روتین مو بعد از حمام

ماکیاژ

New Member

1- روتین موهای چرب

هنگام شستشوی موهای چرب با شامپو، باید از شامپوهای خنک کننده و متعادل کننده چربی سر استفاده کنید و سپس موهای خود را با آب ولرم آب کشی نمایید. دقت کنید که هنگام شستشو با شامپو، با نوک انگشتان، کف سر خود را به خوبی شسته و ماساژ دهید. اگر می خواهید از نرم کننده استفاده کنید، نرم کننده های سبک را انتخاب کنید زیرا نرم کننده های سنگین باعث تشدید چربی موهای شما خواهد بود. ماسک های حاوی عصاره آلوئه ورا و چای سبز، مناسب موهای چرب می باشد و به تغذیه مو و کنترل چربی آن کمک خواهد کرد. همچنین استفاده از روغن هایی نظیر آرگان، نارگیل و نعنا در ساقه موها به تعادل چربی در موهای شما کمک می کند. توصیه می شود که افرادی که موهای چرب دارند، هنگام خواب، موهای خود را با کلاه یا روسری بپوشانند، اینکار باعث کنترل ترشح چربی در موها خواهد شد. همچنین از شستشو و شانه زدن بیش از حد موها اجتناب کنید. خرید محصولات مراقبت از موی اصل خارجی

2- روتین موهای خشک

اگر شما موهایی خشک دارید، شستشوی موها ۱ الی دوبار در هفته برای شما کافی می باشد. روغن تراپی قبل از حمام برای افراد با موهای خشک، بسیار مناسب است. شما می توانید یکساعت قبل از حمام رفتن، روغن هایی مانند نارگیل، بادام و یا روغن آرگان را به ساقه موهای خود زده و موها را به خوبی ماساژ دهید. سپس موها را به مدت یکساعت بسته و پس از گذشت یکساعت، در حمام، با شامپوی مناسب موهای خشک، موهای خود را بشویید. پس از آن باید از ماسک های آبرسان و رطوبت رسان برای موهای خود استفاده کنید. افراد با موهای خشک، باید استفاده از اتوی مو را به حداقل رسانده و اگر می خواهند از سشوار استفاده کنند، سشوار را با فاصله از موهای خود نگه دارند. استفاده از برس چوبی، برای شانه کردن موهای خشک، پیشنهاد می شود.

3- روتین موهای فر و مجعد

برای انجام روتین موهای مجعد و موهای فر، ابتدا از یک شامپوی مناسب استفاده کرده و موهای خود را بشویید. شامپوی مناسب موهای فر، شامپوهای بدون سولفات می باشد. سپس از یک ماسک موی مناسب روی ساقه های مو استفاده کرده و بگذارید حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه روی ساقه ها بماند. بعد از گذشت زمان به خوبی آبکشی نمایید. سپس موهای خود را به وسیله یک حوله نخی خشک کنید. به این صورت که حوله را دور موها پیچیده و پس از ۱۰ دقیقه باز کنید. بعد از آن موهای خود را با شانه مخصوص موی فر شانه کرده و از روغن استفاده کنید. روغن هایی مانند بادام، آرگان، نارگیل، زیتون، آووکادو یا کرچک برای موهای فر مناسب می باشد. افرادی که موهای فر دارند، بهتر است از روکش بالش ساتن استفاده کرده تا موها هنگام خواب به هم گره نخورند. همچنین برای خشک کردن مو سعی کنید از سشوار استفاده نکرده و موها به طور طبیعی خشک شوند یا اگر می خواهید از سشوار استفاده کنید، قبل از آن از اسپری ضد حرارت روی موهای خود اسپری کنید.

4- روتین موهای وز

اگر موهای شما وز است، شستن موها هفته ای دوبار برای شما کافی می باشد. استفاده از نرم کننده های حاوی گلیسیرین باعث شادابی و زیبایی موهای شما خواهد شد. به این صورت که پس از شستن موها با شامپو، ساقه مو ها را نرم کننده زده و پس از حدود ۵ دقیقه آبکشی نمایید. همچنین می توانید هفته ای یکبار از ماسک های حاوی ویتامین E برای موهای خود استفاده کنید. برای خشک کردن موهای وز، حتما از یک حوله یا تیشرت نخی استفاده کنید. موهای وز را هرگز در حالت خشک شانه نکنید و زمانی آن ها را شانه کنید که کمی مرطوب بوده و برای شانه کردن از شانه هایی با دندانه های درشت استفاده کنید. استفاده از اسپری دوفاز نیز می تواند از وز شدن موهای شما جلوگیری نماید. اگر موهای شما وز می باشد، از دست زدن بیش از حد به موهای خود خود داری نمایید. همچنین استفاده از اتو و سشوار را به حداقل رسانده و سشوار را با فاصله از موهای خود نگه دارید.

5- روتین موهای صاف

اگر موهای شما صاف است، بهتر است حدود یکساعت قبل از حمام موهای خود را با روغن هایی از جمله آرگان، بادام یا نارگیل، روغن تراپی کرده و سپس موهای خود را بشویید. برای شستشوی موهای خود حتما از شامپوی بدون سولفات و حاوی پروتئین استفاده کنید. سپس می توانید از نرم کننده یا ماسک موی مخصوص موهای خود در ساقه مو استفاده کنید. بهتر است موهای صاف را هر چند وقت نوک گیری کرده و مقدار کمی کوتاه کنید.

روتین مو بعد از حمام
 

جدیدترین ارسال ها

بالا