روش شگفت انگیز تعویض روغنی برای افزایش 60 درصدی مشتریان و کنار زدن رقیبانش

mmgsoft

New Member
روش شگفت انگیز تعویض روغنی برای افزایش 60 درصدی مشتریان و کنار زدن رقیبانش


مشتری: سلام

مشتری: وقت بخیر

مشتری: به ماشین من یه نگاهی بنداز

مشتری: ببین اگر نیاز به تعویض روغن داره ، تعویضش کن

تعویض روغنی: سلام قربان،خوش آمدید، آخرین بار کی روغن ماشین را عوض کردی ؟، نمی دونی چند هزار تا کار کردی

مشتری: نه داداش حواسم نبود،آخرین بار پیش یکی از همکارانتون روغن ماشین را تعویض کردم، نمی دونم چند ماه پیش بود، امروز که داشتم رانندگی می کردم متوجه شدم ماشین دیگه مثل قبل سرحال نیست، یه هو یادم اومد که خیلی وقته روغن ماشین را تعویض نکردم

تعویض روغنی:بزار یه نگاهی کنم، داداش روغن ماشینت خیلی سیاه شده، فکر کنم خیلی وقته از زمانش گذشت، برای ماشینت ضرر داره

مشتری:ای وای ای کاش یه طوری برنامه ریزی می کردم سر وقت ماشینم را برای تعویض روغن می آوردم، که اینجوری مشکل پیدا نمی کرد.

تعویض روغنی: داداش فیلتر هوات هم داغونه ، بیچاره ماشینت چطور نفس می کشید.اینجوری مصرف سوخت ماشینت هم بالا میره


سلام

بیننده عزیز

من محمد محمدی گرجی هستم

مطمئنا شما که داری این فیلم رامی بینی احتمالا تعویض روغنی داری.اگر فکر می می کنی مشتریان شما همچین مکالمه ای با شما ندارند.پس بهتره وقتتون را هدر ندید و فیلم را قطع کنید و بکارتون برسید.

خوب شاید هم این مکالمه بارها و بارها در محل کارت پیش بیاد.

می خوام کمی از محل کارت دور بشیم.

وقتی شب خسته و کوفته از سر کار برمی گردی خونه و با همسر و فرزندت شام می خوری.بعضی موقع همسرت بهت می گه چته؟تو فکری ، مطمئنا تو هم می گی چیزیم نیست

زمان می گذره ، به رختخواب می ری، خوابت نمی بره و نیم ساعتی مشغول فکر کردن هستی.

می خوای بگم فکرت چیه

کسب و کارت ضعیف شده، مشتری کم شده، همه چیز گران شده

همه کسب و کار ها این مشکل را تجربه می کنند.

مهم اینه که ما نمی دانیم مشکل ماچیه.یه مثال می زنم.فکر کن یه آدم خیلی چاق به خواستگاری یه دختر می ره و جواب رد می گیره، افسرده و دلگیر میشه و دیگه با کسی، صحبت نمی کنه و منزوی میشه. بعد با یک تبلیغ تلویزیونی جذب کلاس های افزایش اعتماد به نفس می شه و مشتاق میشه که این کلاس ها را شرکت کنه تا اعتماد به نفش بالا بره.

خوب بعد از خروج از این کلاس دارای اعتماد به نفس بالایی می شود، و تصمیم می گیرد به خواستگاری یک دختر دیگری بره، اما باز هم جواب منفی می شنوه

به نظر شما مشکل کار کجاست؟

مشکل اینجاست که ایشان اصلا به مشکل خودش پی نبرده است.و متوجه نشده است که نداشتن تناسب اندام خوب مهمترین دلیل شنیدن جواب رد می باشد. پس مطمئنا هنوز خودش را نشناخته است.

خوب اکثر صاحبان کسب و کارها مانند این فرد چاق مشکل کارشان را نمی دانند و وقت وهزینه شان را در جاهای دیگر صرف می کنند که اصلا نتیجه نمی گیرد.

بر می گردیم به تعویض روغنی

مطمئنا شما در کسب و کار خودتان تجربه زیادی دارید.می خواهم کمی راجع به مشتریان شما صحبت کنم.شما دو گروه مشتری دارید

مشتری داغ که معمولا 30 درصد از مشتریان شما را تشکیل می دهد

مشتریان سرد که 70 درصد آنها را تشکیل می دهد.

خوب حالا می خواهیم راجع به این دو گروه از مشتریان صحبت کنیم

مطمئنا شما می پرسید مشتری داغ ، مشتری سرد چه داستانیه

به مشتریانی که سالیان سال از شما خدمات می گیرند و همیشه ماشینشان را به تعویض روغنی شما می آورند مشتریان داغ می گویند.این گروه از مشتریان به شما وفادار هستند.البته تا موقعی که شما خدمات با کیفیت بصورت مداوم به آنها بدهید و یا اینکه آنها خدمات جذابتری از خدمات شما توسط دیگر تعویض روغنی ها نبینند.مطمئنا اگر این اتفاق بیوفتد شما آن مشتری را از دست می دهید.هرچقدر شما تلاش کنید وفاداری مشتری به شما زیاد تر شود سود شما بیشتر می شود.بنابراین با افزایش وفاداری مشتری ، آن مشتری داغ تر می گردد.هرچقدر مشتریان داغ شما بیشتر باشد کسب و کار شما پایدارتر می باشد.

به مشتریانی که اولین بار به مغازه شما سر می زنند وتازه با شما آشنا شدند مشتریان سرد می گویند.در همه کسب و کار ها بصورت معمول نسبت مشتریان سرد نسبت به مشریان داغ بیشتر می باشد و بخش بزرگی از مشتریان را مشتریان سرد تشکیل می دهند.

خوب وظیفه شما در مقابل مشتریان سرد چی هست؟

تنها وظیفه شما این است که آن ها را به گروه مشتریان داغ هدایت کنید.

خوب به چه روشی این کار را باید انجام دهیم؟


قبل از توضیح این روش، بیاییم فرق بین مشتری سرد و داغ را بررسی کنیم

مشتری داغ با خدمات شما آشناست اما مشتری سرد تازه با شما آشنا شده است.

مشتری داغ سالیان سال به شما وفادار است اما مشتری سرد هنوز به آن مرحله نرسیده است.

نگهداری مشتری داغ راحت تر از مشتری سرد می باشد چون به اندازه کافی با مشتری مداری شما آشنا می باشد.

نسبت مشتری سرد بیشتر از مشتری داغ می باشد.

ریزش مشتری سرد خیلی بیشتر از مشتری داغ می باشد.

بنابراین شما موقع ریزش مشتری های سرد بخش بزرگی از مشتری های خودتان را از دست می دهید.البته ریزش مشتری های داغ هم خیلی اهمیت دارد.

خوب بر می گردیم به مکالمه اولیه که در اکثر تعویض روغنی ها پیش می آید.ذات خدمات تعویض روغنی به این صورت می باشد که مطمئنا آن مشتری در آینده باز هم به تعویض روغن ، فیلتر هوا، فیلتر بنزین ، و موارد دیگر بعد از مدتی نیازمند می شود.شما چند تا راهکار دارید که می تواند مشتری سرد را به مشتری دائمی یا داغ تبدیل کنید که مطمئنا شاید موارد زیر را بدانید

به عنوان مثال

موقعیت مکانی مناسب

مغازه شیک

دکوراسیون شیک

خوش برخورد بودن با مشتری

ارائه محصولات با کیفیت و قیمت منصفانه

تبلیغات در تلویزیون و رادیو و بلیبورد

خوب درست گفتید این کارها خیلی خوبه، اگر توان مالی را دارید با برنامه ریزی انجام بدید نتیجه خوبی می گیرید.اما این مسیر هزینه زیادی برای صاحب تعویض روغنی دارد و مطمئنا خیلی از صاحب تعویض روغنی ها این توانایی مالی را ندارند و درضمن تا این مقدار هزینه کردن ریسک بالایی دارد.

خوب آیا روش ساده تر و کم هزینه تر و پربازده تر وجود دارد؟

بله وجود دارد، معمولا همه تعویض روغنی ها ساده ترین راه هدایت مجدد مشتری های سرد به سمت مغازه شان را انجام نمی دهند.

آن راه ساده به نظر شما چیست؟

خوب توجه کنید

هر مشتری که به سمت شما جذب می شود ، بخاطر هزینه های مختلفی که شما در طی سالهای قبل انجام دادید مثلا خرید مکان مناسب برای کارتان، تبلیغات، مشتری مداری، کیفیت خوب خدمات ، و هممه اینها مجموعا یک نفر را به سمت مغازه شما جذب می کند.پس شما برای جذب یک مشتری هزینه ای از قبل پرداخت کردید.حال اگر آن مشتری از خدمات شما استفاده کند و از مغازه شما خارج شود، شما با ارزش ترین دارایی مشتری را از دست می دهید.

خوب فکر می کنید با ارزشترین دارایی مشتری برای شما چیست؟

بله اطلاعات تماس مشتری برای شما با ارزش ترین دارایی هست.

حال می پرسید اطلاعات تماس مشتری برای یک تعویض روغنی چه فایده ای دارده؟

در این تصویر بصورت خلاصه همه موارد مورد استفاده اطلاعات تماس مشتری برای تعویض روغنی آورده شده است که مهم ترین آن را در اینجا توضیح می دهم

اطلاع رسانی زمان تعویض روغن ماشین


شما می توانید با چند سوال ساده، به عنوان مثال: شما هر چند وقت یک بار روغن و فیلتر ماشین را عوض می کنید؟

با این شیوه می توانید تخمین بزنید که این مشتری در چند ماه بعد نیاز به تعویض روغن و فیلتر ماشین دارد ودر آن زمان برای ایشان ارسال پیامک کنید و موعد تعویض روغن و دیگر موارد را به صاحب ماشین یاد آور شوید.یا اینکه مقدار آخرین کیلومتر ماشین در موقع تعویض روغن را به راننده ماشین پیامک کنید و به این طریق به ایشان کمک می کنید تا با کیلومتر فعلی ماشینش مقایسه کند و اگر موعدش بود برای تعویض روغن اقدام کند.

شما با این روش، به مشتری ارزش می دهید. و مطمئنا بخش بزرگی از مشتریان سرد شما مجددا برای تعویض روغن دفعه دوم و سوم به شما مراجعه می کند و به این طریق وارد گروه مشتریان داغ شما می شوند.

هرچقدر شما سعی کنید مشتریان سرد را به گروه مشتریان داغ هدایت کنید کسب و کار شما حتی در شرایط سخت و دشوار دچار بحران و رکود نمی شود. برای اینکه مشتریان دائمی شما به شما وفادارند و همیشه از خدمات شما استفاده می کنند.


خوب مطمئنا این سوال برای شما پیش می آید ، که من سرم شلوغه چطور این همه مشتری را مدیریت کنم و اطلاعاتشان را نگهداری کنم و در زمان مقرر برایشان پیامک یادآوری ارسال کنم که موعد تعویض روغن ماشین شما می باشد.

درسته این کار خیلی سخته، اما شرکت فراجهش شمال برای اینکار نرم افزار مدیریت اس ام اس در کامپیوتر را طراحی کرده است که شما می توانید اطلاعات تماس مشتریان خودتان را در این نرم افزار وارد کنید و آنها را گروه بندی کنید و پیام های زمان دار ثبت کنید تا این محصول در زمان مقرر پیام اطلاع رسانی بابت تعویض روغن را به مشتریانتان ارسال کند و به عنوان یک کارمند حرفه ای مشتری های سرد شما را به مشتری های داغ و وفادار تبدیل کند.

برای اطلاعات نرم افزار ارسال اس ام اس با کامپیوتر می توانید به سایت www.sms-soft.com مراجعه کنید

در این اوضاع بد اقتصادی، کسب و کارهایی پابرجا می مانند که همیشه در حال پیدا کردن راهی برای افزایش جمعت مشتریان داغ هستند.

شما هم راهی جزء این ندارید مگر اینکه تسلیم شکست شوید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا