راه‌اندازي دانشگاه تخصصي it در يزد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


براساس نظر مساعد مديريت سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور با دانشگاه علمي و کاربردي استان يزد، اولين دانشگاه تخصصي فن‌آوري اطلاعات كشور در يزد ويژه اصناف فن‌آوري اطلاعات راه‌اندازي مي‌شود.


به گزارش ایسنا، حميدرضا قمي - نائب رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور - اظهار كرد: متاسفانه دانشجويان فن‌آوري اطلاعات و رشته‌هاي مرتبط به صورت تئوري با فن‌آوري اطلاعات آشنا مي‌شوند، ولي از اطلاعات کاربردي کمتر بهره مي‌برند، که اين امر باعث مي‌شود که نتوانند در بازار کار حضور جدي داشته باشند.


وي تاکيد کرد: به طور مثال در استان يزد ساليانه حدود 700 نفر دانش آموخته در رشته‌هاي فن‌آوري اطلاعات از دانشگاه‌ها خارج مي‌شوند، اما با دانش فني روز کمتر آشنا شده و اين باعث شده که بازار نتواند از متخصصين بهره ببرد.


قمي با اشاره به توافق صورت گرفته با دانشگاه علمي و کاربري، تصريح کرد: استان يزد در 16 سال اخير در قبولي کنکور و همچنين ميزان حضور يزدي‌ها در المپيادهاي جهاني توانسته برتر باشد و به طور حتم سرمايه‌گذاري در حوزه فن‌آوري اطلاعات هم نتيجه چشمگيري به همراه دارد.


رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي استان يزد با اشاره به عدم حضور آموزش مجازي فن‌آوري اطلاعات در يزد، گفت: تاکنون به صورت جدي در اين حوزه کار نشده است که اميدواريم دانشگاه‌ها در اين حوزه سريع‌تر وارد عمل شده و از روند رو به رشد اين زمينه غافل نگردند.


قمي حضور موسسه ملي فن‌آوري اطلاعات هند را مبارک دانست و افزود: اميدواريم که با آموزش‌هاي عملي که محقق خواهد شد، بتوانيم دانش فني روز و کاربردي را بيش از پيش در بين کارشناسان محقق نماييم که از حمايت خاص پارک علم و فن‌آوري يزد در اين زمينه تشکر مي‌کنيم.


گفتني است، سمينار آشنايي با دوره‌هاي آموزشي انستيتو ملي فن‌آوري اطلاعات هند NIIT با حضور متخصصان، کارشناسان فن‌آوري اطلاعات يزد و عموم علاقه‌مندان در سالن کنفرانس پارک علم و فن‌آوري يزد برگزار شد.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا