رپورتاژ آگهی چیست ؟

spatenax

New Member
رپورتاژ آگهی (advertorial) که گاهاً به شکل "رپرتاژ آگهی" نیز نوشته می‌شود، نوعی از تبلیغات در قالب محتوای نوشتاری است. واژه‌ی advertorial ترکیبی از کلمات advertisement و editorial است. بر اساس دیکشنری مریام وبستر1 استفاده از این واژه برای اولین بار به سال 1946 میلادی باز می‌گردد. اما رپورتاژ آگهی چیست؟ در این مقاله از وب‌سایت ابوالفضل دانش به بررسی رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت.

تعریف رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که در اصل در قالب یک گزارش ارائه می‌گردد. در واقع مخاطبان رسانه گمان می‌کنند که یک گزارش کاملاً بی‌طرف به آن‌ها ارائه می‌شود، در صورتی که اینطور نیست. تمام آن چیزی که مخاطبان می‌بینند، می‌خوانند و یا می‌شنوند در حقیقت تلاشی هدف دار و سازمان یافته شده برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول است.

انواع رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی‌ها در سه گروه کلی دسته بندی می‌شوند:

  • رپورتاژ آگهی‌های تصویری (Image advertorial): سازمان تبلیغ کننده مایل به ایجاد تصویری دلخواه از سازمان و یا محصولات آن بین خوانندگان است.
  • رپورتاژ آگهی‌های دفاعی (Advocacy advertorial): سازمان از دیدگاهش نسبت به موضوعات بحث برانگیز دفاع کرده و آن‌ها را توضیح می‌دهد.
  • رپورتاژ آگهی‌های ژورنالیستی (Journalism advertorial): هدف سازمان جلب توجه رسانه به خود و یا موضوعی خاص تعریف می‌شود.
  • رپورتاژ به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد.
به طور ناخودآگاه فاکتور اعتبار یکی از مهم‌ترین مواردی است که در گروه فاکتورهای مهم برای فروش بیشتر قرار می‌گیرد. رپورتاژ آگهی از برند شما و یا خدماتتان در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های معتبر، به یقین باعث اعتماد سازی خواهد شد.

  • رپورتاژ آگهی مقرون به صرف است.
در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات، رپورتاژ آگهی از قیمت کمتری برخوردار است. برای مثال اجاره‌ی یک بنر در محلی خاص قطعاً هزینه‌های گزاف را به همراه خواهد داشت.

  • رپورتاژ به بهبود سئو کمک خواهد کرد.
بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو از جمله خصوصیات مثبتی است که رپورتاژ با خود به همراه می‌آورد. در حقیقت یکی از پایه ای ترین اهداف رپورتاژ، بهبود سئو تعریف می‌شود. زمانی که لینک شما در کنار یک محتوا در وب‌سایتی با رتبه‌ی بالا قرار بگیرد، گوگل به واسطه‌ی آن وب‌سایت به شما نیز اهمیت می‌دهد. در نتیجه رتبه‌ی وب‌سایت شما نیز افزایش خواهد داشت. اگر می‌خواهید بدانید سئو چیست می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

  • تأثیر طولانی مدت رپورتاژ آگهی
یکی از مزایای رپورتاژ آگهی تأثیری همیشگی و مداوم است و البته می‌توان گفت بسیاری از روش‌های تبلیغاتی فاقد این خصوصیت هستند. با کمک رپورتاژ ‌می‌توانید مدت زیادی در صفحه‌ی اول نتایج جستجو حضور داشته باشید. حتی اگر به دلیل پدید آمدن مطالب جدید، به صفحات بعدی فرستاده شود، همچنان به واسطه‌ی لینکی که در رپورتاژ به وب‌سایت شما داده شده است، تأثیر بر روی سئو ماندگار خواهد گشت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا