راهنمای خرید لپ تاپ استوک صنعتی

erfcompute

New Member
چه کسی باحال تر است، دواین جانسون یا جیسون استاتهام؟ پاسخ (بدیهی است که چاک نوریس) به اندازه تبلیغات لپ‌تاپ با توصیف‌های مبهم و همپوشانی مانند «نیمه ناهموار»، «کاملاً ناهموار» و «ناهموار تجاری» لنگ است. اما نیاز به لپ‌تاپ‌ها (و تبلت‌هایی) که بتوانند لب‌هایشان را لیس بزنند و به کلیک کردن ادامه دهند، بسیار واقعی است. امروز قصد داریم در مورد لپ تاپ استوک صنعتی و راهنمای خرید آن صحبت کنیم.


بیایید یک چیز را مستقیماً مطرح کنیم: وقتی در مورد "لپ‌تاپ‌های ناهموار" صحبت می‌کنیم، ما در مورد مسافران تجاری که نگران اندکی آشفتگی کابین هستند صحبت نمی‌کنیم. لپ‌تاپ‌های واقعاً ناهموار، اهالی بازار عمودی هستند که برای کار در مزرعه یا کف کارخانه‌ها طراحی شده‌اند. آنها ممکن است توسط نیروهای پاسخ دهنده یا پرسنل نظامی حمل شوند یا بر روی داشبورد خودروهای پلیس نصب شوند. آنها ممکن است مجبور باشند از باران جان سالم به در ببرند یا از ارتفاع شش فوتی بر روی یک سطح سخت سقوط کنند، یا در دمای سرد یا گرم کار کنند، یا با ابرهای گرد و غبار یا شن مسدود نشوند.


چه قیمتی برای چنین بقای سنگینی می پردازید؟ یکی از آنها در واقع قیمت واقعی است: لپ تاپ های مقاوم بسیار گران تر از همتایان غیرنظامی خود هستند. دوم، وزن: یک لپ‌تاپ زرهی مجازی می‌تواند عضله دوسر شما را با وزن 10 پوند آزمایش کند، که در مقایسه با سه یا چهار پوندی بیشتر لپ‌تاپ‌ها، بار بسیار زیادی است. به همین دلیل است که بسیاری از مدل های ناهموار آبی واقعی با دسته های حمل جمع شونده عرضه می شوند.


با این حال، برای کاربرانی که به قدرت پردازش جدی در محیط‌های متخاصم نیاز دارند، هیچ جایگزینی برای لپ‌تاپ وجود ندارد که بتواند به بدرفتاری که باعث خراب شدن یک دستگاه معمولی می‌شود بخندد. بیایید به نکات کلیدی که هنگام خرید باید به آنها توجه کنیم نگاه کنیم. و ما شما را از طریق بررسی برخی از لپ‌تاپ‌های مورد علاقه خود با قابلیت اطمینان بالا آشنا می‌کنیم. کمربندهای ایمنی خود را ببندید، سواری پر از دست انداز خواهد بود.

بعد از مطالعه ی این مطلب قطعا اطلاعات زیادی هنگام خرید لپ تاپ استوک صنعتی خواهید داشت. پس تا انتها مقاله را مطالعه نمایید.

: MIL-STD 810G چیست؟​

قبل از اینکه به ماشین‌های ناهمواری برسیم که می‌توانند در برابر یک قطره شش فوتی و یک جت آب مقاومت کنند، باید بپذیریم که همه لپ‌تاپ‌های معمولی شکننده و شکستنی نیستند. برخی از تبلت‌های Lenovo ThinkPad، لپ‌تاپ‌های HP EliteBook و سایر سیستم‌های تجاری به طور معقولی در برابر ضربه و کبودی مقاوم هستند، اگرچه در برابر غوطه‌ور شدن شدید یا مایعات بزرگ‌تر از ریختن جزئی صفحه‌کلید مقاومت نمی‌کنند. حتی برخی از کروم‌بوک‌ها همان نام این مسافران سرسخت را دارند - MIL-STD 810G، که نشان‌دهنده انطباق با یک سری آزمایش‌های مورد نیاز توسط وزارت دفاع ایالات متحده برای در نظر گرفتن استفاده از دستگاه در یک محیط نظامی است.



MIL-STD 810G شامل بیش از 800 صفحه و نزدیک به 30 روش تست آزمایشگاهی برای کاربردهای مختلف از آب و هوا (درجه حرارت بالا و پایین، باران و رطوبت) تا اثرات فیزیکی (شتاب، لرزش و شوک) است. تعداد کمی از تولیدکنندگان رایانه بر همه موانع تعیین شده توسط استاندارد غلبه می کنند، از جمله شکنجه مانند شوک گلوله، یخ زدن یا باران یخ زده، اینکه آیا لپ تاپ می تواند باعث انفجار در فضای گاز قابل اشتعال شود، و - صبر کنید - مقاومت در برابر قارچ. به احتمال زیاد، سازنده می تواند توجه داشته باشد که سیستم، مثلاً 10 یا 12 آزمایش MIL-STD را پشت سر گذاشته است.



مشکل برچسب MIL-STD 810G روی جعبه لپ تاپ یا وب سایت سازنده این است که به اندازه کافی به شما اطلاع نمی دهد. از آنجایی که هیچ آژانس مستقلی انطباق با MIL-STD را تأیید نمی‌کند، این شما هستید که به دنبال مستندات یا اطلاعات دقیق درباره آزمایش‌هایی که محصول گذرانده است، چه کسی آزمایش‌ها را انجام داده است - سازنده یا یک آزمایشگاه خارجی - و نحوه انجام آزمایش‌ها. به عنوان مثال، از آنجایی که کاربران تمایل دارند لپ تاپ ها را کنار بگذارند، گواهی ضربه یک نیاز محبوب است. اما هیچ قاعده ای در مورد اینکه دستگاه تا چه اندازه پایین بیاید وجود ندارد.



آیا این گواهینامه را بی فایده می کند؟ اصلا. فقط به آن به عنوان یک چک لیست یا اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید فکر کنید، نه به عنوان تضمینی برای قابلیت اطمینان ضد گلوله، و به یاد داشته باشید که باید چاپ دقیق را بخوانید.



غلبه بر عناصر: رتبه بندی IP در لپ تاپ صنعتی به چه معناست؟​

مخفف محدودتری که ممکن است در لپ‌تاپ‌های بسیار مقاوم مشاهده کنید، کدی مانند «IP65» است. IP مخفف عبارت "Ingress Protection" است - توانایی دور نگه داشتن ذرات جامد یا مایعات از قسمت های داخلی آسیب پذیر دستگاه. این رتبه به صورت عددی و نه به صورت کلی مانند "ضد گرد و غبار" یا "ضد آب" اندازه گیری می شود.



برای جزئیات بیشتر می‌توانید راهنمای ما در مورد رتبه‌بندی IP و MIL-STD را بخوانید، اما در اینجا به طور خلاصه IP آمده است. اولین عدد بعد از حروف "IP" نشان دهنده درجه محافظت در برابر ذرات جامد در مقیاس 0 تا 6 است. عدد 2 به این معنی است که نمی توانید انگشتان خود را به دستگاه بچسبانید. عدد 4 به این معنی است که سیستم در برابر اجسام بزرگتر از 1 میلی متر مانند اکثر سیم ها محافظت می شود. 5 به معنی مقداری و 6 به معنای محافظت کامل از گرد و غبار و شن است.



رقم دوم بعد از IP و درجه حفاظت در برابر مایعات را این بار در مقیاس 0 تا 9 اندازه گیری می کند. دستگاهی با رتبه 1 می تواند چندین افت عمودی را تحمل کند. 4 به معنی اسپری آب و 5 به معنی جت های آب است. و 7 و 8 به ترتیب به غوطه ور شدن در آب کمتر از یک متر و یک تا سه متر اشاره دارد. برخلاف برخی از تلفن های هوشمند، هیچ لپ تاپی که ما می شناسیم نمی تواند به طور کامل در آب غوطه ور شود، بنابراین انتظار نداشته باشید که رتبه مایع بالاتر از 5 را ببینید.



یک نشانه مطمئن که سازنده در مورد رتبه بندی IP جدی است، درب های مهر و موم شده ای است که کانکتورهایی مانند پورت های USB و خروجی های ویدیوی HDMI را می پوشانند. تفاوت در این درها می تواند منجر به تفاوت در رتبه بندی شود: به عنوان مثال، درب های ناهموار Dell Latitude 5424 به طور ایمن مطابق با رتبه سیستم IP52 بسته می شوند.



از سوی دیگر، درهای پوشاننده درگاه‌های پاناسونیک تاف بوک 33، ضد آب بوده و مجهز به چفت‌های قابل قفل کشویی هستند. کلاس حفاظتی این لپ تاپ IP65...



رتبه شاسی در لپ تاپ صنعتی​

سایر مواردی که در یک لپ تاپ صنعتی باید به آنها توجه کرد با یک نگاه شروع می شود - قاب بیرونی یا شاسی آن. بدیهی است که پلاستیک نازک بسیاری از مدل‌های مصرف‌کننده در مواجهه با آنچه رایانه‌های شخصی ناهموار از آن عبور می‌کنند، به ترکش تبدیل می‌شود، هرچند تعجب آور است که یک ضربه کوچک می‌تواند انجام دهد. برای مثال، متخصص کامپیوتر جالب CTL می‌گوید درب Chromebook NL61TX او (از بررسی NL7X ما تعویض شده است) می‌تواند وزن چندین کتاب را که روی یک میز یا در یک کوله پشتی چیده شده‌اند تحمل کند—در واقع، می‌تواند فشار ۳۶۵ پوندی را قبل از نمایشگر تحمل کند. می شکند.



مواد متداول‌تر کیس شامل منیزیم یا آلیاژهای منیزیم-آلومینیوم است و ضربه‌گیرهای لاستیکی یا لاستیکی در گوشه‌های لپ‌تاپ معیار محبوبی برای محافظت در برابر سقوط هستند. به عنوان مثال، مدل هایی مانند Dell Latitude 7424 حتی می توانند به قفل امنیتی فولادی تقویت شده مجهز شوند.



قبلاً در مورد درهایی که پورت ها را پوشش می دهند صحبت کرده ایم، اما مانند هر لپ تاپ دیگری، باید به پورت هایی که نیاز دارید فکر کنید. ماشین‌هایی که برای کار در کف کارخانه‌ها ساخته شده‌اند، از آخرین دستگاه‌هایی هستند که هنوز پورت‌های سریال RS-232 را دارند که اغلب برای اتصال به تجهیزات جمع‌آوری داده قدیمی استفاده می‌شوند. برخی دیگر دارای جایگاه های ذخیره سازی مدولار یا قابل تعویض یا باتری و اسلات سیم کارت پهن باند تلفن همراه هستند تا بتوانید در حالی که در میدان هستید دور از نقاط اتصال Wi-Fi در وب گشت و گذار کنید.



اگرچه به راحتی نمی توانید آنها را ببینید، اما بسیاری از لپ تاپ های مقاوم دارای قطعات ضد ضربه هستند که به طور ویژه نصب شده اند. این یک امتیاز برای این دسته بود، با درایوهای حالت جامد مقاوم در برابر ضربه (SSD) که جایگزین هارد درایوهای چرخان نسبتاً شکننده شدند، اما برخی از تولیدکنندگان فراتر از آن هستند - پاناسونیک تاف بوک 31 در واقع دارای یک درایو حالت جامد گرمایشی است که به کار خود ادامه می دهد. دمای سرد



بنابراین، کدام لپ تاپ استوک صنعتی را باید بخریم و از کجا بخریم؟​

وقت آن رسیده که نگاهی به لپ‌تاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های سخت‌تر از معمولی بیندازیم! مدل های زیر برخی از مدل های مورد علاقه ما هستند. حداقل، آنها تست های MIL-STD را پشت سر گذاشتند. حداکثر، آنها بعد از ضد گلوله بهترین چیز بعدی هستند. ما این راهنما را با در نظر گرفتن سیستم های قابل اعتماد اضافی به روز خواهیم کرد. ممنون که خواندید و مراقب باشیم. در پاسخ به این سوال که لپ تاپ استوک صنعتی از کجا بخریم، پیشنهاد من به شما کامپیوتر صفر یک است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا