راهنمای جامع خرید پوشش نانو نما ( نانو سنگ نما )

vivaz

New Member
ماسه سنگ و سنگ آهک برای قرن ها مصالح ساختمانی محبوب بوده اند. این مصالح را می توان به راحتی به بلوک های دقیقی برش داد که در ساختمان های باشکوه ، در سرتاسر دیوار بناها کشیده شده اند. بنابراین به این روش، بسیاری از ساختمان‌ها از زمان رومی‌ها، در مقابل آب و هوای بارانی مقاوم بودند . تا زمانی که گرد و غبار، زغال سنگ و اگزوز ماشین ، موجب ایجاد پدیده بارانهای اسیدی شد. امروزه فرسودگی سریع بافت بناهای تاریخی در بسیاری از نقاط جهان ، موجب نگرانی از بین رفتن این سازه های با ارزش شده است.
اما یک راه حل علمی برای این مشکل وجود دارد: و آن بکار گیری آبگریزکننده ها و مواد نانو سنگ نما می باشد. که نه تنها مصالح ساختمانی متخلخل را آب بندی و عایق می کند، بلکه از آنها در برابر بارانهای اسیدی و سایر مواد شیمیایی نیز محافظت خواهد کرد.

polyurea-roof-coating-1920x1080.jpg


مشکلات موجود در سازه های ساخته شده با مواد معدنی​


آب به تنهایی روی نمای ساخته شده از سنگ آهک یا ماسه سنگ ، تأثیرمضر چندانی ندارد. اثر فرسایشی باران حداقل است. با این حال، این قضیه تا زمانی ادامه خواهد داشت که آب باران به درستی از طریق ناودان ها و لوله ها تخلیه شود. اگر در اثر نشتی در ناودان ، آب به درستی پایین نیاید و از دیوار خانه جاری شود، باعث بوجود آمدن ردی قابل مشاهده در آنجا ، حتی روی محکم ترین سنگها خواهد گذاشت. اگر pH آب ، به دلیل دوده یا دی اکسید کربن و سایر گازهای خروجی افزایش یابد، در این صورت حتی باران معمولی نیز می تواند نما را از بین ببرد. در پدیده "بارانهای اسیدی" مقدار pH آب ، تنها کمی افزایش یافته است. اما این میزان PH آب ، برای حل کردن سطوح معدنی و متخلخل کافی است. به محض اینکه باران اسیدی کوچکترین مویرگ ها را ایجاد کرد، آب می تواند نفوذ کند و در سطح باقی بماند.

blog-construction-codes.jpg

تاثیر هوای سرد زمستان در نمای ساختمان ها​


در یک شب سرد و یخبندان زمستانی ، آب با تبدیل شدن به یخ منبسط می شود و نما را بیشتر و بیشتر باز می کند. از آنجایی که این فرآیند در محدوده میلی متر انجام می شود ، تاثیری در پایداری سازه نخواهد داشت. با این حال، نما در طول سالیان دراز ، رفته رفته دفرمه می شود. مخصوصا، سطوحی که ساختار قویتری دارند، مانند نماهای آجری ظاهر خود را از دست می دهند. علاوه بر این، مویرگ های بوجود آمده در سنگ نما ، محلی برای رشد خزه ها و گلسنگ ها خواهد شد. اگرچه این خزه ها بافت ساختمان را از بین نمی برند، اما ظاهری بسیار کثیف، فرسوده و نامرتب به نما می دهند.

آب بندی نماها و سطوح معدنی و متخلخل​


برای محافظت از نما در برابر فرسایش ، آب بندی و عایق بندی بهترین گزینه است. این امر به ویژه در مورد ساختمان های تاریخی که پوشش ساخته شده از پلاستیک یا فلز ندارند ، گزینه مناسبی محسوب می شود. دو روش برای آب بندی نما وجود دارد:

  • رزین اپوکسی
  • نانو سیلر مبتنی بر SiO2
Redstone_Potable_SprayGuy-1.jpg

خصوصیات رزین اپوکسی​


رزین اپوکسی از دو جزء تشکیل شده است. بسته به نسبت اختلاط، رزین ضخیم تر یا نازک تر می شود. پس از عمل آوری، رزین اپوکسی یک سطح بسته ایجاد می کند. در تمامی رنگ ها موجود است. این امر امکان آب بندی و رنگ آمیزی مجدد نماهای رنگ شده را در یک عملیات واحد فراهم می کند. رزین اپوکسی روی آن پاشیده می شود. در حالت مایع به داخل مویرگ های سنگ نما نفوذ می کند.

بنابراین، نه تنها به عنوان یک ماده چسبناک ، به خوبی به دیوار می چسبد. بلکه به عنوان یک عایق رطوبتی جلوی نفوذ آب و هوا را می گیرد. از بیرون، اپوکسی شفاف ، سطح را کمی تیره تر کرده و جلوه ای براق روی سطح ایجاد می کند. با این حال، استفاده از آن باید عاقلانه انتخاب شود.

رزین اپوکسی به نور UV حساس است. با قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید، ترک خورده و کدر می شود. ترمیم آن بسیار دشوار است و قاعدتاً موجب آسیب رسیدن به بافت ساختمان خواهد شد. بنابراین رزین اپوکسی عمدتاً برای استفاده داخلی مناسب است و برای آب بندی بتن بسیار پرطرفدار است. بنابراین، برای نمای ساختمانها، نانو آبگریز ساخته شده از اکسید سیلیکون ترجیح داده می شود. اکسید سیلیکون اساساً کمی بیشتر از ماسه معمولی و بسیار ریز آسیاب شده است. برای ایجاد یک سطح ضد آب، این ماسه با دوغاب سیلیکون مخلوط می شود. مواد لاستیکی ایجاد شده آنقدر نازک است که می تواند به عمق مویرگی درز نما نیز نفوذ کند. سطوح معدنی و متخلخل را می توان با آن تا عمق 2 سانتی متر آب بندی کرد.

maxresdefault.jpg

مزایای مهم نانو سنگ نما​


  • نفوذناپذیری: محافظ لکه و عایق نما تضمین می کند که اجازه عبور و نفوذ آب به نمای ساختمان ممکن نیست.
  • افزایش زاویه تماس: این محصولات موجب افزایش زاویه تماس بین سطح و آب خواهد شد.
  • جلوگیری از شوره: جلوگیری از ایجاد شوره و رنگ پریدگی نمای ساختمان از دیگر مزایای این نوع مواد محسوب می شود.
  • قابلیت پیاده سازی و اجرا با اسپری: قابلیت اجرا توسط انواع اسپری های airless از دیگر ویژگی های این مواد محسوب می شود.
ship-registration.jpg

کاربردهای رزین اپوکسی و پوشش نانو​


نمای ساختمان یک پوسته خارجی است که نقش محافظتی و زیبایی بنا را بر عهده دارد. انتخاب نوع نما با توجه به شرایط اقلیمی، قابلیت یکپارچگی با اجزای سازه‌ای و سلیقه شخصی مالکان صورت می‌گیرد. فارغ از این که نما از چه متریالی ساخته شده باشد، عایق‌بندی آن در برابر رطوبت و درجه حرارت به دوام و افزایش عمر مفید مصالح آن می‌انجامد. به همین سبب امروزه استفاده از انواع روش‌های آب‌بندی ساختمان از مهم ترین آیتم های نازک کاری ساختمان محسوب می شود. جذب رطوبت توسط نما می‌تواند آثار مخربی همچون آلودگی، خوردگی، ایجاد کپک و شوره، پوسته پوسته شدن مصالح، تغییر رنگ و را به همراه داشته باشد. استفاده از محصول آبگریزکننده نمای سهندشیمی با ایجاد خاصیت ضدآب و خود تمیزشوندگی در نماهای سنگی، چوبی و آجری، تا حد زیادی از این اتفاقات جلوگیری می‌کند.

foehl-technologie-foehlan-1536x960.jpg


سخن پایانی​


وقتی نمای ساختمان، آب در حین بارش را جذب می کند دچار صدمات جبران ناپذیری می شود، پس با وجود این مشکل باید به فکر استفاده از آبگریز کننده نما ی ساختمان ها باشیم. باید بگوییم در شهر های بزرگی چون تهران، اصفهان آلودگی هوا زیاد است و ترکیب این هوای آلوده با آب به راحتی نمای ساختمان را تخریب می کند.بنابراین حتما توصیه ما خرید این مواد می باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا