سیاه و سفید بودنش مهم نیست .
شما باید لول تکسچر بامپ رو تنظیم کنی و اگه سیاه و سفید کنی راحت تر میتونی تنظیم کنی . طیف روشن ترین رنگ (سفید) تا تیره ترین رنگ( سیاه) برجستگی کار رو نشون میده . جایی که کاملاً بامپ مپ سفید هست . هیچ تغییری در تکسچر بعد از رندی مشاهده نمیکنید . و در قسمت هایی که بامپ مپ تیره تر هست . عمق بیشتری در رندر احساس میشه که حد اکثر این عمق رو میتونید با کم و زیاد کردن عدد جلوی Bump در قسمت Maps قابل تغییر هست . برای نشان دادن زبری یک جسم باید نویز های ریز تر و برای نشان دادن صافی یک جسم باید نویز های خیلی درشت تر و با کنتراست بالا تر و روشن تر روی بامپ مپ بزارید . و برای نشان دادن فرو رفتگی و یا بریدگی (مثل بریدگی بین سرامیک ها) باید در بامپ مپ با طیف خیلی کوتاه و یا اصلاً بدون طیف خط ها رو بکشید.