بشه با زبان برنامه نویسی خود مایا بازی های ساده و کوچک ساخت اما بازی های پیشرفته رو نمیشه باهاش ساخت.


موفق باشید.:rose:
 

mahdilal

Member
ببینید دوستان عزیز اون لینکی را که من گذاشتم برای دانلود ببینید بعد می فهمید که میشه یا نه من فکر کنم کسی آن لینک را دنلود نکرده
یک پلاگین اتودسک درست کرده که مایا real time میشه و بعد همزمان هر کاری که در مایا انجام می دین در انجین خود اتودسک نمایش داده می شه

لینکها اینها هستند مطمئنا شما هم اگر ببنید حیرت می کنید که این مایا چی هستش

http://area.autodesk.com/userdata/f...pr-Jun/sroselle_blog_ProjectSkyline_part2.flv
http://area.autodesk.com/userdata/f...pr-Jun/sroselle_blog_ProjectSkyline_part1.flv
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا