رودخانه و سنگ

legendarp

Well-Known Member
سلام دوستان خسته نباشید :)
امروز هوس کردم یه رودخونه درست کنم با سنگ توش و اینها :paint:
:nokte:از اونجای که مکس 2012 قسمت water نداره ( یا من بلد نیستم )
من به این روش ار کردم :cool:
اما چدتا جاش به مشکا خوردم می خوام کمکم کنید
یکی اینکه چه جوری موج طبیعی درست کنم
و چه جوری اون بامپ آب رو در بایرم و اینکه چگونه پرتو های نوری که روی آب می خوره رو در بیارم
در ضمن
الان خودم به این صورتی که می بینید روی آب کار کردم و تا اونجایی که الان می بینید یه کم بامپ داره رو یه کم موج و یه کم شبیه آب شده اینو دیگه نمی دونم شما کمک بفرمایید راهنمایی و اگر آ»وزش چیزی جایی هست
رندر هم وی ری هست :neutral:
:tavajoh:یه چیزه دیگه من عکس اصلی که ترقیبم کرد به این رو هم می زارم یکی از چیزهای دیگه ای که می خوام بفهمم اینه که چجوری روی سنگهام رو مثل سنگهای این کنم
اصلا میشه یا نه
این فوت کوزه گریش چقدره :oops:
مرسی بشید
 

پیوست ها

  • free-hd-wallpaper-for-laptops-2011.jpg
    free-hd-wallpaper-for-laptops-2011.jpg
    692.6 کیلوبایت · بازدیدها: 83
  • 02.jpg
    02.jpg
    738.4 کیلوبایت · بازدیدها: 52
  • z2.jpg
    z2.jpg
    629.2 کیلوبایت · بازدیدها: 44

koorosh_kh

باحالترین کاربر
از اونجایی که من مکس بلد نیستم به اون سوالایی که کردید نمیتونم پاسخی بدم اما یه پیشنهاد دارم آب رو میشه با realFlow ساخت به راحتی آب خوردن:green: توش میشه دیسپلیس هم به سطحش داد حتی میشه به سادگی انیمیت رو به صورت رئال انجام داد .اگر کار با این نرم افزا هم بلد نیستید , تو اینترنت آموزش هاش هست.
 

h.khafan

Active Member
سلام .. کار خوبی شده..همونطور ک دوستمون گفت با realflw و glu3d میتونی شبیه سازیه مایعات رو انجام بدی ولی خوب برای همیچین صحنه ای من توصیه نمیکنم...بهترین راه مدلینگ دستیه چون نیاز به جزئیات بالا نداریم فقط یه جریان اب خیلی نرم توی عکس هست ک دستی میشه در اورد...

بهتره اون بامپهای ریز روی اب رو هم حذف کنید چون صحنه رو از ارامشی ک داره خارج کرده..یه چیزه خیلی مهم ک فراموش شده رنگ آبی اسمونه ک روی سطح اب افتاده و بهتره ک اونم شبیه سازی شه چون حس خیلی خوبی میده و به طبیعی شدن کار هم کمک میکنه...

حتما از عمق میدان استفاده کن...برای در اوردن پرتو های نور به رفلکت متریا اب falloff بده ک رفلکت عمود به دوربین با رفلکت زاویه دار فرق کنه اینجوریه درستش..

تکسچر سنگ هم کرم رنگه خوبه فقط سایز جزئیاتش ریزتر شه بهتره ...اما سبزه یو وی بدی داره و مشخصه ک از sphere استفاده شده چون یو وی مپ روی نوک کره جمع شده! ...

اینا رو یکم روشون کار کنی فکر کنم بهتر شه و به عکسی ک گداشتی نزدیکتر شه


موفق باشی ،ببخشید زیاد شد
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
سنگریزه های کف رو یه خورده حجم بهش بده حالا یا مدل کن با داینامیک مکس پخشش کن یا با دیسپلسمنتی نرمال مپی چیزی درستش کن یه نور حجمی هم از بالا به پایین آب بذاز ضریب شکست آب رو هم درست تنظیم کن اگه اشتباه نکنم 1.333 بود بعد اامممم این دوتا سنگ درشت رو هم با انرپ یه تکسچر خوب بنداز روش.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.برای اون جلوه آب باید از caustic‌استفاده بکنی.
برای موج آب میتونی از تکسچر خوب و حالت displacement استفاده بکنی.
پیشنهاد من اینه که پلاگین deam scape رو نصب کنی و از مدل آماده آب اون استفاده بکنی
اگه خیلی بخوای با ظرافت کار کنی باید آب رو با زی براش در بیاری.
و اینکه سنگ های کف رودخونه باید یا مدل بشن یا دوباره از متریال displacment‌استفاده بشه.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا