رتبه لازم برای قبولی در پزشکی

بحث رتبه لازم و قبولی در پزشکی از سوالات پر تکرار اما متأسفانه بی‌جواب بسیاری از داوطلبان و کنکوری‌ها است؛ عملأ برای هر فردی که خواهان شرکت در کنکور سراسری آن هم از نوع پزشکی است، سوال در رابطه با این که برای پزشکی چه رتبه‌ای لازم است، طبیعی است؛ چرا که هر فرد عاقلی می‌داند که باید از تجربیات دیگران و گذشتگان برای آینده خود پله ترقی و موفقیت بسازد.

اما واقعیت این است که عدد مشخصی در دست نیست تا بتوان گفت که شخص با کسب فلان رتبه حتمأ در رشته پزشکی پذیرفته خواهد شد. از نوع دانشگاه، ظرفیت دانشگاه و .. گرفته تا میزان عملکرد داوطلبان، نوع سوالات، سیاست سازمان سنجش و .. می‌تواند در بحث رتبه و میزان پذیرش نه تنها در رشته پزشکی بلکه در همه رشته‌ها دخیل باشد.
پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی با روش 24 گام VIP تنها روش تضمینی کشور، جهت خلاصه طرح کلیک کنید.

اگر به یاد داشته باشید، در بحث درصد لازم برای پزشکی، ما درصد رتبه‌های زیر هزار را در هر درس مورد بررسی قرار دادیم؛ اما یک سوال، آیا تمام افرادی که رتبه زیر هزار کسب کرده‌اند، دانشجو پزشکی هستند! یا برعکس، آیا همه دانشجویان پزشکی رتبه زیر هزار کسب کرده بودند! نه، قطعأ نه .. یعنی غیر ممکن است. پس شاید بپرسید بالأخره تا چه رتبه‌ای می‌توان پزشکی قبول شد!

با توجه به این که ما فقط صرفأ برای کسب اطلاع از میانگین درصدهای کسب شده توسط رتبه‌های زیر هزار تنها به بررسی درصد این افراد پرداختیم، بنابراین برای آگاهی از میانگین و حد متوسط رتبه لازم پزشکی باید به خدمت شما عرض کنم که در بین کارنامه‌های قبولین رشته پزشکی، بودند از رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی، زیر هزار تا رتبه دو هزار ششصد! یعنی رتبه پایین‌تر را شاهد بودیم اما من خودم به شخصه در بین کارنامه‌های مناطق سه‌گانه سراسری، آزاد و سهمیه ایثارگری رتبه‌ای بالاتر از 2600 را مشاهده نکرده‌ام.
با موسسه فاروس طاها به آنچه که می خواهید برسید شما با آزمون آنلاین کنکور که در این موسسه برگزار می شود خود را در این امتحان بزرگ خواهید سنجید، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا با شماره 09120981385 تماس حاصل فرمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا