راهنمای خرید انواع مبلمان اداری شیک و مدرن

mina bahari

New Member
انواع مبلمان اداری شیک و مدرن می‌توانند به فضای کاری شما جلوه‌ای متفاوت هدیه دهند. این مبلمان به‌دلیل طراحی متناسب با فضا بیشترین بهره‌وری را برای سازمان به ارمغان می‌آورند و حتی می‌توانند به‌صورت غیرمستقیم روی پیشرفت مجموعه تأثیر مثبت بگذارند.

مبلمان اداری انواع مختلفی دارند و شما باید متناسب با نوع فضا آنها را خریداری کنید. مثلاً مبل‌های مناسب برای اتاق کنفرانس باید متفاوت از مبل‌های اتاق مدیریت یا اتاق کارمندان باشند. با توجه به همین ویژگی‌ها می‌توانید بهترین دکوراسیون اداری را برای دفتر کار خود به ارمغان بیاورید.

اگر مبلمان نامناسبی برای محیط کار انتخاب کنید، در آینده تبعات انتخاب اشتباه خود را پس می‌دهید. مبل‌های نامناسب نه‌تنها هنگام استفاده هیچ احساس راحتی برایتان به‌وجود نمی‌آورند، بلکه تأثیر نامطلوبی روی دکوراسیون محیط می‌گذارند؛ برای همین در انتخاب مبل برای محیط توجه کافی به خرج دهید.

معرفی انواع مبلمان اداری شیک و مدرن برای فضاهای مختلف

آیا می‌دانید برای هر فضا در دفتر کاری باید چه نوع مبلمانی بخرید؟ شما باید به چه فاکتور‌هایی در خرید توجه داشته باشید؟ فضا‌های مختلفی اداری از لحاظ کاربرد، نوع کسب‌و‌کار میزان تعامل با مخاطب و میزان راحتی انواع مختلفی دارند. شما باید این فضا‌ها را بشناسید و متناسب با آنها مبلمان را بخرید.

  • فضاهای اداری و مالی

در دفاتر کاری مرتبط با امور مالی باید نهایت آرامش مشتری‌ها حفظ شود و در حین خونسردی به مسائل مختلف رسیدگی کنند؛ برای همین نوع مبلمان اهمیت زیادی دارد. مبلمان تنها محدود به مبل‌های مخصوص نشستن نمی‌شوند و کمد‌ها، میز‌ها و صندلی‌ها را هم در بر می‌گیرند. شما باید کمد‌ها را متناسب با ابعاد دیوار‌ها و فضای داخلی دفتر و میز‌ها را متناسب با فضای محیط انتخاب کنید. صندلی‌ها نیز باید به‌صورت ارگونومی بوده و راحتی زیادی حین نشستن برایتان به ارمغان بیاورند.

از آنجا که در دفاتر امور مالی معمولاً از پارتیشن‌ اداری برای جداکردن بخش‌های مختلف اداره به‌منظور رسیدگی بهتر به امور استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم که مبلمان سبک و با ابعاد کوچکتر بخرید تا فضای زیادی را اشغال نکنند. در این فضا‌ها توصیه می‌کنیم که برای مشتری‌ها از مبل‌های راحتی و برای کارمندان از صندلی‌های پایه ثابت یا چرخ‌دار متناسب با نوع فعالیت استفاده شود.

  • فضاهای اداری عمومی

مهمترین نکته‌ای که در انتخاب مبلمان برای فضای اداری عمومی باید توجه کنید، مقاومت بالای وسایل است. در طی روز افراد زیادی به این اداره‌ها رفت‌و‌آمد دارند و دائماً از این وسایل استفاده می‌شود. حالا فرض کنید که مقاومت آنها پایین باشد، در این صورت در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب می‌شوند و هزینه‌های زیادی برایتان می‌تراشند.

توصیه می‌کنیم که برای فضا‌های اداری عمومی مبلمانی با رنگ روشن بخرید تا فضا را روشنتر جلوه دهند تا دیگر مجبور به استفاده از منابع روشنایی زیاد نشوید و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌های روشن خیلی زود لکه می‌گیرند و از آنجا که در محیط‌های پرفت‌وآمد قرار می‌گیرند، در بازه‌های زمانی کوتاه نیاز به تمیزکاری پیدا می‌کنند.

  • محیط های اداری خصوصی

بر خلاف محیط‌های اداری عمومی، در محیط‌های اداری خصوصی افراد کمتری رفت‌و‌آمد دارند. در این فضا‌ها معمولاً مشتری‌های خاص عبور‌و‌مرور می‌کنند، برای همین توصیه می‌کنیم که مبلمانی لاکچری و زیبا برای محیط بخرید. هر چه کیفیت ظاهری و جنس این وسایل بیشتر باشد، تأثیر مثبت بیشتری روی ذهن مخاطب می‌گذارید. در محیط‌های خصوصی می‌توانید برای هر بخش از اداره نیز مبل‌هایی متناسب با کاربرد همانجا بخرید، با این کار محیطی حرفه‌ای‌تر به‌وجود می‌آورید.

به نوع فعالیت در محیط اداری خصوصی توجه داشته باشید. چه کاری در این محیط انجام می‌دهید؟ مدیریت؟ پاسخگویی به نیاز ارباب رجوع؟ انجام کار‌های اداری؟ پاسخگویی به تماس‌های تلفنی؟ مذاکره با مشتری‌ها؟ برای هر یک از این اهداف باید مبلمانی کاملاً مناسب خریداری شود.

  • مبل های اداری مخصوص اتاق کنفرانس

اتاق‌های کنفرانس این‌روز‌ها به بخش جدایی ناپذیر محیط‌های اداری تبدیل شده‌اند. در این اتاق‌ها معمولاً جلسات کاری مهم برگزار می‌شود. نوع مبلمانی که برای این محیط انتخاب می‌کنید، باید نهایت راحتی را به همراه بیاورد تا مبادا حواس مخاطب از صحبت‌های سخنران پرت شود. وسایل خریداری‌شده برای اتاق کنفرانس باید جلوه‌ای رسمی نیز داشته باشند، چون معمولاً تمام قرار‌های کاری را این‌روز‌ها در همین اتاق برگزار می‌کنند.

شما باید بر اساس ابعاد اتاق کنفرانس برای آنجا مبلمان اداری بخرید. مثلاً اگر فضای اتاق کوچک است، باید به‌سراغ انواع میز، صندلی و کمد‌هایی با ابعاد کوچک بروید تا مبادا باعث کوچکترشدن فضا شوند.

مبل‌هایی که برای اتاق کنفرانس انتخاب می‌کنید، نباید جلوه نمایشگاهی به آنجا دهند. این وسایل باید تا جای ممکن ساده باشند تا مبادا موجب حواس‌پرتی مخاطب در حین صحبت شوند. رنگ‌بندی مبل‌ها نیز بسیار مهم است و باید از رنگ‌های مناسب استفاده کنید تا باعث خواب‌آلودگی، خستگی یا بی‌تابی مخاطب در حین برگزاری جلسه‌ها نشوند.

در اتاق کنفرانس باید تا جایی ممکن از شلوغی بپرهیزید. شما باید صندلی‌های اضافه را در خارج از اتاق بگذارید و میز‌های اضافه را کاملاً از اتاق خارج کنید. استفاده از مبل‌های پهن و بزرگ برای این اتاق ایده جالبی نیست، چون دست‌و‌پاگیر هستند و فضای اضافه‌ای را در بر می‌گیرند. توجه داشته باشید که با اضافه‌کردن بی‌مورد وسایل اضافه به این اتاق فقط باعث آشفتگی ذهن مخاطب در حین برگزاری کنفرانس‌ها می‌شوید و تأثیر نامطلوبی روی ذهن او می‌گذارید.

  • مبلمان اداری برای فضای انتظار

برای فضای انتظار در محیط‌های اداری مبلمانی شیک و در عین حال مقاوم بخرید، چون این فضا در دسترس عموم است و شاید آسیب‌های جدی به وسایل برسد. البته باید وسایلی بخرید که زیبا هستند و با این کار به مخاطب و وقتی که در آنجا سپری می‌کند، احترام بگذارید. برای فضای انتظار رسمی‌بودن ظاهر وسایل اهمیت زیادی ندارد، بنابراین در انتخاب مبلمان برای آنجا دست بازی در انتخاب دارید.

به چند نکته مهم در انتخاب مبلمان اداری برای فضای انتظار توجه داشته باشید:

  • محیط را تا جای ممکن صمیمانه طراحی کنید و از تجملات بپرهیزید. این فضا باید به گونه‌ای باشد که تمام استرس‌های مشتری‌ها یا همکاران را بعد از ورود به محیط کار از بین ببرد تا آنها با آرامش کامل وارد دفتر کاری شما شوند.

  • مبلمان را به‌گونه‌ای بچینید که در رفت‌و‌آمد در آنجا اختلالی به‌وجود نیاید. برخی مجموعه‌ها مبل‌هایی بزرگ می‌خرند که در مسیر رفت‌و‌آمد مشتری‌ها قرار می‌گیرند. در این صورت با ازدحام جمعیت مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید.

  • فضای انتظار به دلیل اینکه محیطی عمومی است، دائماً در معرض آلودگی قرار دارد. در طی روز باید این محیط را تمیزکاری کنید، به‌همین دلیل مبلمان بخرید که به راحتی جا‌به‌جا می‌شوند و امکان تمیزکاری آنها بدون هیچ مشکلی وجود دارد.


مهمترین سؤال ها در خرید مبلمان اداری شیک و مدرن

در خرید مبلمان اداری شیک و مدرن پاسخ به چند سؤال می‌توان دقت شما را برای خرید افزایش دهد و شما را به‌سمت گزینه‌هایی سوق دهد که کاملاً متناسب با نیازتان هستند:

  1. اتاقی که قصد خرید مبلمان برای آنجا را دارید، مربوط به چه سازمانی است؟ یک مجموعه بزرگ و ثروتمند یا صرفاً یک استارتاپ ساده؟

  2. در این محیط چقدر تعامل وجود دارد؟ آیا در طی روز ارباب رجوع زیادی به آنجا رفت‌وآمد دارند یا عده کمی به این محیط ‌می‌روند؟

  3. میزان روشنایی محیط چقدر است؟ آیا در صورت انتخاب رنگ تیره برای مبل‌ها همچنان فضا بزرگ جلوه می‌کند؟

  4. چه مقدار فضا در محیط وجود دارد؟ چه تعداد دستگاه و وسیله باید در محیط قرار دهید؟

  5. چه کسی در این اتاق حضور دائمی دارد؟ کارمند، مدیر، مشاور، مشتری یا ...؟

  6. فردی که در اتاق حضور دائمی دارد، به چه نوع مبلمانی علاقه‌مند است؟ مدل‌های سنتی یا مدرن؟

  7. نکته های مهم برای خرید مبل اداری چه هستند؟

شما باید متناسب با شخصیت کسب‌و‌کار خود اقدام به خرید مبلمان کنید. مثلاً اگر به‌عنوان یک وکیل قصد دارید مبلمان بخرید، پیشنهاد ما مدل‌های سلطنتی یا کلاسیک است. افرادی که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند هم باید به‌سراغ مدل‌های مدرن و امروزی‌تر بروند.

متناسب با علاقه‌مندی‌های اشخاصی که در محیط فعالیت دارند، مثل کارمندان، مدیران و حتی مشتریان مبلمان را بخرید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید.

بودجه‌ای مناسب برای خرید مبلمان اداری در نظر بگیرید. بودجه باید به‌قدری باشد که بتواند نیاز فضا را به‌صورت دائمی به مبل و وسایل راحتی برطرف کند.

به هماهنگی بین طرح مبلمان و سایر وسایل محیط اداره از جمله کفپوش‌ها، دیوارپوش‌ها، تابلو‌ها، پرده‌ها و ... توجه کنید تا محصولاتی مناسب و شیک بخرید.

به هیچ عنوان مبلمانی را نخرید که باعث پراکندگی در طراحی محیط می‌شوند. شما باید به‌سراغ وسایلی بروید که مطمئن هستید هماهنگی بیشتری برای فضا به ارمغان می‌آورند و حس دلنشینتری در آنجا ایجاد می‌کنند.

به جغرافیای اداره توجه کنید. برای اداره‌هایی در محیط‌های سرد ما مبل‌هایی به رنگ گرم را پیشنهاد می‌دهیم. در نقطه مقابل در محیط‌های گرم ما مبل‌هایی به رنگ سرد یا مدیترانه‌ای را توصیه می‌کنیم.

صندلی یا مبل‌های راحتی را کاملاً هماهنگ با میز‌های اداری بخرید تا در حین استفاده از میز مشکلی برایتان به‌وجود نیاید.

خرید مبلمان اداری، موضوعی با اهمیت

خرید مبلمان اداری موضوعی با اهمیت است که اغلب افراد به آن توجه‌ای ندارند و مبل‌ها را بدون در نظر‌گرفتن هیچ نکته‌ای می‌خرند. این افراد در اغلب موارد از خرید خود پشیمان می‌شوند. اگر شما می‌خواهید که جزء این دسته از اشخاص نباشید، توصیه می‌کنیم که حتماً به نکته‌های مطرح‌شده در مقاله توجه داشته و بر اساس آنها خرید خود را انجام دهید. اگر نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتر دارید نیز کارشناس‌های مجموعه مکعب گروپ آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما هستند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا