javadyasemi72
New Member
روزانه بیش از میلیونها صفحه در دنیای اینترنت به وجود میآیند و از بین میرود. چه کسی وظیفه دارد به این صفحات سر بزند؟ ربات های گوگل چه کاری انجام میدهند؟ همه ما میدانیم که رباتهای گوگل نقش زیادی را برای نمایش بهترین نتیجه به کاربران بر عهده دارند. فرقی ندارد وب سایت شما با چه زبانی و از چه تکنولوژی برنامه نویسی استفاده میکند، گوگل باید به هر صورتی که است محتوای شما را درک کند که آغازگر این درک، پیدا شدن صفحات وب سایت شما توسط رباتهای گوگل است. با ما همراه باشید تا یکی دیگر از ابزارهای اصول سئو را بهتر بشناید.
شاید شما هم مثل خیلی از افراد با ساختار و کارکرد ربات های گوگل آشنا نباشید و هیچ گاه هم فرصت نکرده باشید که در رابطه با این موضوع اطلاعاتی کسب کنید. یا شاید هم به دلیل عدم آگاهی از کارکرد درست رباتها در هنگام سئو کردن وب سایت با مشکلات مختلفی رو به رو شده باشید. در این مقاله از وب سایت مشاور سئو سعی میکنیم اطلاعات لازم در رابطه با این موضوع را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.
مشاور سئو - مشاوره سئو حرفه ای و خدمات سئو سایت - جواد یاسمی
چرا دنیای وب نیاز به خزنده دارد؟
در سراسر وب روزانه بیش از هزاران صفحه به وجود میآیند، این صفحات برای دریافت رتبه و امکان نمایش در وب نیاز به ایندکس شدن و بررسی دقیق دارند، اینجاست که کارکرد اصلی رباتهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو مشخص میشود. با فرآیند و کارکرد رباتها آشنا هستید؟ در ادامه قصد داریم به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.
نحوه کاکرد ربات گوگل به چه صورت است؟
برای مدت زمان طولانی نحوه کارکرد رباتهای گوگل یکی از بحثهای ثابت متخصصان و کارشناسان سئو بود تا زمانی که گوگل به طور رسمی از نحوه کارکرد این رباتها پرده برداری کرد. در حالت کلی میتوان گفت که تمامی رباتهای گوگل برای رتبه بندی صفحات سه مرحله اساسی را پشت سر میگذارند. این سه مرحله به صورت زیر است؟
در اولین مرحله از مراحل سه گانه خزندههای گوگل نیاز است که محتوای صفحه بررسی شود. در این مرحله تنها صفحه بررسی میشود و عمل دیگری روی صفحه انجام نخواهد شد. اگر بخواهیم دقیق بگوییم انگار کاربری وی لینکی کلیک کرده است و وارد یک صفحه از سایت میشود و محتوا آن را بررسی میکند، بدون هیچگونه عمل خاصی
ایندکس کردن محتوا (Indexing)
در این مرحله رباتها محتوای صفحه را با توجه به ساختار و نوع آن ایندکس میکنند. منظور از ایندکس کردن یعنی آن که محتوا در دیتابیسهای عظیم گوگل ذخیره سازی میشود. تا مرحله بعدی به درستی انجام شود.
رتبه بندی نتایج (Ranking)
در این مرحله رباتهای گوگل در رابطه با محتوایی که ایندکس شده است تصمیم گیری میکنند که این محتوا چه جایگاهی داشته باشد. البته از خاطر نباید برد که در این بخش صرفا رباتهای گوگل نظر در رابطه با جایگاه را میدهند ولی عوامل دیگری وجود دارد که این تصمیم گیری را نهایی میکنند.
شاید شما هم مثل خیلی از افراد با ساختار و کارکرد ربات های گوگل آشنا نباشید و هیچ گاه هم فرصت نکرده باشید که در رابطه با این موضوع اطلاعاتی کسب کنید. یا شاید هم به دلیل عدم آگاهی از کارکرد درست رباتها در هنگام سئو کردن وب سایت با مشکلات مختلفی رو به رو شده باشید. در این مقاله از وب سایت مشاور سئو سعی میکنیم اطلاعات لازم در رابطه با این موضوع را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.
مشاور سئو - مشاوره سئو حرفه ای و خدمات سئو سایت - جواد یاسمی
چرا دنیای وب نیاز به خزنده دارد؟
در سراسر وب روزانه بیش از هزاران صفحه به وجود میآیند، این صفحات برای دریافت رتبه و امکان نمایش در وب نیاز به ایندکس شدن و بررسی دقیق دارند، اینجاست که کارکرد اصلی رباتهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو مشخص میشود. با فرآیند و کارکرد رباتها آشنا هستید؟ در ادامه قصد داریم به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.
نحوه کاکرد ربات گوگل به چه صورت است؟
برای مدت زمان طولانی نحوه کارکرد رباتهای گوگل یکی از بحثهای ثابت متخصصان و کارشناسان سئو بود تا زمانی که گوگل به طور رسمی از نحوه کارکرد این رباتها پرده برداری کرد. در حالت کلی میتوان گفت که تمامی رباتهای گوگل برای رتبه بندی صفحات سه مرحله اساسی را پشت سر میگذارند. این سه مرحله به صورت زیر است؟
- پیمایش صفحه یا همان کراول کردن
- ایندکس کردن صفحه
- رتبه بندی نتایج
در اولین مرحله از مراحل سه گانه خزندههای گوگل نیاز است که محتوای صفحه بررسی شود. در این مرحله تنها صفحه بررسی میشود و عمل دیگری روی صفحه انجام نخواهد شد. اگر بخواهیم دقیق بگوییم انگار کاربری وی لینکی کلیک کرده است و وارد یک صفحه از سایت میشود و محتوا آن را بررسی میکند، بدون هیچگونه عمل خاصی
ایندکس کردن محتوا (Indexing)
در این مرحله رباتها محتوای صفحه را با توجه به ساختار و نوع آن ایندکس میکنند. منظور از ایندکس کردن یعنی آن که محتوا در دیتابیسهای عظیم گوگل ذخیره سازی میشود. تا مرحله بعدی به درستی انجام شود.
رتبه بندی نتایج (Ranking)
در این مرحله رباتهای گوگل در رابطه با محتوایی که ایندکس شده است تصمیم گیری میکنند که این محتوا چه جایگاهی داشته باشد. البته از خاطر نباید برد که در این بخش صرفا رباتهای گوگل نظر در رابطه با جایگاه را میدهند ولی عوامل دیگری وجود دارد که این تصمیم گیری را نهایی میکنند.