روش ساخت حرکت یه موی کلیپ از روی زمین ناصاف( مثلا تپه )

wgolzar

Active Member
سلام با عرض خسته نباشید خدمت خبرگان فلش.من یه سوال ازتون دارم که خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده ولی به نتیجه ای نرسیدم خواهش میکنم مرا کمک کنید.

چه طور میشه مثل بازی های مثلا موتور سواری یا ماشینی یا هر چیز دیگه که یه جسمی در حال حرکت از روی یک سطح ناصاف مثل تپه ناهموار هست، واکنش نشان میده و همراه با سطحی که روی ان قرار دارد بالا و پایین می رود.ممنون از لطفتون.:wink:
 
آخرین ویرایش:

wgolzar

Active Member
میدونم سوالم سخته و حرفه ای هست ولی اخه این همه خبره فلش ...:shock:بابا ناسلامتی اینجا مجید انلاینه:mad:
ولی جدا از شوخی ممنون میشم هرکی کمکم کنه .
 

armanbm

کاربر VIP
سلام.
ببینید دوست من این سوالی که پرسیدید گنگ هست لا اقل برای من.
اگه منظورتون اینه که بازی انگار واقعا فیزیک داره و هر کنشی واکنشی داره، خوب این یعنی اینکه تو بازی از موتور فیزیکی استفاده شده. که میتونید ویدئوی آموزشیی که تو همین انجمن راجب موتور فیزیکی هست رو دانلود کنید. تا باهاش آشنا بشید.
اگه نه منظورتون اینه که یک زمینی هست و یک جسم روشه، هر موقع این زمین میاد بالا، جسم روش هم میاد بالا، خوب این میتونه از هر تکنیک ساده ی برنامه نویسیی استفاده کرده باشه .
مثلا یک ماشین روی یک جاده، کافیه y ماشین رو همیشه برابر y جاده قرار بدیم تا بنظر میاد ماشین همیشه روی جاده هست.
اگه سوالتون رو واضح تر بپرسید بنظرم بهتر هست.
در پناه خدا باشی.
 

wgolzar

Active Member
سلام
منظورم مورد اول بود که شما به ان اشاره کردید و ممنون از شما دوست عزیز.میرم فیلم اموزشی موتور فیزیکی رو میگیرم.:green:
 

armanbm

کاربر VIP
سلام
منظورم مورد اول بود که شما به ان اشاره کردید و ممنون از شما دوست عزیز.میرم فیلم اموزشی موتور فیزیکی رو میگیرم.:green:

سلام.
خواهش میکنم. پس منظور شما موتور فیزیکی بوده.
فعلا فقط قسمت اول این آموزش هست، حجمش حدود 21 مگه و زبانش فارسی هست. هر دو هفته قراره قسمت جدیدش بیاد. که تو این لینک
کد:
http://forum.majidonline.com/threads/197410

اما این تنها موتور فیزیکی موجود نیست.
موتور های زیادی هستن. معروف ترینشان همین box2d هست که لینک آموزش یکی از ورژن هاش رو دادم.
اگه برای گوشی بازی میسازید که خوب گزینه های سبک تری هم هست. مثل موتور Nape که کار باهاش ساده تر هم است. اما آموزش های موجودش خیلی خیلی کمتر از box2d هست.
مثلا همین بازی پرندگان خشمگین معروف، موتور فیزیکیش box2d هست.
شما فیلم رو ببینید با اگه زبانتون خوب هست آموزش های موجود زبان اصلی هم میتونید ببینید. و سوالی بود تو انجمن بپرسید. انشالله پاسخ میگیرید.

در پناه خدای خیلی خوب بمونید.
 

wgolzar

Active Member
دستت درد نکنه دوست عزیز.نه فعلا برای موبایل نمیخوام .من یه 8-9 سالی میشه فلش و بازی سازی میکنم ولی تا حالا با موتور فیزیکی کارنکردم و هر وقت تو اینترنت بازی های فلش رو می بینم که قشنگ به قول شما به هر کنشی یه واکنشی نشون میده ارزوم بود که منم بفهمم چه جوری میشه اونا رو درست کرد برای همین میرفتم فایل swf اونو میگرفتم و تبدیل میکردم به fla ولی چون اکثرشون کد شده بودن چیزی نمی تونستم گیر بیارم. امیدوارم هرچه زود بتونم کار با این موتور فیزیکی رو یادبگیرم.
 

armanbm

کاربر VIP
اتفاقا فیلد کاری بنده همین موتور ها هست.
شما انتخاب کن. شروع کن. جیز سختی نداره. اولش ترسناک بنظر میاد. اما وقتی راه میفته آدم میبینه چیزی نداره.
روی سخنم با خیلی هاست که فکر میکنن موتور فیزیکی ترسناکه.
بابا این موتور ها رو آدم هایی مثل من و شما مینویسن. همین Nape رو یک دانشجو اگه اشتباه نکنم سالهای اوول کارشناسیش نوشته!
 
آخرین ویرایش:

wgolzar

Active Member
درسته .ممنونم از شما.
امیدوارم اموزش های بعدی شما هم در راه باشه.
 

Insomnia

کاربر فعال
بسیاری اوقات از موتور فیزیکی استفاده نمیشه به خاطر overhead زیادی که داره ، معمولا بازیهایی که فیزیک محض دارند از موتور استفاده می‌کنند. این چیزی که شما می‌خواهید بدون فیزیک هم قابل پیاده سازی هست و collision detection رو گوگل کنید و از نتایج بهره‌مند شوید
 

wgolzar

Active Member
سلام
CDK گذینه خوبیه فکر کنم
collision detection kit
در ضمن اگه میخواین فیزیک کار کنین nape واقعا عالیه ...

سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز
لطف کنید یک نمونه از cdk که میگید بزارید تا بیشتر آشنا بشیم باهاش:wink:
 

fazelit

Member
سلام.
خواهش میکنم. پس منظور شما موتور فیزیکی بوده.
فعلا فقط قسمت اول این آموزش هست، حجمش حدود 21 مگه و زبانش فارسی هست. هر دو هفته قراره قسمت جدیدش بیاد. که تو این لینک
کد:
http://forum.majidonline.com/threads/197410

اما این تنها موتور فیزیکی موجود نیست.
موتور های زیادی هستن. معروف ترینشان همین box2d هست که لینک آموزش یکی از ورژن هاش رو دادم.
اگه برای گوشی بازی میسازید که خوب گزینه های سبک تری هم هست. مثل موتور Nape که کار باهاش ساده تر هم است. اما آموزش های موجودش خیلی خیلی کمتر از box2d هست.
مثلا همین بازی پرندگان خشمگین معروف، موتور فیزیکیش box2d هست.
شما فیلم رو ببینید با اگه زبانتون خوب هست آموزش های موجود زبان اصلی هم میتونید ببینید. و سوالی بود تو انجمن بپرسید. انشالله پاسخ میگیرید.

در پناه خدای خیلی خوب بمونید.

سلام یعنی بازی پرندگان خشمگین با موتور box2d و برنامه فلش ساخته شده؟
اگه بابرنامه دیگه ای هستش برنامه چی؟
آیا میشه با برنامه فلش این جور بازی طراحی کرد؟
 

armanbm

کاربر VIP
سلام یعنی بازی پرندگان خشمگین با موتور box2d و برنامه فلش ساخته شده؟
اگه بابرنامه دیگه ای هستش برنامه چی؟
آیا میشه با برنامه فلش این جور بازی طراحی کرد؟

علیک سلام.
ببینید بازی پرندگان خشمگیم تا اونجایی که من میدونم تمام نسخه هاش با موتور Box2d نوشته شده است. ( تو کردیتش نوشته) اما فقط نسخه ی فیس بوک پرندگان خشمگین رو با فلش ساختن.
موتور Box2d در اصل به زبان C++ نوشته شد. اما اون رو با Alchemy تبدیل به فلش کردن و میشه استفادش کرد. اما سرعت اجراش به خوبی نمونه ی C++ اصلا نیست.
برای سرعت بهتر موتور هایی هستند که ذاتا فلش نوشته شده اند مثل موتور Nape که هم کار باهاش ساده تره هم اساسا فلشه اما مشکلش اینه که داکیومنت هاش خیلی کمتر از باکس تو دی هست.


___

در مورد سوال دومتون.. با برنامه ی فلش میشه خیلی یییییی خفن تر از پرندگان خشمگین رو ساخت و طراحی کرد!
در سال گذشته شرکت ادوبی تکنولوژی Stage3D رو معرفی کرد که به کمک اون میتونین قایل فلش رو با کارت گرافیک اجرا کنین. حالا این یعنی چی؟ این یعنی میتونین بازی های سه بعدی خفن با فلش خروجی بگیرین.
مثلا موتور سه بعدی Unreal که برای ساخت بازی های FPS یا همون First Person Shooter هست الان خروجی فلش هم میده. این یعنی فلش قدرت داره پیچیده ترین شیدر ها و جزئیات گرافیکی رو بخوبی نمایش بده.
البته ذکر این نکته ضروریه که کد نویسی برای Stage3d مشکل تر از فلش معمولی هست. البته مشکل هست اما نا ممکن نیست!

در این مورد باز سوالی بود در خدمتم.

در پناه خدا...
 

akherat

مدیر انجمن
دوست عزیز :
box2d واسه فلش کاملا پورت شده و از مازیموم پرفورمانس بهره میبره
بله اول واسه c++ نوشتن ولی الان در بیشتر زبان ها داره استفاده میشه

البته مطمئن نیستم که انگری بیرد فیس چوک رو با box2d کار کرده باشن !!!
 

fazelit

Member
علیک سلام.
ببینید بازی پرندگان خشمگیم تا اونجایی که من میدونم تمام نسخه هاش با موتور Box2d نوشته شده است. ( تو کردیتش نوشته) اما فقط نسخه ی فیس بوک پرندگان خشمگین رو با فلش ساختن.
موتور Box2d در اصل به زبان C++ نوشته شد. اما اون رو با Alchemy تبدیل به فلش کردن و میشه استفادش کرد. اما سرعت اجراش به خوبی نمونه ی C++ اصلا نیست.
برای سرعت بهتر موتور هایی هستند که ذاتا فلش نوشته شده اند مثل موتور Nape که هم کار باهاش ساده تره هم اساسا فلشه اما مشکلش اینه که داکیومنت هاش خیلی کمتر از باکس تو دی هست.


___

در مورد سوال دومتون.. با برنامه ی فلش میشه خیلی یییییی خفن تر از پرندگان خشمگین رو ساخت و طراحی کرد!
در سال گذشته شرکت ادوبی تکنولوژی Stage3D رو معرفی کرد که به کمک اون میتونین قایل فلش رو با کارت گرافیک اجرا کنین. حالا این یعنی چی؟ این یعنی میتونین بازی های سه بعدی خفن با فلش خروجی بگیرین.
مثلا موتور سه بعدی Unreal که برای ساخت بازی های FPS یا همون First Person Shooter هست الان خروجی فلش هم میده. این یعنی فلش قدرت داره پیچیده ترین شیدر ها و جزئیات گرافیکی رو بخوبی نمایش بده.
البته ذکر این نکته ضروریه که کد نویسی برای Stage3d مشکل تر از فلش معمولی هست. البته مشکل هست اما نا ممکن نیست!

در این مورد باز سوالی بود در خدمتم.

در پناه خدا...


ممنون دوست عزیز
یه فیلم آموزشی درباره box2d بود خیلی جالب بود اما یه توضیح کوچکی داده بود انشا الله اون رو بسازید.
در مورد Stage3d یعنی یه برنامه جدا از فلش هستش یا نه یه متوری هستش مثل box2d که به فلش اضاف میشه؟
 

armanbm

کاربر VIP
دوست عزیز :
box2d واسه فلش کاملا پورت شده و از مازیموم پرفورمانس بهره میبره
بله اول واسه c++ نوشتن ولی الان در بیشتر زبان ها داره استفاده میشه

البته مطمئن نیستم که انگری بیرد فیس چوک رو با box2d کار کرده باشن !!!


بله دوست من همونطور که فرمودید نسخه های پورت شده ی فلش موتو Box2d هم موجوده. و این نسخه ها حتی قبل از اومدن ورژن Alchemy نیز بودند. اما از نظر پرفرمنس به هیچ وجه قابل مقایسه با نسخه ی پورت شده ی Alchemy نیستند. چون نسخه ی Alchemy از مدیریت حافظه ی خوب C++ کمک گرفته (شبیه سازیش کرده) . ادوبی ادعا کرده که کد های کامپایل شده ی C++ توسط Alchemy تا چند برابر میتونن سریع تر از ورژن معمولی کد As3 باشند.
اگر تو اینترنت هم جستجو کنید نمونه ها ی مقایسه ی پورت معمولی فلش Box2d با پورت Alchemy Box2d وجود داره.

و به همین دلیل هم هست که تنها شکلی که ادوبی از کاربران فلش پلیر لایسنس میخواهد؛ حالتی است که آنها در نرم افزار خود هم از تکنولوژی Stage3D و هم تکنولوژی Alchemy استفاده کنند. چرا که در این حالت دو عامل پرسرعت را در کنار هم استفاده شده و به عبارتی فول آبشن فلش پلیر است! لذا لایسنس دارد!!


در مورد انگری بردز فیس بوک هم از تکنولوژی Stage3d بهره برده و هم از موتور Box2d برای اطمینان میتونید لینک زیر رو از انجمن استارلینگ مشاهده کنید:
http://forum.starling-framework.org/topic/angry-birds-goes-flash-player-11-with-starling

در پستی که لینک دادم افرادی زیادی بیان کرده اند که این بازی در تمام نسخه ها ازجمله نسخه ی فیس بوک خود از موتور Box2d استفاده کرده است.
 
آخرین ویرایش:

armanbm

کاربر VIP
ممنون دوست عزیز
یه فیلم آموزشی درباره box2d بود خیلی جالب بود اما یه توضیح کوچکی داده بود انشا الله اون رو بسازید.
در مورد Stage3d یعنی یه برنامه جدا از فلش هستش یا نه یه متوری هستش مثل box2d که به فلش اضاف میشه؟

خواهش میکنم جناب، پاسخ دادن بنده کمترین وظیفه است.
منظورتون از فیلم کوچیک همون قسمت اول آموزشی هست که بنده در انجمن گذاشتم؟ اگه بله، انشالله که طبق برنامه ادامه پیدا میکند....
اما اگر منظورتون این هست که یک ویدئو مخصوص باکس تو دی بسازیم ممنونم از پیشنهادتون. پیشنهاد قابل تاملی هست که بعد از امتحانات دانشگاه که تموم شد میشه به عنوان گزینه ای در نظرش گرفت. گرچه بنده ترجیه میدهم مطالب مربوط به Stage3d را آموزش بدهم که کاربردی تر است.

--------
در مورد سوالتون:

Stage3d هیچکدام از این دو موردی که فرمودید نیست، بلکه خود جزوی از فلش است!
شرکت ادوبی سال گذشته، این تکنولوژی را به فلش پلیر و ادوبی Air خود اضافه کرده. و چیز جدیدی نیست. فقط وقتی با آن کد مینویسید، بجای داشتن Stage ساده، یک Stage3D دارید.
 

fazelit

Member
خواهش میکنم جناب، پاسخ دادن بنده کمترین وظیفه است.
منظورتون از فیلم کوچیک همون قسمت اول آموزشی هست که بنده در انجمن گذاشتم؟ اگه بله، انشالله که طبق برنامه ادامه پیدا میکند....
اما اگر منظورتون این هست که یک ویدئو مخصوص باکس تو دی بسازیم ممنونم از پیشنهادتون. پیشنهاد قابل تاملی هست که بعد از امتحانات دانشگاه که تموم شد میشه به عنوان گزینه ای در نظرش گرفت. گرچه بنده ترجیه میدهم مطالب مربوط به Stage3d را آموزش بدهم که کاربردی تر است.

--------
در مورد سوالتون:

Stage3d هیچکدام از این دو موردی که فرمودید نیست، بلکه خود جزوی از فلش است!
شرکت ادوبی سال گذشته، این تکنولوژی را به فلش پلیر و ادوبی Air خود اضافه کرده. و چیز جدیدی نیست. فقط وقتی با آن کد مینویسید، بجای داشتن Stage ساده، یک Stage3D دارید.

بله منظورم فیلمی بود که گذاشته بودید اما فقط قسمت اولش بود.
stage 3D هم اگه مقدماتش رو بزارید عالی میشه یا یه پست بزنید فعلا چون اوج امتحانات دانشگاه هستش و میان ترم و ترم اول و... میگیرن فعلا شما اگه فرصت گذاشتن آموزش های انگلیسی داشته باشید تا وقتی امتحانات تموم شد آموزش رو به صورت فارسی بدید خیلی عالی میشه. برای box2d هم چند تا آموزش اگه فارسی عالی نبود انگلیسیش رو فعلا بزارید ممنون میشم.
ببخشید جسارت کردم
 

akherat

مدیر انجمن
بله دوست من همونطور که فرمودید نسخه های پورت شده ی فلش موتو Box2d هم موجوده. و این نسخه ها حتی قبل از اومدن ورژن Alchemy نیز بودند. اما از نظر پرفرمنس به هیچ وجه قابل مقایسه با نسخه ی پورت شده ی Alchemy نیستند. چون نسخه ی Alchemy از مدیریت حافظه ی خوب C++ کمک گرفته (شبیه سازیش کرده) . ادوبی ادعا کرده که کد های کامپایل شده ی C++ توسط Alchemy تا چند برابر میتونن سریع تر از ورژن معمولی کد As3 باشند.
اگر تو اینترنت هم جستجو کنید نمونه ها ی مقایسه ی پورت معمولی فلش Box2d با پورت Alchemy Box2d وجود داره.

و به همین دلیل هم هست که تنها شکلی که ادوبی از کاربران فلش پلیر لایسنس میخواهد؛ حالتی است که آنها در نرم افزار خود هم از تکنولوژی Stage3D و هم تکنولوژی Alchemy استفاده کنند. چرا که در این حالت دو عامل پرسرعت را در کنار هم استفاده شده و به عبارتی فول آبشن فلش پلیر است! لذا لایسنس دارد!!


در مورد انگری بردز فیس بوک هم از تکنولوژی Stage3d بهره برده و هم از موتور Box2d برای اطمینان میتونید لینک زیر رو از انجمن استارلینگ مشاهده کنید:
http://forum.starling-framework.org/topic/angry-birds-goes-flash-player-11-with-starling

در پستی که لینک دادم افرادی زیادی بیان کرده اند که این بازی در تمام نسخه ها ازجمله نسخه ی فیس بوک خود از موتور Box2d استفاده کرده است.
مثل این مینونه که :
همه میدونن سرعت کامپایل hax خیلی خوبه و سرعتشم خوبه
آیا خوش دستیه فلش رو داره؟ نه نداره
تو یه پروژه 50% سرعت انجام کاره

یه سوال یعنی نسخه پورت شده alchemy رو میشه راحت تو سورست به کار برد؟
 

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام
یکی از خوبیای wck همیینه که شما میگین.چون به صورت کامپوننت با یه اینترفیس هستش خیلی سریعتر میشه کار رو پیش برد.
nape سرعت خیلی بالاتری داره نسبت به b2d alchemy و wck مخصوصا وقتی با haxe کامپایل میشه
ولی بعضی موقع سرعت پیشبرد کار خبلب مهمتره
برای stage3d هم واقعا حیفه ادم وقتشو رو این انجین های code based بزاره.منظورم مطلقا ساخت گیم هست
بازی رو که مثلا با flare3d ,away3d یا هر انجین دیگه رو تو 1ماه انجامش میدی با unity3d تو یه هفته شاید زودتر میشه ساخت
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا