روش های بازاریابی ویدیویی و سئو ویدیو

modiregoogle

New Member
بازاریابی ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ چیست ؟
بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد و به فرایند تولید محتوا در قالب فیلم و انجام تبلیغات توسط آن ویدیو جهت جذب مخاطب برای سایت گفته می شود.

بعبارتی دیگر در بازاریابی ویدیویی شما در زمینه کسب و کار خود یک ویدیو تولید می کنید و با استفاده از روش هایی که در این مقاله گفته می شود کاری کنید که کاربران اینترنتی آن ویدیو را ببیند و سپس علاقه مند به سایت شما شوند.

اکثر کاربران دوست دارند بجای مطالعه یک مقاله چند صفحه ای یک فایل صوتی و یا یک فیلمچند دقیقه ای را تماشا کنند. به همین دلیل مدیران سایت ها باید علاوه بر تولید مقالات در قالب متن به تولید ویدیو نیز بپردازند.

چرا باید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم ؟
۱-برای معرفی محصولات می توان فیلم کوتاهی تولید و منتشر نمود

۲-برای معرفی خدمات سایت خود می توان ویدیویی مناسب تولید کرد.

۳-برای معرفی برند خود می توان از فیلم استفاده نمود

۴-محصولات ما می توانند بصورت ویدیو باشند.

۵-بجای نوشتن متن از ویدیو می توان استفاده نمود.

۶-شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که قابلیت پخش ویدیو را دارند.

۷-سایت ها اشتراک فیلم زیادی برای بارگذاری فیلم ها وجود دارد.

۸-گوگل در قسمت جستجوی خود یک جستجوی ویدیو اختصاصی قرار داده است.

۹-سایت هایی که از ویدیو استفاده می کنند تا ۳۰ درصد احتمال اینکه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند بیشتر است.

۱۰-طبق پیش بینی که انجام شده تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد محتوای وب ، ویدیو خواهد بود.

۱۱-گوگل توجه خاصی به ویدیو ها دارد و آنها را در نتایج اولیه نشان می دهد.

۱۲-تاثیر گذاری ویدیو خیلی بیشتر از متن و صوت می باشد.

۱۳-ویدیو روی سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار هستند.

۱۴- حدود ۷۴ درصد از افراد بعد از مشاهده ویدیو تصمیم به خرید محصولات می گیرند.

۱۵-اگر ایمیلی برای کاربران سایت خود ارسال نمایید و در آن ایمیل از کاربران بخواهید روی لینکی که یک ویدیو در آن است کلیک کنند ، احتمال باز کردن آن لینک ۶۵ درصد است و احتمال باز کردن ایمیلی که به خواندن مقاله متنی اشاره کرده است ۱۹ درصد است.

۱۶-یوتیوب بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد . پس ببینید چقدر افراد علاقه به ویدیو دارند.

۱۷-اکثر افراد وقتی ویدیویی که گوشی خود باز می کنند به دیگران نیز نشان می دهند و یا به اشتراک می گذارند در صورتی که مطالب متنی به این شکل نیست.

فکر کنم این دلایل کافی باشد تا شما متوجه شوید که تولید ویدیو و ویدیو مارکتینگ چقدر اهمیت دارد. پس توصیه می کنم این مقاله را به دقت مطالعه نمایید و همین امروز نسبت به تولید بازاریابی ویدیویی اقدام نمایید.

چه ویدیو هایی تولید کنیم ؟
بعضی از کسب و کارهای اینترنتی باید روش نصب یا روش استفاده از یک کالا را به مشتریان آموزش دهند. بهترین گزینه برای این کسب و کارها استفاده از ویدیو می باشد و می توانند از این طریق به بازاریابی ویدیویی بپردازند.

می توانید بجای نوشتن مقاله ها ، یک بخش در سایت خود بعنوان ویدیوهای رایگان بگذارید و ویدیوهای خود را آنجا منتشر نمایید.

اگر محصولی جدید تولید کرده اید می توانید در صفحه اول سایت خود ویدیو بگذارید و به معرفی آن محصول بپردازید.

اگر همایش خاصی قرار است برگزار نمایید ، یک ویدیو تولید نمایید و به معرفی آن بپردازید.

اگر محصولی تولید کرده اید از مشتریانی که آن محصول را خریداری نموده اند بخواهید نظراتشان در خصوص استفاده از آن محصول را در قالب ویدیو برای شما ارسال کنند. آن ویدیوها را درون توضیحات محصولات خود بگذارید.

پیشنهاد می کنم مقاله صفحه فرود ( Landing page) چیست؟ را مطالعه نمایید.

نکات مهم در خصوص بازاریابی ویدیویی
۱-تولید ویدیوهای با کیفیت بالا خیلی مهم است . روش های تولید ویدیو را یاد بگیرید.

۲-بخش مهم ویدیوها ۱۰ ثانیه اول آنها می باشد. در تولید ویدیوها از مقدمه چینی فاصله بگیرید و به مخاطب خود بگویید در این ویدیو قرار است چه چیزی گفته شود.

۳-ویدیو های کوتاه تولید کنید و در سایت خود به اشتراک بگذارید.

۴-برای ویدیوهای خود یک تصویر اولیه بگذارید که وقتی در سایت نمایش داده می شود تصویر اولیه مناسبی داشته باشد.

۵-سعی کنید در قالب یک داستان مطالب خود را به کاربران انتقال دهید. ویدیوهای شما نباید خسته کننده باشند.

ویدیوهای خود را در کجاها منتشر کنیم ؟
یکی از مهمترین فرایندهای بازاریابی ویدیویی انتشار آن می باشد. ویدیو های خود را در محل های زیر منتشر کنید :

۱-وب سایت کسب و کار اینترنتی خودتان

۲-مهم ترین سایت های اشتراک فیلم یوتیوب ، آپارات ، نماشا، ویمئو، میهن ویدیو، تماشا، جعبه، شبکه نما، نمایش، Inet.ir و mp4.ir و سایر سایت های اشتراک فیلم

۳-شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر ، لینکدین ، اینستاگرام ، تلگرام ، پینترست ، گوگل پلاس

۴-فروم ها و وبلاگ های مرتبط به کسب و کارتان

آموزش تکنیک های سئو ویدیو
سئو ویدیو یکی از مهم ترین کارهایی است که باید صاحبان کسب و کارها انجام دهند. وقتی یکی ویدیو تولید می کنید اگر در تولید و انتشار آن از روش های سئو ویدیو استفاده نکنید برای شما استفاده و فایده چندانی نخواهد داشت.

با توجه به اینکه ویدیوها باعث می شوند تا کابران زمان بیشتری را در سایت شما بمانند لذا باید ساز و کارهایی را انجام دهید تا باعث بیشتر دیده شدن ویدیو ها و مشاهده ویدیوها تا آخر ، شود.

پیشنهاد می کنم مقاله ۱۸ ابزار سئو سایت جهت افزایش رنکینگ گوگل را مطالعه نمایید.

برای سئو ویدیو باید موارد زیر انجام شود :
۱-عنوان جذابی برای ویدیو خود انتخاب نمایید. همانند مقالات نوشتاری که در سایت خود دارید ویدیوها نیز باید دارای عنوان مناسب و بهینه باشند. کلمه کلیدی موردنظر خود را حتما در ابتدای عنوان ویدیو خود بگذارید.

۲-توضیحات مناسبی برای ویدیو خود بنویسید. در سایت خود و در صفحه ای که مربوط به ویدیو می باشد حتما توضیحاتی مناسب که دارای کلمات کلیدی مربوطه باشد در خصوص ویدیو خود بنویسید.

۳-در سایت های اشتراک فیلمی که اسامی آنها را ذکر کردیم حتما وقتی ویدیویی منتشر می کنید توضیحاتی در خصوص آن ارائه داده و علاوه بر اینکه از کلمات کلیدی استفاده می نمایید یک لینک هم به صفحه ای از سایت خودتان که مرتبط با آن ویدیو می باشد را نیز بگذارید.

۴-گوگل قادر است محتوای ویدیو شما را آنالیز نماید. پس حتما در محتوای ویدیویی خودتان و همچنین در ۱۰ ثانیه اول آن از کلمه کلیدی مربوطه استفاده نمایید.

۵-سعی کنید ویدیوهای کوتاه و جذاب و با کیفیتی تولید کنید که کاربران آن ویدیوها را تا آخر ببینند. وقتی کاربری سریع ویدیو شما را ببندد و از آن خارج شود از دید گوگل یک نقطه ضعف در آن ویدیو وجود دارد. پس کاری کنید که کاربران ویدیوها را تا آخر ببینند.

۶-ابتدا چند پاراگراف توضیحات درباره ویدیو بنویسید و سپس ویدیوی خود را قرار دهید. هیچ وقت ویدیو را در ابتدای صفحه مورد نظر نگذارید. ولی توجه کنید که وقتی بعد از چند پاراگراف ویدیو را گذاشتید ، یک عنوان با تگ H2 برای آن بگذارید تا اهمیت آن مشخص شود.

۷-بهتر است که ویدیو را در آپارات منتشر نمایید و لینک آنرا در مقاله مربوطه قرار دهید. هیچ فرقی به لحاظ سئو ویدیو ندارد. و مزیت آن اینست که فضای هاست خودتان را اشغال نمی کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات کاربری و کانال آپارات خود را بطور کامل تکمیل نمایید.

۸-در لینک سازی و پروسه بک لینک سازی خود حتما صفحاتی از سایت خودتان که ویدیو در آن می باشد را هدف قرار دهید. یعنی می توانید در سایر سایتها و یا فروم ها توضیحاتی در خصوص ویدیوهای خود بدهید و لینک آن ویدیوها را درج نمایید.

۹-اسم فایل ویدیوهایی شما شامل کلمات کلیدی باشد تا به سئو ویدیو شما کمک کند.

۱۰-وقتی ویدیوها را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنید حتما لینک همان ویدیو را در قسمت توضیحات ویدیو قرار دهید تا اعتبار آن صفحه از ویدیو را بالاتر ببرید.

۱۱-اگر مقاله یا محصولی مرتبط به ویدیوی خود دارید حتما در آخر ویدیوی خود از کاربران بخواهید که وارد آن صفحه یا وب سایت شوند.

۱۲-اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده است از افزونه وردپرس سئو ویدیو Yoast Video SEO استفاده نمایید. این افزونه کمک می کند تا ویدیو های سایت شما را بصورت تصویر بند انگشتی در نتایج گوگل نمایش دهد. این کار باعث می شود سایت شما در نتایج بیشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث افزایش ورودی ویدیو های شما می شود.

۱۳-از Thumbnailها (تصاویر و عکس های کوچک شده از ویدئو) استفاده نمایید. این تصاویر باعث می شوند توجه کابران به ویدیوها بیشتر شود.

%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88.png


۱۴-لوگو و آدرس وب سایت خود را حتما در فوتر ویدیوها قرار دهید تا با انتشار آن مالکیت شما شفاف تر گردد.

۱۵-وقتی ویدیوها خود را در شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک فیلم منتشر می کنید حتما از تگ ها استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را در آنها بگذارید.

منبع : مدیر گوگل
 

gonzaless

New Member
بازاریابی ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ چیست ؟
بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد و به فرایند تولید محتوا در قالب فیلم و انجام تبلیغات توسط آن ویدیو جهت جذب مخاطب برای سایت گفته می شود.

بعبارتی دیگر در بازاریابی ویدیویی شما در زمینه کسب و کار خود یک ویدیو تولید می کنید و با استفاده از روش هایی که در این مقاله گفته می شود کاری کنید که کاربران اینترنتی آن ویدیو را ببیند و سپس علاقه مند به سایت شما شوند.

اکثر کاربران دوست دارند بجای مطالعه یک مقاله چند صفحه ای یک فایل صوتی و یا یک فیلمچند دقیقه ای را تماشا کنند. به همین دلیل مدیران سایت ها باید علاوه بر تولید مقالات در قالب متن به تولید ویدیو نیز بپردازند.

چرا باید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم ؟
۱-برای معرفی محصولات می توان فیلم کوتاهی تولید و منتشر نمود

۲-برای معرفی خدمات سایت خود می توان ویدیویی مناسب تولید کرد.

۳-برای معرفی برند خود می توان از فیلم استفاده نمود

۴-محصولات ما می توانند بصورت ویدیو باشند.

۵-بجای نوشتن متن از ویدیو می توان استفاده نمود.

۶-شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که قابلیت پخش ویدیو را دارند.

۷-سایت ها اشتراک فیلم زیادی برای بارگذاری فیلم ها وجود دارد.

۸-گوگل در قسمت جستجوی خود یک جستجوی ویدیو اختصاصی قرار داده است.

۹-سایت هایی که از ویدیو استفاده می کنند تا ۳۰ درصد احتمال اینکه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند بیشتر است.

۱۰-طبق پیش بینی که انجام شده تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد محتوای وب ، ویدیو خواهد بود.

۱۱-گوگل توجه خاصی به ویدیو ها دارد و آنها را در نتایج اولیه نشان می دهد.

۱۲-تاثیر گذاری ویدیو خیلی بیشتر از متن و صوت می باشد.

۱۳-ویدیو روی سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار هستند.

۱۴- حدود ۷۴ درصد از افراد بعد از مشاهده ویدیو تصمیم به خرید محصولات می گیرند.

۱۵-اگر ایمیلی برای کاربران سایت خود ارسال نمایید و در آن ایمیل از کاربران بخواهید روی لینکی که یک ویدیو در آن است کلیک کنند ، احتمال باز کردن آن لینک ۶۵ درصد است و احتمال باز کردن ایمیلی که به خواندن مقاله متنی اشاره کرده است ۱۹ درصد است.

۱۶-یوتیوب بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد . پس ببینید چقدر افراد علاقه به ویدیو دارند.

۱۷-اکثر افراد وقتی ویدیویی که گوشی خود باز می کنند به دیگران نیز نشان می دهند و یا به اشتراک می گذارند در صورتی که مطالب متنی به این شکل نیست.

فکر کنم این دلایل کافی باشد تا شما متوجه شوید که تولید ویدیو و ویدیو مارکتینگ چقدر اهمیت دارد. پس توصیه می کنم این مقاله را به دقت مطالعه نمایید و همین امروز نسبت به تولید بازاریابی ویدیویی اقدام نمایید.

چه ویدیو هایی تولید کنیم ؟
بعضی از کسب و کارهای اینترنتی باید روش نصب یا روش استفاده از یک کالا را به مشتریان آموزش دهند. بهترین گزینه برای این کسب و کارها استفاده از ویدیو می باشد و می توانند از این طریق به بازاریابی ویدیویی بپردازند.

می توانید بجای نوشتن مقاله ها ، یک بخش در سایت خود بعنوان ویدیوهای رایگان بگذارید و ویدیوهای خود را آنجا منتشر نمایید.

اگر محصولی جدید تولید کرده اید می توانید در صفحه اول سایت خود ویدیو بگذارید و به معرفی آن محصول بپردازید.

اگر همایش خاصی قرار است برگزار نمایید ، یک ویدیو تولید نمایید و به معرفی آن بپردازید.

اگر محصولی تولید کرده اید از مشتریانی که آن محصول را خریداری نموده اند بخواهید نظراتشان در خصوص استفاده از آن محصول را در قالب ویدیو برای شما ارسال کنند. آن ویدیوها را درون توضیحات محصولات خود بگذارید.

پیشنهاد می کنم مقاله صفحه فرود ( Landing page) چیست؟ را مطالعه نمایید.

نکات مهم در خصوص بازاریابی ویدیویی
۱-تولید ویدیوهای با کیفیت بالا خیلی مهم است . روش های تولید ویدیو را یاد بگیرید.

۲-بخش مهم ویدیوها ۱۰ ثانیه اول آنها می باشد. در تولید ویدیوها از مقدمه چینی فاصله بگیرید و به مخاطب خود بگویید در این ویدیو قرار است چه چیزی گفته شود.

۳-ویدیو های کوتاه تولید کنید و در سایت خود به اشتراک بگذارید.

۴-برای ویدیوهای خود یک تصویر اولیه بگذارید که وقتی در سایت نمایش داده می شود تصویر اولیه مناسبی داشته باشد.

۵-سعی کنید در قالب یک داستان مطالب خود را به کاربران انتقال دهید. ویدیوهای شما نباید خسته کننده باشند.

ویدیوهای خود را در کجاها منتشر کنیم ؟
یکی از مهمترین فرایندهای بازاریابی ویدیویی انتشار آن می باشد. ویدیو های خود را در محل های زیر منتشر کنید :

۱-وب سایت کسب و کار اینترنتی خودتان

۲-مهم ترین سایت های اشتراک فیلم یوتیوب ، آپارات ، نماشا، ویمئو، میهن ویدیو، تماشا، جعبه، شبکه نما، نمایش، Inet.ir و mp4.ir و سایر سایت های اشتراک فیلم

۳-شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر ، لینکدین ، اینستاگرام ، تلگرام ، پینترست ، گوگل پلاس

۴-فروم ها و وبلاگ های مرتبط به کسب و کارتان

آموزش تکنیک های سئو ویدیو
سئو ویدیو یکی از مهم ترین کارهایی است که باید صاحبان کسب و کارها انجام دهند. وقتی یکی ویدیو تولید می کنید اگر در تولید و انتشار آن از روش های سئو ویدیو استفاده نکنید برای شما استفاده و فایده چندانی نخواهد داشت.

با توجه به اینکه ویدیوها باعث می شوند تا کابران زمان بیشتری را در سایت شما بمانند لذا باید ساز و کارهایی را انجام دهید تا باعث بیشتر دیده شدن ویدیو ها و مشاهده ویدیوها تا آخر ، شود.

پیشنهاد می کنم مقاله ۱۸ ابزار سئو سایت جهت افزایش رنکینگ گوگل را مطالعه نمایید.

برای سئو ویدیو باید موارد زیر انجام شود :
۱-عنوان جذابی برای ویدیو خود انتخاب نمایید. همانند مقالات نوشتاری که در سایت خود دارید ویدیوها نیز باید دارای عنوان مناسب و بهینه باشند. کلمه کلیدی موردنظر خود را حتما در ابتدای عنوان ویدیو خود بگذارید.

۲-توضیحات مناسبی برای ویدیو خود بنویسید. در سایت خود و در صفحه ای که مربوط به ویدیو می باشد حتما توضیحاتی مناسب که دارای کلمات کلیدی مربوطه باشد در خصوص ویدیو خود بنویسید.

۳-در سایت های اشتراک فیلمی که اسامی آنها را ذکر کردیم حتما وقتی ویدیویی منتشر می کنید توضیحاتی در خصوص آن ارائه داده و علاوه بر اینکه از کلمات کلیدی استفاده می نمایید یک لینک هم به صفحه ای از سایت خودتان که مرتبط با آن ویدیو می باشد را نیز بگذارید.

۴-گوگل قادر است محتوای ویدیو شما را آنالیز نماید. پس حتما در محتوای ویدیویی خودتان و همچنین در ۱۰ ثانیه اول آن از کلمه کلیدی مربوطه استفاده نمایید.

۵-سعی کنید ویدیوهای کوتاه و جذاب و با کیفیتی تولید کنید که کاربران آن ویدیوها را تا آخر ببینند. وقتی کاربری سریع ویدیو شما را ببندد و از آن خارج شود از دید گوگل یک نقطه ضعف در آن ویدیو وجود دارد. پس کاری کنید که کاربران ویدیوها را تا آخر ببینند.

۶-ابتدا چند پاراگراف توضیحات درباره ویدیو بنویسید و سپس ویدیوی خود را قرار دهید. هیچ وقت ویدیو را در ابتدای صفحه مورد نظر نگذارید. ولی توجه کنید که وقتی بعد از چند پاراگراف ویدیو را گذاشتید ، یک عنوان با تگ H2 برای آن بگذارید تا اهمیت آن مشخص شود.

۷-بهتر است که ویدیو را در آپارات منتشر نمایید و لینک آنرا در مقاله مربوطه قرار دهید. هیچ فرقی به لحاظ سئو ویدیو ندارد. و مزیت آن اینست که فضای هاست خودتان را اشغال نمی کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات کاربری و کانال آپارات خود را بطور کامل تکمیل نمایید.

۸-در لینک سازی و پروسه بک لینک سازی خود حتما صفحاتی از سایت خودتان که ویدیو در آن می باشد را هدف قرار دهید. یعنی می توانید در سایر سایتها و یا فروم ها توضیحاتی در خصوص ویدیوهای خود بدهید و لینک آن ویدیوها را درج نمایید.

۹-اسم فایل ویدیوهایی شما شامل کلمات کلیدی باشد تا به سئو ویدیو شما کمک کند.

۱۰-وقتی ویدیوها را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنید حتما لینک همان ویدیو را در قسمت توضیحات ویدیو قرار دهید تا اعتبار آن صفحه از ویدیو را بالاتر ببرید.

۱۱-اگر مقاله یا محصولی مرتبط به ویدیوی خود دارید حتما در آخر ویدیوی خود از کاربران بخواهید که وارد آن صفحه یا وب سایت شوند.

۱۲-اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده است از افزونه وردپرس سئو ویدیو Yoast Video SEO استفاده نمایید. این افزونه کمک می کند تا ویدیو های سایت شما را بصورت تصویر بند انگشتی در نتایج گوگل نمایش دهد. این کار باعث می شود سایت شما در نتایج بیشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث افزایش ورودی ویدیو های شما می شود.

۱۳-از Thumbnailها (تصاویر و عکس های کوچک شده از ویدئو) استفاده نمایید. این تصاویر باعث می شوند توجه کابران به ویدیوها بیشتر شود.

%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88.png


۱۴-لوگو و آدرس وب سایت خود را حتما در فوتر ویدیوها قرار دهید تا با انتشار آن مالکیت شما شفاف تر گردد.

۱۵-وقتی ویدیوها خود را در شبکه های اجتماعی و سایت های اشتراک فیلم منتشر می کنید حتما از تگ ها استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را در آنها بگذارید.

منبع : مدیر گوگل

سلام دوست عزیزم در صورتی که امکان داره یکم بیشتر در مورد سئوی ویدئو بگید.
 

martiaonline

New Member
سلام دوستان عزیز
این مقاله خیلی خوب بود ولی توجه شمارا به یک مورد توجه میکنم که قراردادن ویدئوهای اپارات و یوتیوب در سایت اصلا برای سئوی سایت شما مناسب نیست دلیلش هم در مقاله آیا میدانید اپارات دشمن سایت شماست گفتم.
دمین نکته اینکه اگر ویدئو در اول مقاله ویا بعد از پاراگراف اول باشد بسیار مناسب تر استچون برای گوگل اوایل یک مطلب اهمیت دارد.
شما ببینید من در کلمه کلیدی ساخت آسان کلیپ از عکس در بخش ویدئوها دومین گزینه هستم با اینکه اولویت گوگل سایتهای اشتراک ویدئو هست و عکس هم اولین عکس مربوط به مقاله من هست و...
توصیه میکنم در سایتم مقاله های مربوط به سئو خصوصا سئوی ویدئ> را مطالعه کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا