راهکارهای افزایش امنیت مودم بی سیم

mrkantivirus

New Member
در این مقاله راهکارهایی برای افزایش امنیت مودم بی سیم به شما ارائه می دهیم که امیدواریم با به کار بستن آن ها دنیای مجازی امن تری را تجربه نمایید؛ با ما همراه شوید.

امروزه اغلب کاربران اینترنت به دنبال خرید مودم های بی سیم هستند. راحتی، کاربردی بودن، به اشتراک گذاری اینترنت برای استفاده در دستگاه های بیشتر مثل موبایل، تبلت و لپ تاپ در تمام نقاط خانه یا محل کار از ویژگی هایی هست که کاربران را به سمت استفاده از مودم های بدون سیم سوق می دهد. اما چطور امنیت مودم بی سیم را افزایش دهیم؟

افزایش امنیت مودم بی سیم با 9 ترفند ساده
1. نام کاربری و رمز عبور (Admin) خود را تغییر دهید.
اولین گام برای افزایش امنیت مودم بی سیم تغییر پسورد ورود به آن است. اغلب کاربرانی که از مودم های بی سیم استفاده می کنند هیچ گاه پسورد ورود به مودم را تغییر نمی دهند که امکان نفوذ و دسترسی غیر مجاز را فراهم می کند. پیشنهاد می کنیم ابتدا پسورد ورود به مودم را تغییر دهید.

2. قابلیت پنهان سازی WPA/WEP را فعال کنید.
دومین مرحله برای افزایش امنیت مودم بی سیم تعیین رمز برای استفاده از اینترنت وای فای است. در بخش security مودم، روش هایی مانند WPA ،WEP و WPA 2 برای تعیین پسورد وجود دارد که پیشنهاد ما استفاده از WPA 2 می باشد چرا که هک پسورد اعمال شده به این روش نسبت به روش های دیگر سخت تر بوده و امنیت بیشتری دارد.

3. SSID پیش فرض را تغییر دهید.
مرحله سوم مخفی کردن SSID مودم شما می باشد. در تنظیمات مودم SSID رو پنهان کنید تا افراد دیگر نتوانند به هنگام جستجو اینترنت بی سیم شما را ببینند.

4. از فیلتر Mac Address استفاده کنید.
چهارمین روش برای افزایش امنیت مودم وایرلس فیلتر کردن ابزارها به کمک مک آدرس است. به کمک این ابزار مودم می توانید با تعریف مک آدرس های ابزارهایی که به مودم متصل می شوند، برای مودم تعیین کنید که فقط دستگاه های تعریف شده می توانند از اینترنت استفاده نمایند. مک آدرس هر دستگاه جدیدی که می خواهید به مودم متصل شود را برای مودم تعریف کنید.

5. اتصال خودکار شبکه های Wi-Fi را باز نکنید.
راه دیگری که افزایش امنیت مودم شما را تضمین می کند فعال سازی قفل شبکه است. اگر هکر از دو مرحله پسورد وایرلس و SSID گذشته باشد دیگر از این قسمت مودم نمی تواند بگذرد و تا زمانی که شما شبکه را قفل کرده اید به هیچ عنوان نمی تواند از اینترنت شما استفاده نماید.

6. به ابزار ها Static IP اختصاص دهید.
بیشتر شبکه های خانگی تمایل دارند IP Addressهای پویا داشته باشند اما تنظیم تکنولوژی DHCP به راحتی انجام می شود و متاسفانه این مزیت، ابزاری برای دزدان شبکه به حساب می آید. این افراد به راحتی می توانند IP Address های مجاز را از لیست DHCP شبکه شما بدست آورند. بنابراین برای افزایش امنیت وای فای از IP های ثابت استفاده کنید.

7. از Firewall استفاده کنید.
استفاده از فایروال هم روش دیگری است که از ورود و دسترسی غیر مجاز جلوگیری می کند. مطمئن شوید که فایروال شما روشن است. در صورت درستی کلیه تنظیمات مودم، فایروال قادر است بسیاری از درخواست های غیر مجاز را شناسایی کند.

8. مسیریاب یا نقطه دستیابی را در مکانی امن قرار دهید.
سیگنال های وایرلس معمولا به خارج از خانه می رسند. نشت میزان کمی از سیگنال ها به بیرون مشکلی ندارد اما دسترسی بیشتر به این سیگنال ها کار را برای ردیابی و بهره برداری دیگران آسان می کند. موقعیت مسیریاب تعیین کننده ی این دسترسی می باشد. در ساده ترین حالت، دستگاه مرکز یک دایره می باشد و داده ها را توسط امواج به صورت دایره ای شکل ارسال می کند. پس بهتر است مودم در قسمت های مرکزی خانه قرار دهیم.

9. شبکه را در دوره ی طولانی بی استفاده، خاموش کنید.
یکی از روش ها برای افزایش امنیت مودم بی سیم ، خاموش کردن کل مودم در زمان هایی است که به مدت طولانی استفاده نمی شود. اگر شما در ساعاتی از شبانه روز از مودم استفاده نمی کنید، به هیچ عنوان آن را روشن نگه ندارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا