رانـــــــــــــــــدو با فوتوشاپ

شروع موضوع توسط soroush90 ‏4 اکتبر 2011 در انجمن معماری

  1. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    تصویر سازی در هنر معماری وسیله ایست برای ارتباط بصری مناسب مخاطب با اثر، که از گذشته تا به حالا دستخوش تحولات شگرفی گردیده است. خوشبختانه در دهه اخیر معماران توانسته اند با یاری گرفتن از تصویرسازان و نرم افزارهای کارآمد به نهایت زیبائی در بیان گرافیکی آثار خود برسند. در این میان، زمان یکی از فاکتورهای کلیدی در ارائه محصول می باشد. خلق آنچه که بتواند رضایت خاطر معماران نکته بین حساس و بسیار موشکاف را در زمانی کوتاه فراهم آورد، حقیقتاً کار طاقت فرسائیست که از عهده بسیاری از هنرمندان گرافیست و تصویرساز خارج است. معمولاً پرداخت نهائی (Rendering) تصاویر دو بعدی (Plan) از یک مدل سه بعدی با دردسرهای بسیاری از قبیل: تنظیم نور و رنگ متریال ها، ایجاد سایه، مدت زمان بالای رندرینگ و عدم ویرایش ((Edit... همراه است. این موضوع سبب شده نرم افزارهائی مانند Photoshop بیش از پیش مورد توجه قرار گیریند.
    در این تاپیک نگارنده همه سعی خود را جهت ارتقاء سطح کار مراجعین با نرم افزار Photoshop بکار می گیرد.
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏4 اکتبر 2011
    سپیده20، ebrahim2009، Baloot3D و 8 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    شروع فصلی نو در راندو پلان های معماری

    استفاده از Texture های مناسب و کاربرد صحیح آن در راندوی یک پلان، باعث گرایش بیننده به اثر می شود. متاسفانه عدم استفاده از Texture و صرفاً استفاده از رنگ سبب می شود نوعی رخوت در اثر دیده شود، در تصویر زیر بنده سعی کردم بافتی مناسب با آنچه که یک کارفرما برای پروژه پارک در نظر گرفته بود پیاده کنم که خوشبختانه مورد وصول واقع شد.


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏4 اکتبر 2011
    سپیده20، ebrahim2009، Baloot3D و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نمــــــــــا

    در راندو نما نیز استفاده از Texture مفید واقع می شود. اما در بعضی مواقع به دلیل عریض بودن تصویر، انتخاب بافت های ظریف و اعمال آن در تصویر کارائی لازم را ندارد. شیت های زیر مصداق این مقوله است. در این شیت، بنده استفاده قالب از رنگ را بر Texture ارجهیت دادم و فقط در ساخت آسمان از Patern استفاده کردم این کار در نورپردازی نیز به وضوح خود را نشان می دهد.که حتماً در پست های بعدی نمونه آن را قرار می دهم.


    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏4 اکتبر 2011
    ebrahim2009، Baloot3D، آزادی و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏4 اکتبر 2011
    ebrahim2009، Baloot3D، آزادی و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    www.pl4all.ir

    در راندو پلان های معماری و خلق Landscape های گرافیکی سمپل های گرافیکی نقش عمده ای ایفا می کنند متاسفانه تا چندی پیش تهیه این سمپل ها بسیار سخت بود اما در حال حاضر وبسایت www.pl4all.ir اقدام به عرضه این سمپل ها کرده است. نمونه رانـــــــــــدو های اینجانب را نیز در این وبلاگ می توانید مشاهده بفرمائید:
    www.plan-photoshop.blogfa.com
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏4 اکتبر 2011
    سپیده20، ebrahim2009، Baloot3D و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    دوستان بابت ایراد پیش اومده در مورد تصاویر عذر خواهی می کنم. متاسفانه سایتی که از تصاویر پشتیبانی می کرده هک شده. سعی می کنم دوباره اونها رو لود کنم. می تونید تصاویر رو در این وبلاگ ببینید. www.plan-photoshop.blogfa.com
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏30 اکتبر 2011
    ebrahim2009، Baloot3D، bany20 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نور پردازی با فتوشاپ

    کاربرد نور در طراحی نما (علی الخصوص نورهای بالا رونده Target Lighe) باعث زیبائی دو چندان در کار می شود. خوشبختانه با پکیج هایی که به تازگی به بازار آمده این کار بسیار آسان شده است این نورها در کنتراست های متفاوت سبب ایجاد جلوه های زیبائی می شود. و شما می توانید بدون نیاز به نرم افزاری مانند 3D Max نمائی کاملا رئال بوجود آورید.


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏1 نوامبر 2011
    سپیده20، ebrahim2009، Baloot3D و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    دوستان ببخشید که نتونستم آموزش راندو رو به صورت کامل تو تاپیک قرار بدم. متاسفانه عکس ها آپلود نمی شد. در عوض بخش اول آموزش رو به صورت فایل PDF آماده کردم میتونید. با کلیک روی لینک زیر دانلود کنید.

    دانلود بخش اول
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏1 نوامبر 2011
    nozhen، ebrahim2009، Roshna و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    Cut out چیست؟

    در بسیاری از 3D View ها به جای استفاده از Object های سه بعدی از Cut Out استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست Cut out ها نمایه هایی هستند با موضوعات مختلف که در نرم افزار Photoshop به تصویر اضافه می گردند. وبسایت زیر حاوی Cut Out های زیادی می باشد که بعضی از آنها را می توانید دانلود کنید.
    [​IMG]

    www.viz-people.com
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏20 نوامبر 2011
    nozhen و Baloot3D از این پست تشکر کرده اند.
  10. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نمونه هائی از تصویر سازی با استفاده از Cut out های انسانی

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏20 نوامبر 2011
    LonelyCharlie و Baloot3D از این پست تشکر کرده اند.
  11. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نمونه هائی از تصویر سازی با استفاده از Cut out های انسانی

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏20 نوامبر 2011
    Baloot3D و M O R T E Z A از این پست تشکر کرده اند.
  12. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نمونه هائی از تصویر سازی با استفاده از Cut out های انسانی

    [​IMG][​IMG]

    منبع: www.ronenbekerman.com
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏20 نوامبر 2011
    Baloot3D از این پست تشکر کرده است.
  13. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏20 نوامبر 2011
    Roshna، Baloot3D، DIMO و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    طرحی از یک خیابان

    این کار وقت زیادی از من گرفت، اما فکر می کنم خوب از آب در اومده. نمونه فایل Auto cad هم به صورت خام قرار دادم که دوستان بدونن فایلی که از اتوکد به فتوشاپ Export می گیرند، باید به چه شکل باشه.

    Pattern های فتوشاپ امکان این رو به شما می ده که مساحت زیادی رو (به شرط اینکه کاملاً بسته باشه) با یه Texture بپوشونید. در این کار من از این امکان فتوشاپ برای کفسازی پیاده رو استفاده کردم.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏20 نوامبر 2011
    nozhen، Baloot3D، M O R T E Z A و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    استفاده از چوب در نما

    در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و فراوری چوب استفاده از آن در طراحی نما باب شده است. در این کار سعی کردم از این متریال به شکل محدود استفاده کنم. مثل طرح های قبلی، طرح اولیه از اتوکد به صورت EPS به فتوشاپ Export میشود. فایل خام اتوکد هم در ادامه گذاشتم.



    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏4 دسامبر 2011
    nozhen، Baloot3D و .:BehzAd:. از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    طراحی شهری

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏13 ژانویه 2012
    nozhen و Baloot3D از این پست تشکر کرده اند.
  17. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    آموزش تصویر سازی معماری با فتوشاپ

    بعد از مدت ها بالاخره تدوین این جزوه آموزشی تمام شد.سعی میکنم در اسرع وقت به سوالات جواب بدم. جزوه آموزشی نور پردازی (IES Lighte) و شیت بندی با Corel Draw هم به زودی روی تاپیک قرار میدم.

    لینک دانلــــــــود

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏28 ژانویه 2012
    Roshna، Baloot3D و panoram از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. Baloot3D

    Baloot3D مسئول بخش سخت افزار سه بعدی

    ارسال‌ها:
    781
    تشکر شده:
    4,096
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام دوست من

    واقعاً مبحث عالی بود و پیگیری میکنم .

    فقط لطف میکنی فایلهای نورهای IES رو در Photoshop برای دانلود هم بذاری ، خیلی جالب و پرکاربرد میتونه باشه .

    بازم ممنون و موفق باشی :rose:
     
    نوشته شده توسط Baloot3D در ‏30 ژانویه 2012
    nozhen از این پست تشکر کرده است.
  19. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    طراحی نما - ساختمان شش طبقه

    در این کار هم Texture ها به Pattern تبدیل شده و با سمپل ها راندو انجام شد. استفاده از متریال آجر و ترکیب اون با کامپوزیت و سنگ قسمت های خاصی از نما رو بیشتر نشون میده. در پست بعدی نور پردازی همین کار قرار داده میشه.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏31 ژانویه 2012
    Baloot3D از این پست تشکر کرده است.
  20. soroush90

    soroush90 Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    95
    امتیاز دستاورد:
    18
    نور پردازی نما- شش طبقه

    استفاده از نورهای IES در نما- نرم افزار: Photoshop CS5 - زمان: 38 دقیقه

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط soroush90 در ‏31 ژانویه 2012

به اشتراک بگذارید