رباتي از جنس لگو

mori2004

Member
يکي از ابزارهاي بازي که بسياري از ما دوران کودکي خود را با آنها گذرانده ايم اسباب بازي هاي ساختني شرکت Lego بود. قطعات دندانه داري که با روي هم چيدن آنها مي توانستيم خانه هاي اسباب بازي يا امثال آن را بسازيم.
شرکت لگو در سالهاي اخير سعي کرده است در حوزه هاي علمي هم وارد شود. ساخت مدلهايي از ابزارهاي علمي و کيتهاي پيچيده يک سوي اين ماجراست ، اما در سوي ديگر قطعات سبک و پيش ساخته اين شرکت نيز مورد توجه محققان علمي قرار گرفته است.
به دليل ساختارهاي شکل پذير اين اسباب بازي ها سازندگان رباتها متوجه استفاده از آن شده اند تا موتور رباتهاي جديد خود را شکل دهند.
نمونه اين رباتها Loon است ؛ رباتي که به وسيله پاول ريسبکي و همکارانش در دانشگاه استانفورد طراحي شده تا بتواند با استفاده از وزن کم بدود و قابليت رسيدن به سرعتهاي بالا رکوردي در استفاده از رباتهاي پرسرعت را ارائه کند.
اين ربات که تمام ابزارهاي الکترونيکي اش و همين طور حسگرهاي حرارتي و نوري آن روي بدنه اي از جنس لگو نصب شده توانايي حرکت بسيار سريع و پرانعطاف را ميان جاده ها دارد و مي تواند خود را با سرعت به اهدافي که برايش تعريف شده برساند تا ماموريت خود را انجام دهد.
استفاده از قطعات لگو براي اين منظور باعث شده است با کاهش هزينه هاي مربوط به ساخت نمونه هاي اوليه رباتها امکان تحقيق بيشتري در اختيار دانش آموزان و دانشجويان قرار گيرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا