ردیابی پرتوی نور

katebeh

New Member
با سلام:
نورهای حاصل از امواج سطح آب که کف حوض آب
یا کف استخر آب یا کف رودخانه قرار می گیرد و با
حرکت موجهای سطح آب حرکت می کنند به چه
صورت انیمیشن سازی می شوند؟
حرکت این پرتوهای حاصل از ردیابی امواج سطح
آب انیمیشن حرکت آب را بسیار طبیعی تر جلوه
می دهد.
با تشکر از همه کاربران.​
 

Sawper

Active Member
سلام
برای ایجاد اونها با فعال کردن Indirect illumination->Caustic and Global Illumination(GI)->Caustics و استفاده از یک متریال raytrace یا Glass مشکل حل می شه.البته باید جسم آب را هم به عنوان تولید کننده Caustic معرفی کنیم(تو تب Mentalray از Properties).
برای حرکت اب به صورت ساده میتونیم با اضافه کردن یک تغییر دهنده Noise ،حرکت در حال سکون آب را شبیه سازی کنیم(مثل سطح اقیانوس).با اضافه کردن یک تغییر دهنده Wave ،می تونیم حرکت طولی آب(مثلا جویبار) را اضافه کنیم.و با اضافه کردن یک تغییر دهنده Noise سوم،البته از نوع ریز تر می تونیم شبیه سازی دقیق تری ازاب(مثل رود) داشته باشیم.

نکته اینکه فعال کردن Final gather تاثیری روی کیفیت Caustic نداره اما روی Global Illumination چرا.
باید تعداد فوتون ها را افزایش داد.
 

پیوست ها

  • Water.jpg
    Water.jpg
    96.7 کیلوبایت · بازدیدها: 9

جدیدترین ارسال ها

بالا