رنگ لباس عروس در کشورهای دیگر

SaeedRezaei

New Member
هر چند زمانی که در اینترنت در مورد لباس عروس جستجو می کنید، مدل های معمول سفید رنگ را می بینید؛ اما بهتر است بدانید که اکثر کشورها با توجه به سنت و فرهنگ خود ممکن است لباس عروس متفاوتی داشته باشند که برخی از آن ها بسیار جالب هستند. حتی گاهی اوقات فرهنگ استفاده از این لباس ها بسته به باورهای مردم آن کشور است. با بررسی که در فرهنگ های مختلف داشتیم، برخی از لباس هایی را که برای عروس در کشورهای مختلف استفاده می شود، گردآوری کرده ایم. در ادامه نیز راهنمایی شادیما را برای انتخاب لباس عروس متناسب با اندام خود خواهید دید.

لباس عروس در فرهنگ ژاپن و چین
در ژاپن عروس خانم ها از یک لباس خاص به نام کیمونو سفید استفاده می کنند. این لباس تا جای ممکن ساده و سفید خالص است و نماد زاد و ولد و خلوص در بین ژاپنی ها است.

در چین نیز از لباس qipao از جنس ابریشم قرمز استفاده می شود. ابریشم قرمز در چین نشانه شانس و ثروت است و به عقیده آن ها پوشیدن لباسی از این نوع باعث جذب ثروت و شانس به زندگی مشترک می شود.

ertyr.jpg

لباس عروس هندی
هندی ها به فرهنگ و سنت خود بسیار اهمیت می دهند. به همین علت نسبت به کشورهای دیگر بیشتر به سنت های قدیمی خود پایبند هستند. لباسی که هندی ها در عروسی خود به تن می کنند یک ساری رنگارنگ است که رنگ آن نیز در هر منطقه ای از هند مشخص است. برعکس اکثر کشورها که لباس سفید برای عروس استفاده می شود، در هند تنها رنگی که در بین لباس های عروس دیده نمی شود رنگ سفید است. استفاده از طلا و جواهر نیز در بین عروسان هندی رواج زیادی دارد.

لباس عروس در اندونزی
برخی از سنت ها به طلا در لباس عروس اهمیت زیادی می دهند. لباس سنتی اندونزی در جاکارتا که برای عروس استفاده می شود نیز مقدار زیادی طلا در بر دارد. به طور کلی این لباس ها از هر نظر پیچیده هستند. رنگ های برجسته، سرهایی که با لوازم تزئینی کوچک و بزرگ تزئین شده است. الگوهای پیچیده در دوخت و طراحی لباس و رنگ های برجسته همگی از مشخصات لباس عروس این منطقه هستند.

لباس عروس در نروژ
در کشور نروژ نیز از لباس عروس سنتی به نام بوناد استفاده می شود. این لباس بلند است و معمولا بر روی آن یک تاج سر زیبا نیز قرار داده می شود. نروژی ها معتقدند نقره باعث دفع ارواح شیطانی می شود. به همین علت از جزئیات نقره بر روی لباس عروسی خود استفاده می کنند تا این موجودات خبیث نتواند به آن ها آسیب برساند.

rty.jpg

انتخاب لباس عروس متناسب با فرم بدن و اهمیت آن
هر چند برخی از کشورها مدل لباس عروس متفاوت و سنتی دارند ولی اکثر لباس عروس هایی که در دنیا و حتی ایران استفاده می شود مشابه هستند. هنگامی که به بازار لباس عروس وارد می شوید، طیف وسیعی از لباس های متنوع و زیبا می بینید که انتخاب را برایتان سخت می کنند؛ اما بهتر است بدانید که فقط زیبایی لباس مهم نیست و باید در وهله اول فرم بدن خود را در نظر بگیرید و مدل متناسب با آن را انتخاب کنید.

داشتن یک اندام متناسب و زیبا در عروسی برای همه عروس خانم ها اهمیت زیادی دارد. اگر جزو افرادی هستید که تناسب اندام خوبی دارید مشکل کمتری در این زمینه خواهید داشت و هر مدل لباس عروسی برایتان مناسب است. ولی برای پوشش ایراداتی که در فرم بدنتان وجود دارد باید به سراغ یک لباس متناسب با فرم اندام خود بروید.

کدام لباس عروس برای کدام فرم بدن؟
قبل از این که فرم لباس عروس را بشناسید، بهتر است شکل اندام تان را بررسی کنید. انواع فرم بدن مستطیل، گلابی، ساعت شنی، سیب و ... وجود دارد.

اگر فرم بدن مستطیلی و راسته دارید، خوش به حالتان است چون تقریبا تمام مدل های لباس عروس بر روی اندام زیبا و بی نقص تان زیبا جلوه می کند. عروس هایی که اندام لاغر دارند بهتر است از لباس عروس مدل ماهی که از باسن به پایین گشاد می شود استفاده کنند تا انحنای بیشتری به فرم بدن خود بدهند.

مدل لباس عروس کلاسیک یا A Line برای اندام های گلابی شکل که سرشانه ها باریک و پایین تنه بزرگ تر است بهتر دیده می شود. مدل کلاسیک برای کسانی که فرم بدن سیب دارند نیز مناسب است.

اندام های ساعت شنی که بالا و پایین تنه بزرگی دارند برای پوشش این بخش ها و دیده شدن بهتر کمر از لباس مدل پرنسسی استفاده می شود. افرادی چاق بهتر است از این نوع لباس عروس استفاده کنند.

یکی دیگر از مدل های لباس عروس مدل امپایر است که دامن ساده ای دارد. این مدل برای افرادی با اندام مثلث وارونه مناسب است. این افراد دارای پایین تنه کوچک و سرشانه بزرگتری هستند.

اگر می خواهید اطلاعاتی دقیق و جامع در مورد انواع لباس عروس داشته باشید، می توانید مقاله هایی با این موضوع را به صورت کامل در سایت شادیما ببینید و با دقت بیشتری لباس عروسی خود را انتخاب کنید.

منبع : ایلنا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا