رابطه فلش با mmb ( کامل )

سلام من برای اینکه به جمع خبرگان فلش بپیوندم میخواستم آموزش کامل ازتباط فلش با mmb رو بزارم هر چی گشتم توی انجمن ها نبود !
منظور از کامل اینه که هم داده به فلش بفرستی و هم بگیری!
اگر این تاپیک وجود داره بگین تا من این تاپیک رو حذف کنم!

مباحث این تایپک

.: اجرای دستورات MMB در فلش :. تگ شماره 2
.: فرستادن داده از فلش به MMB :. تگ شماره 3
.: دریافت داده توسط MMB از فلش :. تگ شماره 3
.: فرستاده داده از MMB به فلش :. تگ شماره 4
.: رفتن به فریم مورد نظر فلش از طریق MMB :. تگ شماره 5
.: نمایش فریم جاری فلش در MMB :. تگ شماره 6
.: دریافت اطلاعات فلش مورد استفاده (ورژن فلش ، ورژن فلش پلیر ، ابعاد فلش و ...) :. تگ شماره 7
.: نمونه اسکرول ساخته شده در فلش برای تنظیم صدای ویندوز :. تگ شماره 8
.: تغییر تنظیمات فایل فلش ( پلی ،استوپ،شو منو و ... ) :. تگ شماره 9
 
آخرین ویرایش:
.: اجرای دستورات MMB در فلش :.

برای این کار لازم است از دستور fscommand(""); در فلش استفاده شود.

attachment.php


بعد با استفاده از وارد کردن کلمه MMB در بخش COMMAND و وارد کردن دستورات MMB در بخش پارامتر این کار امکان پذیر است!

عکس زیر خروج از برنامه را توسط فلش امکان پذیر میکند!
attachment.php
 

پیوست ها

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    28.2 کیلوبایت · بازدیدها: 549
  • untitled1.JPG
    untitled1.JPG
    23.9 کیلوبایت · بازدیدها: 541
آخرین ویرایش:
.: فرستادن داده از فلش به MMB :.

:: روش اول در فلش

این کار دقیقا مانند پست قبلی است ولی با این تفاوت که برای استفاده از داده ها باید به شکل زیر عمل کرد.

در این مثال میخواهیم اطلاعات یه متغیر در فلش را برای استفاده در MMB آماده کنیم.

در این مثال اطلاعات داخل یه تکتس باکس در فلش با دستور SaveVariable("","") در ریجستری ذخیره میشود.

attachment.php


باید به این نکات توجه کنید که
1- برای استفاده از متغیر مثلا _root.a باید به این شکل نوشته شود /"" + _root.a + "/"
2- گزینه expression در بخش پارامتر فعال باشد
3- کل دستورات ابتدا و انتها توسط " احاطه شود مانند : "من علیرضا هستم"
4- در دستورات و متغیر های خود mmb باید به این شکل نوشته شود \"Alireza\"

دریافت داده توسط MMB از فلش :.
در این روش با استفاده از دستور فلش گت وار داده ها را از فلش میگیریم!

مثال زیر دستورات داخل تکتس a را درون متغیر as در mmb ذخیره کرد و توسط دستور دیسپلی ولیو در text نمایش میدهید!
attachment.php

 

پیوست ها

  • untitled2.JPG
    untitled2.JPG
    28.4 کیلوبایت · بازدیدها: 558
  • untitled3.JPG
    untitled3.JPG
    18.8 کیلوبایت · بازدیدها: 548
آخرین ویرایش:
.: فرستاده داده از mmb به فلش

با استفاده از دستور " فلش ست وار " میتوان اطلاعات متغیری در mmb را به متغیری به فلش بدهیم

در مثال زیر اطلاعات را از متغیر as$ در mmb به متغیر _root.a.text میدهد.
attachment.php
 

پیوست ها

  • untitled3.JPG
    untitled3.JPG
    15.9 کیلوبایت · بازدیدها: 512
آخرین ویرایش:
.: رفتن به فریم مورد نظر فلش از طریق mmb

با استفاده از دستور فلش ست فریم

شکل کلی این دستور به این شکل است FlashSetFrame("ObjectLabel","Frame")

در این مثال فلش مورد استفاده شده در صفحه به فریم 50 میرود
attachment.php
 

پیوست ها

  • untitled3.JPG
    untitled3.JPG
    15.4 کیلوبایت · بازدیدها: 548
آخرین ویرایش:
.: نمایش فریم جاری فلش در mmb

شکل کلی این دستور به این شکل است FlashGetFrame("ObjectLabel","Variable")

در این مثال فریم جاری فلش را در متغیر as ذخیره کرده و سپس با دستور دیسپلی ولیو آن را در text نمایش میدهد.
attachment.php
 

پیوست ها

  • untitled3.JPG
    untitled3.JPG
    17.6 کیلوبایت · بازدیدها: 500
آخرین ویرایش:
.: دریافت اطلاعات فلش مورد استفاده (ورژن فلش ، ورژن فلش پلیر ، ابعاد فلش و ...)

با استفاده از دستور FlashGetProp("ObjectLabel","Property,Variable") میتوان به اطلاعات زیر دستیافت.

attachment.php


به جای کلمه "دستور" از دستورات زیر استفاده کنید. و به جای کلمه "متغیر" از یک متغیر به عنوان مثال a$ استفاده کنید.

:: SCALE این دستور به شما امکان تشخیص show all و 100% را میدهید.
:: BGCOLOR این دستور به شما امکان تشخیص رنگ پس زمینه فلش را می دهد.
:: QUALITY این دستور به شما امکان تشخیص یکی از کیفیت های فایل فلش LOW , MEDIUM , HIGH را در متغیر ذخیره می کند.
:: PLAYING این دستور امکان تشخیص پلی بودن فایل فلش را می دهد در صورت TRUE بودن فایل فلش در حالت PLAY قرار دارد و برعکس.
:: MOVIE این دستور نام فایل فلش را در متغیر ذخیره می کند.
:: TOTALFRAMES این دستور تعداد فریم های فلش را در متغیر ذخیره می کند.
:: ORIGINALWIDTH این دستور طول فایل فلش را در متغیر ذخیره می کند.
:: ORIGINALHEIGHT این دستور عرض فایل فلش را در متغیر ذخیره می کند.
:: PLAYERVERSION این دستور ورژن پلیر مورد استفاده جهت نمایش را در متغیر ذخیره می کند.
:: FILEVERSION این دستور ورژن فایل فلش را در متغیر ذخیره می کند.

نمونه پیوست شده تمامی دستورات را مثال زده است.
 

پیوست ها

  • untitled3.JPG
    untitled3.JPG
    17.1 کیلوبایت · بازدیدها: 508
  • flash_examples.rar
    139.7 کیلوبایت · بازدیدها: 170
آخرین ویرایش:
.: تغییر تنظیمات فایل فلش ( پلی ،استوپ،شو منو و ... )

برای تغییر تنظیمات فایل فلش باید از متن Flash استفاده کنیم .

شکل کلی این دستور به این شکل است Flash("ObjectLabel","Command/Path")

توجه داشته باشید که در کلیه مراحل زیر ObjectLabel را لیبل فایل فلش باشد که بصورت پیشفرض Flash و Flash[N] نام گذاری میشود.

:: لود کردون :: برای لود کردن فلش به جای دستور Command/Path از مسیر فایل swf استفاده می کنیم.

:: توقف فریم ها :: برای توقف پخش فریم ها به جای دستور Command/Path از دستور STOP استفاده میکنیم. (توجه به این نکته مهم است که موی کلیپ ها استوپ نمیشود!)

:: پخش فریم ها :: برای پخش فریم ها از دستور PLAY به جای Command/Path استفاده میکنیم.

::استفاده از خاصیت LOOP (تکرار):: برای استفاده از این خاصیت ( یعنی به آخر رسیدن و پخش دوباره ) به جای Command/Path از دستور LOOP استفاده میکنیم.

:: نشان دادن منو (کلیک راست) :: برای نشان دادن منو ها به جای Command/Path از دستور SHOWMENU استفاده میکنیم.

:: مخفی کردن منو (کلیک راست) :: برای مخفی نمودن منو ها هم به جای Command/Path از دستور HIDEMENU استفاده میکنیم.

:: کوچک کردن منو (کلیک راست) :: برای نمایش منو به صورت کوچک شده به جای Command/Path از دستور MINMENU استفاده میکنیم.

:: نمایش منوی کامل (کلیک راست) :: برای نمایش منو به صورت کامل به جای Command/Path از دستور FULLMENU استفاده میکنیم.

:: یک فریم قبل :: برای پرش به یک فریم قبل به جای Command/Path از دستور BACK استفاده میکنیم.

::یک فریم جلو :: برای پرش به یک فریم بعد به جای Command/Path از دستور FORWARD استفاده میکنیم.

:: رفتن به فریم اول (بازپیچی) :: برای رفتن به فریم اول به جای
Command/Path از دستور REWIND استفاده میکنیم.

مثال زیر جهت ایست فریم های Flash1 می باشد.
attachment.php



 

پیوست ها

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    15.4 کیلوبایت · بازدیدها: 501
آخرین ویرایش:
و امام در آخر
.: اجرای دستورات فلش در mmb :.


متاسفانه به دلیل آپدیت نشدن mmb و همچنین نبودن چنین قابلیتی در mmb از ارائه این بخش خودداری فرموده ایم!

شرمنده که دست من نیست وگرنه این بخش رو هم میزاشتم.
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
و امام در آخر
.: اجرای دستورات فلش در mmb :.


متاسفانه به دلیل آپدیت نشدن mmb و همچنین نبودن چنین قابلیتی در mmb از ارائه این بخش خودداری فرموده ایم!

شرمنده که دست من نیست وگرنه این بخش رو هم میزاشتم.


سلام

ارتباط دو طرفه کاملاً برقرار هستش!

کافیه 1 اسکریپت رو فراخونی کنیم تو بیلدر :

PHP:
fscommand ("mmb","RunScript(\"Script\")");
بعد کد دلخواه رو به اسکریپت بدیم و با کلیک رو دکمه فلش رویداد مورد نظر اتفاق بیفته.

دستورایی هم که بیلدر نداره تو خود فلش میدیم و داخل صفحه ای که فلشمون هست اجرا میشه​
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
.: رفتن به فریم مورد نظر فلش از طریق mmb

با استفاده از دستور فلش ست فریم

شکل کلی این دستور به این شکل است flashsetframe("objectlabel","frame")

در این مثال فلش مورد استفاده شده در صفحه به فریم 50 میرود
attachment.php


طبق این آموزشتون میتونیم به فریم دلخواه فلش بریم .

حالا تو اون فریم از فلش دستور دلخواهی که قبلاً با کلیک روی دکمه بیلدر به اون فریم رفتیم رو میدیم

یعنی با بیلدر در اصل دستور میدیم به فریم دلخواهی بره که اون کد دلخواه فلش رو قرار میخوایم بدیم( یعنی تقریباً همه دستورات لازم)
 
آخرین ویرایش:

JavidFlasher

کاربر فعال
دوست عزيز در موگرد ارتباط فلش با دلفي تحقيق ميکردين که فک کنم گسترده تره خيلي بهتر بود اينا چيزاي خيلي ابتداين که بار ها در موردش بحث شده.
 

motafavet

New Member
دوستان لطفا کمک کنید

با سویش درست کردم ولی جواب نمی ده ؟

_______________________________________________ ممنون مشکلم حل شد
 
آخرین ویرایش:

michealwiper

Active Member
من متنهایی رو که شما دوست خوب نوشتین رو نگاه کردم. این حرفایی رو که دوستمون گفتن رو شما نزاشتین

ینی : سلام

ارتباط دو طرفه کاملاً برقرار هستش!

کافیه 1 اسکریپت رو فراخونی کنیم تو بیلدر :

و ...........

حالا یه سوال دیگه دارم .

دستوری داشتیم که مسلن کدی رو اون اول مینوشتیم که خودش بررسی کنه ببینه که فلش پلیر نصب هست یا نه که فلش پلیر

رو نصب کنه.اونو هم میزاریدش اینجا؟

بعدم حرف این دوستمون که گفتش تو سوئیش قابل اجرا نیست رو ببینید چیشده که نمیشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا