دوست عزيز ريكتور ها مباحثي پيچيده را در مكانيك و دايناميك دنبال ميكنند پس اموزش انها به سختي يادگيري انهاست
در كل ميتونم برات اينجوري قضيه رو باز كنم مثلا شما در مورد تاثير يك جسم سخت به يك جسم نرم ابتدا جسم سخت خود را انتخواب ميكنيد و بر روي ايكن rigid create در ليست ركتورها كليك ميكنيد سپس جسم نرم را انتخاب كرده حال ابتدا از انتهاي ليست ايكن applysoft body modifier را انتخواب كرده سپس ايكون create soft را كه شكل يك توپ داره را اتخواب ميكنيد حالا بايد وارد utilities شده رول آت ريكتور را باز كنيد در رولات define collision ارتباط دوجسم مورد نظر را مشخص ميكنيد حال اگر انيمي از برخورد اين دوجسم ساخته باشيد بعد از انتخاب ايكون creat animation از انتهاي منوي ايكنهاي ريكتور محاسبات انجام شده نتيجه برخورد قابل مشاهده خواهد بود
به اميد پيشرفت و موفقيت براي همه ما