روال تولید انیمیشن سه بعدی

m.fazl

New Member
با سلام به دوستان عزیز

میخواستم روال کار تولید یک انیمیشن سه بعدی رو بدونم که با وجود تجهیزات کامل برای تولید یک انیمیشن از کجا باید شروع کرد و به کجا ختم داد.

ممنون میشم اونایی که واقعا میدونن و تو این رشته خبره هستن جواب بدن.
مرسی.

 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز اگه چند تا تاپیک کیرفتی پایین میدیدی که یه موضوع به نام: (( مراحل ساخت یک فیلم انمیشین)) ساخته شده
اینم لینک http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=184206&page=2


1. Story که همه میدونن داستان که اول باید تمام بشه بعد بری مرحله بعد

2. Story Board که این هم همه میدونن بیشتر حرکات دوربین و مکان قرار گیری کاراکتر ها تو معین میشه

3. Story Reel که من ندیم کسی به این موضوع اشاره کرده باشه. تو این قسمت مثل Story Board بوسیله ی طراحی حرکات جزئی تر کاراکتر رو مشخص میکنن و تو برنامه های Edit روش صدا میزان تا زمان درست پلانها و حرکات کاراکتر ها مشخص بشه

4.Character Design و Environment Design همون طور که از اسمش پیداش طراحی کاراکتر و محیطه که این مرحله میتونه جلوتر و یا به صورت Overlap با مرحله های StoryBoard و Srory reel انجام بشه.

5. Modeling Character و Environment که تو این بخش سریع بعد مدلینگ باید به مبحث Texture پرداخت و بعد از اتمام Model و Texture کاراکتر ها باید برن به مرحله ی ریگ

6. Character Rigging که این بخش هم مثل بقیه معلوم باید چیکار کرد و یه نکته ما یه مرحله داریم به نام Layout که میتونه هم زمان با بخش Rig پیش بره

7. Layout scen ، که باید در این مرحله چینش فضای لوکیشن ها مون رو انجام بدیم. lمثلا اگه مکان خیابونه همه اجازای تصویر رو توش بچینیم اگه محیط طبیعته با اضافه کردن دار و درخت و بوته صحنمون رو تکمیل کنیم.

8. حالا میریم به بخش Animat که خود این بخش دارای بخش های مجزای دیگس (( الف: اینجا هم یه layout دیگه داریم که توی Scen ـمون مکان قرار گیری کاراکتر ها و حرکت کلیشون رو مشخص میکنیم. مثلا کاراکتر یکیمون باید از فریم 0 تا 150 در مکانی باشه و دیالوگ بگه و بعد از فریم 150 تا 200 از کادر خارج بشه ما تو این قسمت فقط مکان ایستادن کاراکتر و زمان خروج کاراکتر رو با سور دادن کاراکتر برای انیماتور مشخص میکنیم.
ب: Pose to pose که تو این بخش pose ـهای کلی کاراکتر مشخص میشه. ج: Block Animation که دارای جزیات بیشتری نصبت به Pose to Pose
هست و در آخر نرم کردن حرکات و و لیپ سینک. اینا رو دیگه کلی گفتم اذیت نشی.

9.اگه پروژمون VFX داره باید این بخش رو مدتی بعد از بخش Animation شروع کرد تا اگه VFX ها مون مرتبت با کاراکتر هست (( مثلا افتادن کاراکتر درون آب )) زمان بندی و حتی جسم متحرکت کاراکتر رو برای ایجاد این جلوه تو دستمون داشه باشیم و اگه جلوه ی ویژه ی ما مرتبت به این چیزا نبود مثلا ما کاراتری داریم که لب تخته سنگ لب ساحل نشسته و جلوه ی ما اینجا ایجاد دریا با موج که فقط نیاز به Layout صحنه داریم که قبلا انجام شده پس میتونه هم زمان با Animation پیش بره.

10. بخش Lighting که میشه به صورت آروم آروم هم زمان با این بخش ها دیگه پیش بره و در آخر با سر هم شدن همه اجزا تو Scen تکمیلش کرد.

11. Render که نیاز شدید به یه Render Man هست که اصولا این هم در ایران موجود نمیباشد، یعنی کسی که از مباحث رندر شبکه سر رشته داشته باشه.

12. Composite که این همه برای همه آشناس بعد رندر اگه رندرمون Layer بندی شده باشه پیر این فر ددر میاد برای ترکیب تصاویر :D

13. صدا گذاری و دوبله ی فیلم که این نکته مهم رو بگم در پروژه های بزرگ دوباره صدای شخصت ها رو میگیرن، یه بار اول کار که حس کاراکتر و زمان دقیق بدست بیاد (( به این صدا ، صدای شاهد میگن)) که در حین گرفتن صدا از صدا پیشگان هم فیلم برداری میکنن تا از حرکاتشون الهام بگیرن و یه بار در آخر کار که صدا پیشه بهتر بتونه حس کاراکتر رو بگیره.

14. بزن رو DVD برو خونه بشین نگاه کن حالش رو ببر که تو این بخش وجود تخمه و تنقلات لازمه که میشه اینا رو یعنی خرید تخمه به صورت هم زمان و Ovrelap با مراحل دیگه تهیه کرد.

اگه باز قسمتی برات نا مفهمون بود و با خوندن مطالب دوستان هم بهش نرسیدی بگو تا در حد اطلاعات کمم کمت کنم عزیز

عگه قلت املایی داشطم ببخشید
باشد که مقبول بی افتد
یا حق
 

m.fazl

New Member
متشکر bubo3d.

لطف کردی...
شرمنده من تازه اومدم تو انجمن برا همین نگشتم...

به هر حال ممنونم.

موفق باشین.
با علی..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا