راهنمایی در خصوص طراحی داخلی

30min

Banned
سلام .
احول شما ؟
راستش من قصد دارم داخل یک خونه رو مدلسازی کنم 60 درصد کار رو هم پیش رفتم البته فقط دیوارها و قالب کلیش که البته میخوام آبجکت های داخلی نظیر میز و صندلیها مبلمان و تلویزیون و خلاصه هر چی هست رو خودم مدل کنم که هم تمرین بشه برای یادگیری مادلینگ و هم Vray رو یاد بگیرم :wink: ( هر کی تونست 10 بار پشت سر هم بگه " Vray رو " ! ) .
حالا آبجکت ها رو یکی یکی میزارم تو تاپیک خودش .
اما یک چند تا سئوال دارم باید اینجا مطرح کنم .
1 . در قسمت برخورد سقف با دیوار یک حالت پیچ و خم وجود داره که عکس رو پیوست کردم .
من این حالت رو با Spline ایجاد کردم و بعد نمای کلی رو با یک خط کشیدم و Sweep کردم .
بعد هم به دیوارها ارتفاع دادم و ادامه کار ...
حالا میخوام بدونم این روش من اصلا درست هستش یا نه ؟!
آیا باید دیوارها رو هنگام رندر smooth کنم ؟
برای اندازه گیری از چی کمک بگیرم ؟ مثلا من با روش ورودی کیبور مکس دیوارها رو زدم با line و sweep کردم .
حالا مثلا میخوام از پایین دیوار 90 تا برم بالا تا open رو درست کنم .
خودم از Box استفاده کردم اما مطمئنم روش غلط و وقت گیری هستش .
فعلا این سئوالها رو جواب بدین بهم تا بعد .
متشکرم .
 

پیوست ها

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    222.5 کیلوبایت · بازدیدها: 39

mamali132002

Active Member
این عکسی که شما گذاشتی داره نشون میده که مدلتون مشکل داره ، حتما گوشه ها رو chamfer کنید و با استفاده از connect یه مقدار تعداد polygon هاتون رو بیشتر کنید و بعد از اون حتما از smooth استفاده کنید.
در صورتی که شما به چیزی که می خواید رسیده باشید هیچ روشی غلط نیستش . مثلا میتونید از Loft یا nurbs و از هر چیز دیگه ای استفاده کنید.
معمولا نرم افزارهایی مثل مکس و مایا و xsi تو زمینه ی اندازه گیری راحتی و امکانات برنامه هایی مثل autocad و rhino رو ندارن . برای همین اکثر معماران قبل از رندر مدل رو داخل cad میسازن.
استفاده از همین box و ... روش خوبی هستش مثلا میتونید از autogrid استفاده کنید و ارتفاع رو از مدیفایر خود box تنظیم کنید. ، ولی یادتون باشه که شما وقتی رو متر یا سانتر و ... کار می کنید خیلی چیزها رو میتونید با محاسبه ی خودتون انجام بدین مثلا کف خونه رو 0 هستش پس وقتی که شما edge جدید درست میکنید میدونید که 90 تا میاد بالا پس با زدن f12 میتونید اون رو دقیق سر جاش بزارید.
داخل خود مکس توی قسمت helper میتونید برای اندازه گیری ها از tape استفاده کنید. برای کشیدن اون میتونید از snap استفاده کنید.

اکر کاری که شما میخواهید انجام بدین معماری دقیق هستش حتما از برنامه های مخصوص اون مثل autocad استفاده کنید. base مدلتون رو داخل اونا بسازید و برای detail و رندر به مکس یا ... ببرید تا از این جور مشکل ها نداشته باشید.
 
آخرین ویرایش:

AiDiN_TiNY

Member
این که از چه روشی یه مدل میسازیم مهم نیست مهم اینه که مدل ساخته بشه و منظم باشه یعنی وقتی مدل سیمیشو نگاه میکنیم (همون wireframe) یه تناسب و نظم و همگنی توش باشه :green: چی گفتم!
 

davood_471

New Member
باسلام
امکان داره هردو خط پد یا مقطعی که کشیدی به طور اتفاقی کرو شده باشن .
1- اس پی لاین پد رو سلکت کن بعد یه کلیک راست .توی پنجره ای که باز میشه دو گزینه لاین و کرو جدا شدن که یکی از اونها حتما تیک داره و به احتمال زیاد کرو تیک داره. کافی لاین رو تیک بزنی
2- کلیه ورتکسهای پد رو بگیری . کلیک راست . گزینه کرنر رو انتخاب کنی
3- درمورد مقطعی هم که کشیدی تمامی موارد بالا صدق میکنه فقط با این تفاوت کن ممکنه مقطع دارای قسمتهای منحنی شکل باشه که در اون صورت باید سگمنتها رو در یک راستا قرار بدی و اسموس رو امتحان کنی.
امیدوارم مشکلت حل شه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا