راه حل برای خاموش شدن لپ تاپ (ایسر و لنوو)

masi76liya

New Member
خاموش شدن لپ‌تاپ، می‌تواند شبیه یک کابوس باشد. ممکن است کار، تصاویر، اسناد و موارد دیگر را از دست بدهید، این اتفاق ممکن است ترسناک باشد، اغلب راه حل های ساده ای وجود دارد که لپ تاپ شما را به حالت عادی بازگرداند.هنگامی که لپ تاپ شما روشن نمی شود، برای حل این مشکل، باید از محتمل‌ترین دلایل که راحت‌ترین آنها هستند کار کنید و سپس به سخت‌ترین آنها برسید با مجله والی همراه باشید تا این مشکل را باهم بررسی کنیم.

علت روشن نشدن لپ تاپ​

دلایل زیادی برای روشن نشدن لپ تاپ وجود دارد. اینها ممکن است شامل مشکل در آداپتور برق، صفحه نمایش لپ تاپ، باتری یا حتی یک قطعه معیوب در مادربرد باشد.

1.منبع تغذیه را بررسی و تعویض کنید​

این مرحله ممکن است منطقی به نظر برسد، اما تأیید کنید که منبع تغذیه اشتباهی را به لپ‌تاپ خود وصل نکرده‌اید. بسیاری از آداپتورهای متناوب AC لپ تاپ یکسان به نظر می رسند. اگر آداپتور ولتاژ و آمپر صحیح را برای لپ‌تاپ شما ارائه نکند، کار نخواهد کرد.

با این حال، اگر چراغ برق لپ تاپ شما روشن است، منبع تغذیه احتمالاً کار می کند. اگر هم چراغ برق لپ تاپ و هم چراغ برق آداپتور روشن باشد، می تواند نشان دهنده مشکل باتری باشد.

خاموش نشدن صفحه لپ تاپ


2.صفحه نمایش را چک کنید​

یک اشتباه رایج این است که وقتی صفحه نمایش سیاه است، مردم تصور می کنند لپ تاپ آنها خاموش است، برای اینکه مطمئن شوید مشکل از صفحه نمایش است کافی است که بافشردن دکمه پاور لپ تاپ سپس با نزدیک کردن دستگاه به گوشتان از روشن بودن فن ها اطمینان حاصل کنید. چنانچه فن روشن بود و دکمه های کناری روشن شدن، به این نتجیه میرسیم که مشکل از صفحه نمایش است.

3.باتری را خارج کرده و دوباره وصل کنید​

بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید (به‌ویژه مک‌بوک‌ها) به گونه ای طراحی شده است که اجازه نمی‌دهد باتری‌هایشان جدا شود. اگر لپ تاپ شما باتری قابل جابجایی ندارد، به بخش بعدی بروید.

لپ تاپ همچنین می تواند در حالت برق باشد که از بوت شدن آن جلوگیری می کند. کابل برق را جدا کرده و سپس باتری را از لپ تاپ خارج کنید. هر دو را حداقل برای یک دقیقه از لپ تاپ جدا کنید. سپس باتری را دوباره در لپ تاپ قرار دهید، کابل برق را وصل کنید و سعی کنید لپ تاپ را روشن کنید.

سیاه شدن صفحه لپ تاپ


4.کامپیوتر را از برق خالی کنید​

گاهی اوقات، شارژ الکتریکی باقیمانده می تواند از روشن شدن لپ تاپ شما جلوگیری کند. با انجام مراحل زیر، به طور موثری برق لپ تاپ خود را تخلیه می کنید و از نو شروع می کنید، که اغلب منجر به روشن شدن آن می شود.

  1. آداپتور برق متناوب را جدا کرده و باتری را خارج کنید (در صورت امکان).
  2. دکمه پاور را برای سی ثانیه نگه دارید تا برق باقیمانده از لپ تاپ تخلیه شود.
  3. بدون تعویض باتری، آداپتور برق متناوب را دوباره به لپ تاپ وصل کنید.
  4. اگر باتری لپ تاپ شما قابل جدا شدن نیست، همچنان آداپتور برق متناوب را وصل کنید.
  5. دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ روشن شود و مطمئن شوید که درست بوت می شود.
  6. اگر لپ تاپ روشن می شود، لپ تاپ را به طور معمول خاموش کنید.
  7. اگر توانستید باتری لپ تاپ را جدا کنید، باتری را دوباره در لپ تاپ قرار دهید.
  8. لپ تاپ را دوباره روشن کنید و بررسی کنید که درست بوت شود
نکته: اگر این فرآیند برای شما کار نکرد، در مرحله دو، دکمه پاور را برای یک دقیقه یا بیشتر نگه دارید.

5.سخت افزار​

پس از گذراندن مراحل عیب یابی پیشنهادی در بالا، اگر لپ تاپ شما همچنان روشن نمی شود، احتمالاً مشکل از نقص سخت افزاری است. محتمل ترین مولفه ایراد از مادربرد یا پردازنده است. متأسفانه برای تعیین علت کار نکردن لپ تاپ به عیب یابی عمیق تری نیاز است. اگر سخت افزار معیوب مقصر باشد، تعمیر یا تعویض ضروری است. در این صورت باید لپ تاپ برای تعمیر به یک تعمیر کار لپ تاپ مراجعه کنید.
منبع:
راه حل برای خاموش شدن لپ تاپ (ایسر و لنوو)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا