روش رعایت قوانین برای جلوگیری از بسته شدن سایت

ali-k

Member
دوستان این بحث در مورد بسته شدن سایت نیست یا دور زدن سیستم نیست . هدف من روش های ایجاد سایت تمیز و رعایت قوانین جمهوری اسلامی است تا بتوانیم با برنامه نویسی محتوای سایت را کنترل کنیم و درصورتیکه تخلفی توسط کاربری یا محتوای خارجی اتفاق افتاد ، پیگیری و مطلب را حذف یا هر کار دیگه ای بکنیم :)


من چند موردی مینویسم لطفا شما هم اگر تجربه یا پیشنهادی دارید لطف کنید بنویسید تا ادامه بدیم به نتیجه خوبی برسیم:

بطور کلی یک روش بسته شدن سایت استفاده از کلمات ممنوع هستش روشی که بستگی به کاربردش در کدام قسمت سایت سریعتر باعث میشه بسته بشه سایتتان .

مثلا اگر در آدرس صفحات یا سایت باشه بلادرنگ بسته میشه (بسته که نمیشه سیستم چشم بسته به این کلمات در آدرس حساسه و اجازه عبور نمیده)

مثلا در محتوای سایت که بعد از یکسری بررسی های نرم افزاری بسته میشه سایت

برای آدرس که دست خودتان هست کلمه بد انتخاب نکنید تا بسته نشه در مورد محتوا (نوشته های سایت) هم که یک راه پردازش کلمات ممنوعه زمان ورود است و جایگزین کردن با کلمه دیگر یا حذف یا نمایش بصورت متقاطع یا ... این پردازش چون یکبار زمان ورود انجام میشه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
 

ali-k

Member
دوستان لطفا اطلاعی در این زمینه دارید به اشتراک بزارید :)

یک روش دیگر برای جلوگیری از بسته شدن سایت (ف..ی..ل..ت...ر) استفاده از کاراکترست iso است.
استاندارد فارسی نویسی در اینترنت utf-8 است شما میتوانید مطالب سایت را صرفا در همان محلی که مطلب فرضا خبر یا مطلب انجمن یا هر چیزی دیگری است به iso تغییر بدهید.
کاراکتر های utf-8 زمانیکه به iso تبدیل بشوند به صورت &3456; در می آیند و از نظر نرم افزار بررسی کننده سایت دیگه متن فارسی نیستند و طبیعتا این نرم افزار نمیاد تبدیل encoding کنه :) و متن برای بازدید کنندگان مثل حالت utf-8 فارسی نمایش داده می شود.

کاراکترهای iso در حالت utf-8 هم فارسی نمایش داده می شوند و مشکل این روش بالا رفتن حجم صفحه زمان نمایش است مخصوصا که متن طولانی باشد :)
 

ali-k

Member
حالا چه ربطی داره به PHP و MySQL؟!
ربطش به این هست که این کارها را برنامه نویس انجام میده :) و کسایی که در این زمینه کار کردن برنامه نویس هستن :) ربط دومش این هست که هر کدام از این راه ها یکسری کد داره ! من وقت نداشتم بنویسم در کنار هر مورد ...

اگر دوستان راه جدیدی ارائه کنند کدش را هم مینویسم میزارم بقیه استفاده کنند ...
 

firebird

Member
جالب قضیه اش اینجاست که به کلمه ای مثل سوپ*رمارکت حساسه و فرق فروشگاه مواد غذایی با فیلم چیز رو تشخیص نمیده. فکر کنم برنامه نویس (های) روبات هوشمند حتی یک بار هم چیزی به اسم regex به گوششون نخورده.
 

ali-k

Member
جالب قضیه اش اینجاست که به کلمه ای مثل سوپ*رمارکت حساسه و فرق فروشگاه مواد غذایی با فیلم چیز رو تشخیص نمیده. فکر کنم برنامه نویس (های) روبات هوشمند حتی یک بار هم چیزی به اسم regex به گوششون نخورده.
دقیقا :) این مشکل را داره و اشتباهات زیادی هم سر همین مشکلش بوجود میاد ...
حدس میزنم سرعت اینجوری چک کردن یک متن کلی بیشتر از سرعت استفاده از regex باشه :) البته شما استادید من دقیقا نمی دونم :)


یک راه دیگه جلوگیری از بسته شدن بارگزاری متن صفحه بوسیله آژاکس هستش :)
البته نیازی نیست از کد سنگینی برای این کار استفاده کنید یک کد 2k بایتی جاوا اسکریپت میتوانه این کار را انجام بده :) اول صفحه و قالب سایت لود میشه و بعد جاوا اسکریپت متن صفحه را بوسیله یک درخواست آژآکس میاره :)

این روش باعث میشه که متن صفحاتی که اینجوری لود کردید در موتورهای جستجو نیاد :) سرعت لود شدن صفحه افزایش پیدا میکنه ولی نمایش متن با یک وقفه چند ثانیه ای همراه خواهد بود :)


روش دومی مثل همین راه وجود دارد که نیازی به آژاکس ندارید :) میتوانید یک کد جاوا اسکریپت را برای دیکود کردن متن استفاده کنید و متن را کد شده در صفحه قرار بدهید :) زمان بازدید کاربر متن توسط جاوا اسکریپت دیکود و نمایش داده میشود ولی برای روبات هوشمند مخابرات قابل فهم نیست چون جاوا اسکریپت را نمی توانه اجرا کنه :)
 

my friend

Member
جالب قضیه اش اینجاست که به کلمه ای مثل سوپ*رمارکت حساسه و فرق فروشگاه مواد غذایی با فیلم چیز رو تشخیص نمیده. فکر کنم برنامه نویس (های) روبات هوشمند حتی یک بار هم چیزی به اسم regex به گوششون نخورده.
وقتی خودشون به "پلاستیک" اعتراف کنن...
پلاستیک: بالاترین حد دانش فیلترینگ در ایران
در این اینترنت رو گل بگیرن که ...
نمیدونم واقعا چی باید بگم که درخور این برنامه نویسای ابلهشون باشه...
با استفاده از regex میشه کلماتی که توشون از اینجور حروف بد بد وجود داره رو تشخیص داد و با gd و ()str_replace به تصویر تبدیلشون کرد...
 

firebird

Member
دقیقا :) این مشکل را داره و اشتباهات زیادی هم سر همین مشکلش بوجود میاد ...
حدس میزنم سرعت اینجوری چک کردن یک متن کلی بیشتر از سرعت استفاده از regex باشه

اگه regex بهینه نوشته بشه مطمئناً سریعتر عمل میکنه. برای مثال شما میتونی n تا عبارت در یک regex بدی و به موتور بگی که بشماره چند تا از اینها توی متن هست. به فرض اینکه کندتر هم باشه راه حل بهتری هست چون معایب search ساده رو نداره.

در این اینترنت رو گل بگیرن که ...

مسأله اینه که کسی که حاضر میشه علمشو در چنین راه هایی به کار بگیره، حداقل کارش رو درست انجام بده
وگرنه این اینترنت سه کیلوبایت در ثانیه چیه که درشو گل بگیرن؟
 

salar2010

Member
واقعا به نکته خیلی خوبی اشاره کردی


دوستان دیگه هم کمک کنن تا مطالب بهتری دستگیرمون بشه

من Php بلد نیستم ولی ؟

یه نظر دارم :

ببینید ما باید یه سیستم یا یه ماژول برای سیستمی مثه انجمن گفتگوی Vb یا اصلا یه سیستم مجزا طراحی کنیم

که هرگاه با کلمات غیر مجاز مثه فــــلتر ش ک ن و یا .............. مواجه شد ! کلمه مورد نظر رو به عکس تبدیل کنه !!! خوب اینجوری هیچ نوع فیلترینگی هم نمیتونه کلمه رو غیر مجاز تشخصی بده !! چوون که عکس رو نمیتونن بررسی کنن !!

این نظر من یه خورده شاید ناجور باشه و میدونم ولی اگه عملی بشه خیلی خوب میشه

یا همون نظر خودتون با این فرق که هرموقع کاربر کلمه غیر مجاز نوشت کلمه رو یه جورایی کد کنه ! که فقط خود سیستم بتونه Decode ش کنه ! و این کار فکر نکم زیاد سخت باشه یا کلمه رو از UTF-8 به Iso تبدیل کنه



حالا نظر شما چیه در این مورد ؟
 

zoghal

Active Member
نظر خوبی و اما در عمل میتونه دارای مشکلاتی باشه همین تبدیل کردن من می تونه چیدمان رو عوض کنه
 

neopersia

Member
جالبه
همه دنیا دنبال یه طراحی استاندارد میگردن با قابلیت ایندکس شدن تو موتورهای جستجو مخصوصاً برای صفحاتی که Ajax یا فلش داره اونوقت ما باید دنبال راهی بگردیم که صفحات ایندکس نشه!
جالب که چه عرض کنم یه جورایی دردناکه

راستی نمیشه این روبات به اصلاح هوشمند رو با استفاده از User Agent یا آدرس IP خودش دور زد؟
آخه از این روبات با این سطح IQ بعید نیست از این سوتی ها بده
 

neopersia

Member
راستی کسی لیستی از کلماتی رو که باعث میشه سایت فیل*تر بشه نداره
من فعلاً یه سانســـور جزئی برای نظرات بازدید کنندگان سایتم گذاشتم تا جلوی خرابکاری رو بگیره ولی لیست کلماتم کامل نیست
 
آخرین ویرایش:

jalilvand

Member
صورت مساله اینه که ما با فیلترینگ مخالفیم
فرهنگسازی خیلی بهتره و بهتر جواب می ده
 

neopersia

Member
این درسته که فرهنگ سازی بهتره ولی کو گوش شنوا
فعلاً باید مراقب باشیم که سایتمون به ناحق فیل*تر نشه فرهنگسازی باشه برای بعد
 
آخرین ویرایش:

jhoseini

Member
حالا انقدر این کلمه رو تکرار کنید اینجا که مجید آنلاین رو هم ببندن :-l
کلمه
15e8tjb.jpg
رو تو گوگل سرچ کنید
 

neopersia

Member
فکر نمیکنم با اینجوری نوشتنش مشکلی پیش بیاد
چون Iq این روبات معروف که در حد گوگل نیست
اگه این کلمه مشکل داشت باید موقع سرچ کردن هم به جای نتایج جستجو اون صفحه "مشترک گرامی..." بیاد

در هر حال من پستهای خودمو ویرایش کردم تا چیزی گیر این روباته نیاد
 
آخرین ویرایش:

irdavidnet

Banned
از چند راه میشه اینکار رو کرد :
1- GD : می تونیم با تابع str_replace بیایم یه سری لیست بدیم ، که اون لیست رو من دارم ، بگیم اگه اینا رو دیدی بزارشون تو GD ، البته GD رو هم باید طوری تنظیم کنیم عکسشو که بهم نریزه
2- استفاده از متد جاوا : چون جاوا Client Side هست ، خیلی راحت مثلاً میاید تو HTML یه تگ <span id=news> </span> درست می کنید ، بعدش هم میاید تو php مثلاً میاید می گید مطالب رو از بانک اطلاعاتی بگیره بعدشم : document.write کنه روی آیدی news .
3- انکدینگ rotate13 با جاوا ، شما اینکار رو می تونید با جاوا انجام بدید ، بعدش بیاید اینو موقعی که طرف داره می خونه بازش کنید یا از انکدینگ base64 ، البته فامیلمون میگه base_64 توسط مخابرات decode میشه .
4- انکدینگ صفحه به iso : که ذکر شده قبلاً :
یک روش دیگر برای جلوگیری از بسته شدن سایت (ف..ی..ل..ت...ر) استفاده از کاراکترست iso است.
استاندارد فارسی نویسی در اینترنت utf-8 است شما میتوانید مطالب سایت را صرفا در همان محلی که مطلب فرضا خبر یا مطلب انجمن یا هر چیزی دیگری است به iso تغییر بدهید.
کاراکتر های utf-8 زمانیکه به iso تبدیل بشوند به صورت &3456; در می آیند و از نظر نرم افزار بررسی کننده سایت دیگه متن فارسی نیستند و طبیعتا این نرم افزار نمیاد تبدیل encoding کنه و متن برای بازدید کنندگان مثل حالت utf-8 فارسی نمایش داده می شود.

کاراکترهای iso در حالت utf-8 هم فارسی نمایش داده می شوند و مشکل این روش بالا رفتن حجم صفحه زمان نمایش است مخصوصا که متن طولانی باشد
5- استفاده از پروتوکل HTTPS (خیلی بهتره)
6- مثلاً صفحه index بارگذاری میشه ، شما می خواید به طرف یه چیزی نشون بدید که خلاف جمهوری اسلامی هست : اول این لینک رو GD می کنید ، بعدش میاید یه پراکسی تو یه آدرس گنگ از سایتتون (فارسی باشه ، چون فارسی قاطی می کنه موتورش در دایرکتوری ها) باز می کنید : دقت کنید ، مثلاً : www.iroveb.com/سلام ، اینجور کلمات باشه ، نه کلمات خلاف ...
بعدش یه پراکسی توی اون آدرس درست می کنید ، بعد یه پسورد روی پراکسی با جاوا می گذارید ، بعدشم که لینک می دید در index که با proxy باز شه ، البته برای امنیت بهتر لینک رو باجاوا base64 و rotate کنید توی لینکی که onclick میشه (index) نه اینکه شما بیاید لینک مستقیم سایتی که با پراکسی باز شده رو بزارید .
7- اون صفحه مورد نظر شما که بد هست رو توی google نذارید index شه ، (از تگ متا استفاده کنید) ، همچین پراکسی رو با متا و فایل info.txt و robots.txt کاری کنید که الکسا و بقیه اون صفحه رو کش نکنن .
8- جلوگیری از ورود اونها :
1: آی پی شونو پیدا کنید و بن کنید
2: Agent : هر کدوم فلان agent رو داشتن بن کنید
» من agent با آی پی شونو داشتم الان نمی دونم کجاست
برای یافتن این دو تا این کار رو کنید :
1:: اونایی که وبشون فیلتره اگه برن تو cpanel و قسمت latest visitors ، می تونن ip و Agent این فیلترینگ رو ببینن
2:: یه صفحه درست کنید ، ip و agent رو سیو کنه ، بعدش آدرس رو مثلاً یه کلمه مثلاً : S---e---x بذارید ، که خود به خود فیلتر شه ، بعدش یه جاوا بذارید که اگه نرفت تو سایت ip و agent رو سیو کنه ، اصولاً باید همینطوری هم سیو شه صفحه ، اونایی که مثلاً می رید تو سایت آدرس عوض نمیشه می اندازه ، اما اونایی که می رید تو سایت فیلتر شده آدرس عوض می شه نمیشه آی پی رو فهمید .
9- آی پی سرورتون رو دم به دم عوض کنید
10- استفاده از vpn ، می تونید یه پرت از سرور رو باز کنید ، مثلاً : 7070 ، بعدش بیاید به کاربرا اعلام کنید می خواید وارد سایت بشید با این پرت برید (تو ستینگ FF یا IE ، در قسمت proxy Server اونجا آی پی و پرت رو سیو کنید و برید تو سایت) ، دقت کنید سرور تو ایران نباشه
11- با جاوا ریدایرکت کنید که اتوماتیک با اون پرت بره تو سایت
12- استفاده از RSS ، خبرنامه : شما می تویند با XML توی هر جایی که خواستید RSS سایتتون با این که فیلتر باشه ، بازش کنید و به دیگران نشون بدید ، با خبرنامه هم میاید پراکسی معرفی می کنید یا ، میاید صفحه رو برای دیگران اتچ می کنید ، یا آدرس جدید سایت رو به دیگران نشون می دید
13- وقتی سایتتون فیلتر شد ، می رید تو یه جای دیگه مثلاً parsaspace ، بعدش اونجا یه php می سازید و file_get_content می کنید با پراکسی (base64) تا اونو باز کنه ، یا با سرور باز می کنید ، تو یه صفحه مثلاً hello.php نشونش می دید .
برای تشکر فقط از دکمه تشکر استفاده کنید
وقت صرف شده برای نوشتن مقاله : 28 دقیقه
»»» به مدیران مجید آنلاین می گم یه فروم دیگه بزنن که خصوصی (privet) باشه و بعضی کاربرا دسترسی داشته باشن ، بعدش هم اینجور مقالات رو به اینجا کپی کنید .
اینجا رو هم بهتره از نظر موتور ها و ... Hide کنید ... .
:::::::::: راستی توی بالا مثل قسمت 6 برای لینک هایی که فیلتر شدن عمل کنید
 
آخرین ویرایش:

Patris Net

Member
اگه به سايت يا وبلاگي كه فيل*تر شده باشه لينك بدين هم فيل*تر ميكنن !
اينو به تجربه ميگم
 

hidensoft

Member
البته مواردی هم بود که بدون استفاده از روبات فیلتر شد . یعنی بصورت دستی . سایت هایی رو دیدم که فقط توش عکس بود و هیچ کلمه نامناسبی به کار نرفته بود حتی توی description و keyword ها
اما فیلتر شدن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا