روياهاي بزرگ مايكروسافت

AliReza26

Active Member
كاليفرنيا- آيا به نظر شما شگفت‌انگير نخواهد بود اگر روزي كامپيوتر شما بتواند براي شما روزنامه بخواند و فقط چيزهايي را كه بايد بدانيد به شما بگويد؟ نظرتان درباره‌ي‌ِ خواندن 1000 روزنامه چيست؟



محققان مايكروسافت فكر مي‌كنند كه روزي كامپيوترها قادر خواهند بود چنين كاري انجام دهند.



هم اكنون، گوگل و مايكروسافت اخبار مختلف را از سراسر شبكه‌ي جهاني اينترنت جمع‌آْوري مي‌كنند و آنها را به صورت يك مجموعه‌ي كامل در سايت‌هاي خود ارايه مي‌كنند. بر اين اساس، مي‌توان گفت كه MSN Newsbot و Google News حاضر، بخش اول اين داستان بسيار مهم به شمار مي‌آيند.



محققان مايكروسافت به دنبال توليد نرم‌افزاري هستند كه بتواند تمام مقاله‌ها و موضوعات مشابه با تتير آنها را بخواند و خلاصه صحيحي و دقيقي از آنان ارايه كند.



Lucy Vanderwend كه مديريت اين تحقيق را بر عهده دارد، مي‌گويد: «اصلي‌ترين موضوع و مسئله‌ي اين تحقيق ايجاد «ادراك» در كامپيوتر است، آيا به راستي كامپيوتر مي‌تواند بفهمد و درك كند؟» اگر پاسخ اين پرسش مثبت باشد، شما مي‌توانيد هر آنچه را كه از روزنامه‌ها مي‌خواهيد بدانيد، در MSN بيابيد.



گفتني است كه بسياري از پروژه‌هاي تحقيقاتي مايكروسافت كه روز چهارشنبه در Silicon Valley ارايه شده است، نشان مي‌دهد كه اين شركت به دنبال طراحي نرم‌افزارهايي است كه به مايكروسافت در دو حوزه‌ي بسيار مهم و حياتي بعني مبارزه با تهديدات امنيتي و كسب و كار مرتبط با جست و جوي اينترنتي ياري رساند.



چنانچه پروژه‌ي خلاصه‌سازي اخبار با موفقيت به انجام رسد، به نظر مي‌رسد كه MSN در اين زمينه نسبت به ديگر تحقيقات مرتبط با اينترنت سودآورتر خواهد بود و بهره‌ي بيشتري خواهد برد.



Lucy Vanderwend مي‌گويد ما براي انجام اين پروژه نيازمند فناوري خلاصه‌سازي مستندات هستيم. براي اين كار نيز از دانشگاه‌ها و بخش‌هاي دولتي نيز بهره گرفته‌ايم.



نكته‌ي قابل توجه آن كه Michael Schroedar دستيار رييس بخش تحقيقايت مايكروسافت در Silicon Valley از ميان دو حوزه‌ي اصلي و مورد توجه مايكروسافت، درباره‌ي بحث امنيت مي‌گويد كه بر خلاف تحقيق انجام شده درباره‌ي خواندن روزنامه‌ها توسط كامپيوتر، تحقيق اصلي درباره‌ي مبارزه با تهديدات امنيتي با سرعت دلخواه پيش نرفته است.


----------------------------
منبع : همكاران سيستم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا