رييس‌انجمن‪ISP‬ها: كاهش تعرفه اينترنت برروي سيستم"دايل آپ" تاثير نمي‌گذارد

H-assan

Well-Known Member
اينترنتي (انجمن ‪ISP‬ها) گفت: كاهش تعرفه اينترنت بر روي قيمت اتصال به اينترنت از طريق دايل آپ (‪ (Dial up‬تاثير نمي گذارد.

"مسعود رياضيات" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آي تي ايرنا افزود: "وزير ارتباطات اين نويد را داده تا تعرفه پهناي باند توسط شركت مخابرات ايران ارزان شود و ما اميدواريم كه اين امر محقق شود." وي اظهار داشت: نكته قابل توجه در مورد اينترنت اين است كه هزينه اينترنت پر سرعت (‪ (ADSL‬و اتصال از طريق دايل آپ (‪ (Dial up‬متفاوت است و اكنون قيمت اتصال به اينترنت از طريق دايل آپ (‪ (Dial up‬تثبيت شده است.

وي با تاكيد بر آنكه با وجود اينكه سيستم ‪ Dial up‬قديمي شده است، افزود: اما اين طريق اتصال به اينترنت هنوز در دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد و قيمت آن در ايران نسبت به ساير نقاط دنيا ارزان تر است.

وي ادامه داد: كاهش تعرفه اينترنت بر روي هزينه اتصال به اينترنت از طريق ‪ Dial up‬تاثير نمي‌گذارد، اين به دليل رقابت شديد ‪ISP‬ها (شركت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات اينترنت) با هم است كه سبب پايين‌ترين حد قيمت دايل آپ شده است و شرايط اجازه نمي‌دهد پايان تر از اين باشد.

رياضيات ادامه داد: از ديگر دلايل عدم تاثير كاهش تعرفه اينترنت بر روي هزينه اتصال از طريق دايل آپ مي‌توان به بالا بودن هزينه تمام شده ‪ISP‬ ها اشاره كرد.

وي با تاكيد بر اينكه قيمت اينترنت پر سرعت اكنون در كشور ما بالاست، خاطرنشان كرد:اما كاهش تعرفه اينترنت بر روي خطوط اينترنت پر سرعت (‪(ADSL‬ تاثير مثبت داشته و سبب كاهش قيمت آن مي‌شود زيرا بيشترين هزينه اينترنت پر سرعت، ناشي از هزينه پهناي باند است.

منبع ایرنا
 

H-assan

Well-Known Member
تعطیلی جمعه و همزمانی آن با تعطیلی فیلترینگ مخابرات ایران!

روز جمعه سیستم فیلترینگ شرکت مخابرات ایران در کل کشور تعطیل شد!
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، این سیستم فیلترینگ در این تاریخ بصورت کامل غیرفعال شده و کلیه سایتهای اینترنتی براحتی قابل دستیابی شدند.
دولت جمهوری اسلامی ایران، تاکنون جهت راه اندازی و نگهداری این سیستم فیلترینگ هزینه های گزافی کرده است اما اینکه چرا روز جمعه سیستم فیلترینگ مخابرات بدلایل نامعلومی از سرویس دهی خارج شده، جای تعجب دارد!
ظاهرا این مشکل پس از افت شدید سرعت اینترنت که روز پنجشنبه و بدلیل قطعی یکی از شاهراههای ارتباطی بوده، صورت گرفته است.
هم اکنون (ساعت 13:45 روز جمعه) جدا از عدم فعال بودن سیستم فیلترینگ، سرعت اینترنت نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
البته باید دید که آیا افزایش سرعت اینترنت با قطعی سیستم فیلترینگ ارتباطی دارد یا نه؟


iritn
 
اصلا کو اینترنت؟
سرعت 5kb هم سرعته. Adsl هم که تو شهرستان ها قیمت جون آداما را داره!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا