رنگ آمیزی یک دیوار بتنی

نقاشی یک دیوار ساخته شده از بتن می تواند موجب زیبا شدن محیط و یا همسو کردن آن با سایر منطقه مورد نظر باشد. با این حال برای رنگ کردن دیوار ساخته شده از بتن باید نکاتی را رعایت کنید. شما باید نوع رنگ مناسب را انتخاب کنید، تعیین رطوبت دیوار، و افزودن بتونه قبل از رنگ کردن نیز حائز اهمیت است.
برای خرید رنگ مخصوص سیمان می توانید به وب سایت جمیل مراجعه فرمایید.کلیک کنید
توصیه می کنیم از این راهنمایی برای رنگ آمیزی بتن استفاده کنید.
گام اول انتخاب رنگ مناسب برای پروژه است. شما باید رنگی را انتخاب کنید که در برابر نور خورشید و رطوبت مقاوم باشد. رنگ بتن بیرونی (Outdoor) برای اجرای طرح های فضای باز مناسب است. با این حال رنگ روغنی نیز ممکن است بتواند نیاز شما را برطرف کند. یک رنگ مناسب نیز برای قسمت داخلی دیوار انتخاب کنید. رنگ پایه بتن در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های رنگ فروشی و لوازم ترمیم خانه وجود دارد. با این حال شما می توانید از یک رنگ اکریلیک نیز برای پروژه خود استفاده کنید.
مرحله دوم تمیز کردن دیوار ساخته شده از بتن است. برای پروژه های بیرونی شستشو کننده قوی برای خلاص شدن از تماد گرد و خاک و غبار موجود بر روی بتن استفاده کنید. برای پروژه های داخل خانه، دیوار ساخته شده از بتن را با آب و صابون تمیز کنید و به جای استفاده از واشر(شستشو کننده) قوی از یک برس استفاده کنید. هرگونه ترک و یا لکه ای را با استفاده از بتن تعمیر کنید. برای ساخت پچ (وصله) بتن دستورالعمل ها را دنبال کنید. چاله ها را پر کنید و از یک ماله برای صاف کردن بتن و همسطح کردن آن با دیوار استفاده کنید. رطوبت دیوار را بررسی کنید. رنگ به دیوار مرطوب به درستی اعمال نمی شود.
دیوار بتنی را بتونه کاری کنید. یک لایه پوشش بتونه بر روی بتن ایجاد کنید و اجازه دهید تا در طول شب خشک شود. یک لایه پرایمر بتن به سطح دیوار اعمال کنید. برای اعمال رنگ می توانید از رول ها و یا برس ها استفاده کنید. از هر روشی که استفاده می کنید مطمئن شوید که پرایمر به طور مساوی در تمام سطح بتن اعمال شده باشد. اجازه دهید به مدت 24 ساعت پرایمر خشک شود.
دیوار را با رنگ بتن ، رنگ آمیزی کنید. رنگ حداقل باید در سه لایه نازک اعمال شود. برای افزودن رنگ به بتن می توان از رول، برس و یا اسپری استفاده کرد. در هر صورت نباید رگه های قلمو در رنگ مشخص باشد. سپس مجددا 24 ساعت تا خشک شدن رنگ صبر کنید.
در نهایت سیلر رنگ بتن را اضافه کنید. دو لایه سیلر به دیوار ساخته شده از بتن با استفاده از رول اضافه کنید. قبل از اضافه کردن لایه دوم، ابتدا اجازه دهید لایه سیلر اول خشک شود. افزودنسیلر به رنگ بتن به پیوستن رنگ به بتن کمک می کند و عمر آن را طولانی تر می کند.
منبع:https://irbeton.ir/article/%DA%86%D...%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8
 

جدیدترین ارسال ها

بالا