راهنمای جامع برای خرید و استفاده از انواع اپلیکاتور و میکروبراش دندانپزشکی از دنتیوا

hana joon

Member
میکروبراش‌ها عمدتاً وسایلی یک بار مصرف بوده و دسته‌ای از جنس پلاستیک دارند. پس از هر بار استفاده از این اپلیکاتورها برای برداشتن مواد ترمیمی و قرار دادن این مواد بر روی دندان‌ها، میکروبراش دور انداخته شده و برای باقی کار از اپلیکاتور جدیدی استفاده می‌شود. در برخی از موارد، متریال به کار رفته در لابراتوارها و دندانپزشکی‌ها به همراه براش مخصوص خود بسته‌بندی شده و در اختیار دندانپزشکان قرار می‌گیرند. با این حال گاهی اوقات ممکن است احتیاج به خرید جداگانه این تجهیزات وجود داشته باشد.

برندهای مختلف میکروبراش کدامند؟​

اکثر میکروبراش‌ها و اپلیکاتورهایی که به طور گسترده در کلینیک‌های دندانپزشکی به کار برده می‌شوند ساخت کشور چین یا تایوان بوده و به صورت بسته‌های صد عددی از براش‌های یک بار مصرف به فروش می‌رسند. در ادامه به شرح خصوصیات هرکدام از این میکروبراش‌ها از برندهای مختلف می‌پردازیم.
برای خرید میکروبراش دندانپزشکی از بهترین برندهای موجود کلیک کنید.

میکروبراش یک بار مصرف وست مد (Vast Med)​

اپلیکاتورهای ساخته این کمپانی چینی در سه سایز Regular (رنگ سبز)، Fine (رنگ آبی) و Ultra Fine (رنگ بنفش) تولید می‌گردند. دسته استاندارد این محصول کار با میکروبراش وست مد را آسان ساخته و این اپلیکاتور با قابلیت انعطاف بالا، به تمامی منافذ و نقاط دور از دسترس در حفره دهان راه می‌یابد.
میکروبراش‌های یک بار مصرف از این برند در بسته بندی 100 عددی به فروش رسیده و نیاز به مواد ترمیمی را تا 80 درصد کاهش می‌دهند. از این میکروبراش‌ها می‌توان به منظور قرار دادن مواد ترمیمی از قبیل باندینگ و پخش کردن آن بر روی دندان‌ها نیز بهره جست.
فیبرهای کوتاه و ظریف این اپلیکاتور کاملاً مناسب مصارف دندانپزشکی بوده و به طور حرفه‌ای مواد را به نقاط مورد نظر در ترمیم‌های دندان منتقل می‌کند. قیمت پایین این محصول از جمله دیگر نقاط قوت آن به شمار می‌آید. در حقیقت هر یک از ۱۰۰ میکروبراش موجود در بسته بندی وست مد قیمتی بسیار ناچیز داشته و با توجه به اینکه بایستی بعد از هر بار استفاده این میکروبراش‌ها را تعویض نمود، استفاده از این محصول بسیار مقرون به صرفه خوهد بود.

میکروبراش پریمیوم پلاس (Premium plus)​

میکروبراش‌های صد عددی پریمیوم پلاس ساخت کشور چین بوده و در چهار سایز مختلف جهت انجام فرآیندهای ترمیمی دندان به کار می‌روند. هر یک از این سایزها با یک رنگ بخصوص مشخص می‌شود که تشخیص این براش‌ها را از یکدیگر آسان ساخته و موجب سهولت کار دندانپزشک در استفاده از این اپلیکاتورها می‌گردد.
برای مثال رنگ مشکی بیانگر کوچک‌ترین سایز میکروبراش یا سایز XS (با قطر 2/1 میلی متر) است؛ رنگ بنفش نشانگر سایز کوچک (S) با قطر 5/1 میلی متر و رنگ سبز به معنای سایز متوسط (M) با قطر 2 میلی متر است. رنگ آبی نیز برای نشان دادن بزرگ‌ترین سایز این میکروبراش‌ها (L) با قطر 5/2 میلی متر به کار برده می‌شود.

میکروبراش LK​

برند چینی LK گزینه دیگری برای انتخاب اپلیکاتور و میکروبراش‌ دندانپزشکی به شمار می‌آید. این محصول در سه سایز Small، Medium و Large و ضخامت‌های Super Fine (به رنگ سفید و بنفش)، Fine (زرد و آبی) و Regular ( سبز و نارنجی) به بازار عرضه شده است.
انعطاف دسته، فیبرهای کوتاه و انعطاف بالای این میکروبراش از جمله نکاتی است که در استفاده آسان از این محصول و عدم نیاز به حجم بالای مواد ترمیمی نقش دارد. بسته‌های ۱۰۰ عددی این محصول با قیمتی کاملاً مقرون به صرفه و مناسب برای استفاده یک بار مصرف به فروش می‌رسند.

میکروبراش و اپلیکاتور TPC​

TPC یکی دیگر از برندهای چینی محبوب در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی اعم از انواع اپلیکاتورها و میکروبراش‌های دندانپزشکی ست. هر یک از سایزهای گوناگون این محصول با رنگ‌بندی خاصی به فروش رسیده و این امر انتخاب و استفاده از این اپلیکاتورها را برای مصارف مورد نظر آسان می‌سازد. برای مثال ظریف‌ترین براش TPC که براش Super Fine است رنگ سفید و بنفش دارد. براش‌های Fine نیز به رنگ زرد و آبی و براش‌های Regular به رنگ سبز و نارنجی تولید می‌گردند.
انعطاف‌پذیری این میکروبراش آن را برای انجام ترمیم‌های دندانی در سراسر حفره دهان حتی در نقاط دور از دسترس مناسب ساخته است. همچنین همانند دیگر اپلیکاتورهای معرفی شده در این مقاله، با استفاده از میکروبراش TPC احتیاج به مواد ترمیمی کمتری (تا ۸۰ درصد) برای کار خواهید داشت. قیمت هر بسته ۱۰۰ عددی این محصول بسیار مقرون به صرفه و متناسب با بودجه تمامی مصرف کنندگان تعیین شده است.

انتخاب میکروبراش و اپلیکاتور مناسب برای انجام اقدامات ترمیمی دندان یکی از نکاتی است که دندانپزشکان بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند. محصولات متنوعی از کمپانی‌های مختلف در این زمینه به فروش می‌رسند که می‌توان بسته به کاربرد مورد نظر و بودجه خود مناسب‌ترین برندها را از میان آن‌ها انتخاب نمود. اکثر این اپلیکاتورها ساخت کشور چین و تایوان بوده و با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیتی بالا به بازار عرضه می‌شوند. با وجود این، اگر می‌خواهید برای میکروبراش‌ها بیشتر هزینه کنید و طبیعتاً از امکانات بالاتری نیز بهره‌مند گردید، توصیه ما به شما این است که نگاهی محصولات کمپانی‌های مطرح در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی همانند کمپانی FGM بیاندازید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا