شما به قول معروف خسته ای :دی یکم استراحت کن .. :پی
برای این کار فرض میپنداریم که یه XML ( استاندارد داریم یه نام jabe_onL.xml )
اینم محتواشه :
HTML:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<jabe_root>
<BG>
<node firstSrc="img/00.png" src="img/01.png"/>
<node src="img/02.png"/>
<node src="img/03.png"/>
<node src="img/04.png"/>
<node src="img/05.png"/>
<node src="img/06.png"/>
<node src="img/07.png"/>
<node src="img/08.png"/>
<node src="img/09.png"/>
<node src="img/10.png"/>
</BG>
<BGSize widthSize="128" heightSize="128"/>
</jabe_root>
حالا تو فلش میریم ..
PHP:
var Bg_xml:XML = new XML();
Bg_xml.ignoreWhite = true;
Bg_xml.onLoad = function(seccess:Boolean) {
BG = Bg_xml.firstChild;
trace(Bg_xml.childNodes[0].childNodes[1].attributes.widthSize)
};
Bg_xml.load("jabe_onL.xml");
با این کد شما عدد 128 رو trace میکنید ...
-------------------------
پ.ن :
حالت کلی XML از تگ های بازو بسته تشکیل شده ...
به src یک attribute میگن که زیر شاخه این node اه ..
حالا فرض کنید این node هم خودش زیر شاخه یه شاخه دیگس { node = گره }
HTML:
<node>
<node src="img/46.png"/>
</node>
حالا فرقی هم نمیکنه اسم این شاخه ها چی باشه اکثارا node رواج داره ..
حالا اگه تو فلش بخواییم src رو بکشیم بیرون :
باشسته اول یه var از نوع XML تعریف کنیم بعد فایلمونو load کنیم توش ...
اسمشم میزاریم : bg
نکته : در مواقعی ای که متغیر ها به صورت حلقوی laod میشن یک سری مشکلات برای نحوه خطوط as به وجود میاد که بایست اینو تجربه کرده باشید تا بفهمید
برای این کار اولین شاخه رو به یه var جدید نسبت میدیم ..
نکته : AS به حروف کوچیکو بزرگ حساسه ..
حالا برای اینکه src رو بکشیم بیرون :
بایست اولین زیر مجموعش یعنی همون node اولی رو بکشیم بیرون ..
PHP:
trace(BG.childeNodes[0].atributes.src)
همین طور که میبینید این نودی که داریم طولش 1 است برای به دشت آوردن طول :
PHP:
trace(BG.childeNodes.length)
...