رندرینگ

wiki5435

New Member
سلام به دوستان. راستش من میخواستم بدونم که عوامل موثر بر سرعت رندرینگ چیا هستن خوشحال میشم اگه کسی راهنماییم کنه
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
همه چی
مهمترینش و واضح ترینش قدرت سیستمه، بعدش Displacement ها و Reflection & Refration ها، ابعاد رندر و کیفیتی که خودت برای نور ها و سایه ها و نویز ها مشخص میکنی و چیزای دیگه
 

madmaster_3d

Well-Known Member
برای اینکه دقیق بهمی چه تنظیماتی خوبه ( البته تو کارهای مختلف فرق داره ) بهتره آموزش های مختلف رو ببینی مثلا سایت evermotion.org
 

wiki5435

New Member
همه چی
مهمترینش و واضح ترینش قدرت سیستمه، بعدش Displacement ها و Reflection & Refration ها، ابعاد رندر و کیفیتی که خودت برای نور ها و سایه ها و نویز ها مشخص میکنی و چیزای دیگه
میدونم میخوام بدونم چه چیزی تو سیستم تاثیر زیادتری بر سرعت میزاره
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خب گفتم که، از مورد دوم به بعد بیشترین تاثیر رو دارن.( البته روی کم کردن سرعت)
اگر منظورت اینه که چیکار کنی که سرعت رندرت بیشتر بشه چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری، بحثش جداست.
 

wiki5435

New Member
خب گفتم که، از مورد دوم به بعد بیشترین تاثیر رو دارن.( البته روی کم کردن سرعت)
اگر منظورت اینه که چیکار کنی که سرعت رندرت بیشتر بشه چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری، بحثش جداست.
خب منم منظورم دقیقا همینه
 

nabiloo

Member
دوست عزیز
پیرو فرمایشات دوستان، سعی کن مدل هات low poly باشن یا حداقل optimize کن مدل هاتو.از متریال هایی که نیاز به محاسبه انعکاس دارن زیاد استفاده نکن یا اینکه روش سادش رو به کار بگیر.تو mental ray گزینه های FG وGlobal illumination رو غیر فعال کن و در تنظیمات متریال و سایه و این مورد ها تعداد sample هارو پایین بیار. بیشتر حالت آزمایش و خطا داره این موضوع! باید زیاد با رندرر ها کار کنی تا تنظیماتشون به دستت بیاد.
یه مورد دیگه هم که فراموش کردم بگم، در mental ray گزینه های reuse می تونن کمی تاثیر گذار باشن اما کیفیت رندر پایین میاد.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
البته باید ذاکر بشم که تعداد Polygon ها توی رندر تاثیر خاصی نداره، میتونید امتحان کنید. فقط حرکت توی viewport رو سخت میکنه.
 

wiki5435

New Member
ای بابا:mad:
من میگم چه چیزی تو کامپیوتر سرعت رندر رو بیشتر میکنه و تاثیر بیشتری میزاره مثلا کارت گرافیک تاثیر داره یا رم یا ....:-?
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
از اون اول بخونید پست ها رو ، خیلی جالبه،

دوست عزیز cpu و gpu که هر کدوم بسته به موتوری هست که داری استفاده میکنی که فعلا همون cpu و موتور های همین سیستم هستن که بیشتر استفاده میشن. ولا غیر.

شما اگه یه سری به رندر فارم ها هم بندازید میبیند یه رم ساده با یه گرافیک معمولی ولی تعداد cpu بالا تشکیل شدن، gpu چون بسته به کارت گرافیک نه هنوز اون قدر رسوخ کرده بین همه نه رندر فارم هایی به این شکل تولید شده که بر پایه ی کارت گرافیک و gpu باشن.

حق یارت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا