راهنمایی برای انتخاب نرم افزار مدلسازی

Nitron

Member
سلام به همه دوستان
سوالی که می پرسم شاید تکراری باشه (با این حال جستجو هم کردم ولی چیزی یافت نمیشد ، جور دیگه هم که نمیشد 51 صفحه رو زیرو رو کنم! :green:)
اطلاعاتی درمورد نرم افزارهای 3D دارم اما دقیق نیست ، با این حال سوالمو مطرح می کنم تا بهترین جوابو بگیرم:
بهترین نرم افزار برای مدلسازی محیط و اشیا چیه؟ و همچنین بهترین نرم افزار برای مدل سازی کاراکترها؟
یا اصلا ، کلا نرم افزاری هست که هردو کارو به بهترین وجه انجام بده و قدرتمندترین نرم افزار مدلساز باشه؟
اگه راهنمایی کنین ممنون میشم.
 

Gryphon

Member
به نظرم بهترین برنامه مدلسازی Zbrush هست مخصوصا برای کاراکتر و مدل های پر جزییات. برای ساختن محیط هم خوبه ولی اگه بخوای فقط از این نرم افزار استفاده کنی ممکنه اذیت بشی مثلا اگه بخوای یه خونه تمیز با اندازه های مشخص بسازی. چون زبراش اندازه و این جور چیزا حالیش نیست. پس اگه میتونی علاوه بر زبراش نرم افزار هایی مثل مکس یا مایا رو یاد بگیر چون با اینا میتونی چیزایی که تو زبراش ساختنش سخته راحت بسازی. یه جورایی مکمل هم هستن. راستش من خودم با مکس کار میکنم با مایا کار نکردم ولی بر اساس شنیده ها با هم چندان فرق نمیکنن، ببین با ریخت کدوم راحت تری همونو انتخاب کن.
بعد شما فقط میخوای مدلسازی یاد بگیری تکسچر و رندر پس چی؟ انیمیشن؟!

حالا دوستان اینکاره بهتر میتونن راهنمایی میکنن.
 

Nitron

Member
بعد شما فقط میخوای مدلسازی یاد بگیری تکسچر و رندر پس چی؟ انیمیشن؟!


از راهنمایی شما متشکرم دوست عزیز !
اما در جواب: یعنی شما میگی که برم سراغ همچین نرم افزارهایی؟ نرم افزارهایی مثل 3D Max و Maya و ... خیلی حرفه ای هستن (به خیلی توجه کنید!) و در واقع هرکاری رو که در زمینه 3D بخواین رو واستون انجام میدن اما ...
اما این نرم افزارها علاوه بر توانمند بودن در این زمینه بسیار هم پیچیده هستن ، یعنی اگر شما بخواین یکی از این نرم افزار ها رو کامل یاد بگیرین باید قید نرم افزارها و شاخه های دیگه ی کامپیوتر رو بزنید و بکوب بشینین و کار کنین ، بیاموزین و تجربه کسب کنین تا به یه جایی برسین که این اصلا درست نیست ، چرا؟
همه دوستان تریدی کار اینو میدونن که برای ساختن مثلا یک انیمیشن تمام عیار تیم های مختلفی جمع میشن (نگفتم نفرات ، گفتم تیم : یعنی چندتا تیم) تا یک انیمیشن چشم نواز ساخته بشه چون همه اینو میدونن که شاخه 3D خودش به چند حرفه دیگر تقسیم میشه و مثلا کسانی جمع نمیشن که همشون از اول تا آخر این جور نرم افزارها رو بلدن بلکه افرادی جمع میشن که در یک زمینه در کار های 3D تخصص دارن مثلا یک تیم کار Render رو انجام میده ، یک تیم کارش Texturing هست ، یک تیم کار Modeling رو انجام میده و ...
حتی اگر شما این نرم افزارها رو به طور کامل بلد باشین و بخواین در جایی کار کنین شما رو در یکی از این تیم ها قرار میدن مگر اینکه فراتر از این کار کنیدو سرپرستی کل تیم های 3D رو برعهده بگیرین که در این صورت هم نباید خیلی بلد باشین بلکه باید استاد باشین و مو به مو نرم افزار رو تفسیر کنید.
پس حتی کار کردن در این جور نرم افزار ها هم خودش به چند بخش تقسیم می شه .
اگر کسی اطلاعات بیشتری درمورد سوال من داره راهنمایی کنه.
ممنون
 

Gryphon

Member
درسته حرف شما تو انیمیشن هر کس کار خاصی انجام میده ولی این بدین معنا نیست که از موارد دیگه نا آگاه باشه مطمین باشید یه مدلینگ کار از همون اول منحصرا مدلینگ تمرین نکرده بلکه اول با بیشتر (شاید هم تمام) جنبه های انیمیشن به صورت نسبی آشنا میشه بعد به صورت تخصصی به چیزی که علاقه داره میپردازه.
مثلا من تو همین فوروم خوندم یه مدل کار باید به صورت تقریبی با اصول ریگ و انیمیشن آشنا باشه تا موقع انیمیت، کاراکتر دچار مشکل نشه یا اینکه فکر کنم کسی که کار تکسچر رو انجام میده حداقل باید کمی در مورد رندر آشنایی داشته باشه. اصلا یه کسی که مثلا تکسچر کار میکنه باید بتونه حداقل چیزی رو مدل کنه تا بتونه تمرین کنه یا تو انیمت بازم همینطور، منم به همین خاطر از شما سوال کردم
البته شایدم من اشتباه میکنم. :rose::rose:
 

Nitron

Member
به نظرم اینجا نظر یک شخص حرفه ای شرطه!
به نظر شما در خارج برای اینکه یک شخص در یک زمینه در 3D حرفه ای شه باید اول با این نرم افزارا شروع کنه؟ یا اصلا بهتر بگم از کجا شروع میکنن؟ به نظر شما اول شخص تازه کار رو میذارن جلوی نرم افزار های چند هزار دلاریشون مثل مایا یا تری دی مکس و ... و بعد میگن حالا حرفه تو مشخص کن؟ اما این نرم افزارهایی که ما الآن واسشون Forum داریم صنعتین و دست هر کسی نیست!
بازم بر روی سوالم تاکید میکنم که از بحث اصلی خارج نشیم ، اگه میشه نرم افزارهای حرفه ای مدل سازی رو همراه با این که هر کدوم چه نوع مدلسازی ای میتونن بکنن معرفی کنید.
 

Nitron

Member
دوستان ، کسی نبود جواب سوال مارو بده؟
کسی از نرم افزار vue اطلاع داره؟ اگر کسی میدونه یه توضیحی بده ، ممنون میشم.
 

maxscript

Well-Known Member
خوشبختانه در زمینه مدل سازی همه برنامه های تری یکسان هستند مثل مکس و مایا و سافت و ... واین بسته به شما داره با کودوم برنامه کار کنید پیشنهاد من ترکیب مایا و مادباکس و تاپیگان هست. چون توی دنیای سی جی مدلینگ از دیگر مباحث راحتنره زیاد روی برنامه خاصی حساس نباشید.

یا علی
 

pm-bax

Member
بهترین نرم افزار برای مدلسازی محیط و اشیا چیه؟ و همچنین بهترین نرم افزار برای مدل سازی کاراکترها؟
یا اصلا ، کلا نرم افزاری هست که هردو کارو به بهترین وجه انجام بده و قدرتمندترین نرم افزار مدلساز باشه؟

اکثر نرم افزار ها قدرتشون توی اندازش ولی خوب هر کدوم توی یک کاری بهتر از بقیه است مثلا مکس تو معماری بهتر مایا تو انیمیشن و ... Zbrush هم که اون دوست عزیز گفت بیشتر واسه تغییرات و جزئیات دادن به مدل من خیلی کم دیدم که کسی کل کار رو با Zbrush بزنه و Zbrush هم برنامه مدلینگ حساب نمیشه تا اونجایی که اطلاع دارم ولی بین نرمافزار ها این ها بهتریناشونن : 3d Max , Maya ,Soft Imageبا هر کدوم هم کار کنی بقیه رو خیلی راحت یاد میگیری البته Blender هم برنامه ی خیلی خوبیه

اما این نرم افزارها علاوه بر توانمند بودن در این زمینه بسیار هم پیچیده هستن ، یعنی اگر شما بخواین یکی از این نرم افزار ها رو کامل یاد بگیرین باید قید نرم افزارها و شاخه های دیگه ی کامپیوتر رو بزنید و بکوب بشینین و کار کنین ، بیاموزین و تجربه کسب کنین تا به یه جایی برسین که این اصلا درست نیست ، چرا؟

شمام باید اون شاخه ای که میخوای رو انتخاب کنی نمیشه که از هرچیزی یا برنامه ای یه ذره یاد بگیری بیخیالش شی اونوقت این فایدش چیه به جای این که سعی کنی کلی شاخه و رشته رو یه ذره یاد بگیری سعی کن یه شاخه رو تخصصی کار کنی

به نظر شما در خارج برای اینکه یک شخص در یک زمینه در 3D حرفه ای شه باید اول با این نرم افزارا شروع کنه؟ یا اصلا بهتر بگم از کجا شروع میکنن؟ به نظر شما اول شخص تازه کار رو میذارن جلوی نرم افزار های چند هزار دلاریشون مثل مایا یا تری دی مکس و ... و بعد میگن حالا حرفه تو مشخص کن؟ اما این نرم افزارهایی که ما الآن واسشون Forum داریم صنعتین و دست هر کسی نیست!

در مورد اون حرفت هم که گفتی فقط یه بخش رو یاد بگیری این حرفت اصلا درست نیست شما اول مشخص کن برای چی میخوای یاد بگیری یعنی بخاطر معماری بخاطر گیم یا انیمیشن یا جلوه های ویژه؟ هر کدوم از اینارو بخوای کار کنی باید یسری چیزارو یاد بگیری از نرم افزار 3d و بعد این که همه ی اون چیزایی رو که نیاز واسه اون کار هست رو یاد گرفتی میری رو اونی که بیشتر علاقه داری کار میکنی تا اینکه تخصص پیدا کنی توش من تاحالا هیچ آدمی رو ندیدم که از اول فقط تکچرینگ یا یه چیز دیگرو کار کنه شما برای حرفه ای شدن اول مشخص کن که واسه معماری میخوای یا جلوه های ویژه یا گیم یا انیمیشن بعد نرم افزار های مرتبط رو توی مباحثی که لازم کار کن و سعی کن در خیلی خوبی جلو ببری و درنهایت هر کدوم رو علاقه داری تخصصی تر جلو ببر البته این واسه خارج از کشور توی ایران چون هم کار حرفه ای نمیخوان و هم نمیتونن حقوق تعداد زیادی آدم رو بدن تعداد کمی رو استخدام میکنن و شما مجبوری که کلی چیز رو بلد باشی و نمیتونی اون چیزی رو که بیشتر علاقه داری رو تخصصی کار کنی باید همه ی مبحث هارو بلد باشی توی یه حد


 

جدیدترین ارسال ها

بالا