رئال تر کردن یه رندر اکستریور

3dmad

Well-Known Member
سلام به همه:green:
من خیلی سوالا برام پیش اومده راجع به رئال تر کردن یه رندر اکستریور مثل

چگونگی ایجاد چگالی هوا، (اکثر رندرای اکستریور ما همه چی عین آیینه معلومن ولی تو واقعیت اینطور نیس)
راه استفاده از افکت های لنز در برابر نور های مختلف
و خیلی موارد دیگه ای هم که هست برای رئال شدن رندر.

حالا سوال من اینجاست بنظر شما بهتره برای این موضوع یه پست زد که هرکی هر راهی بلده برای واقعی تر شدن رندر اکستریور به بقیه یاد بده یا اینکه فعلا جواب همین دوتا سوال منو بدید من برم سرم گرم شه.:rose:
ممنون از همتون
آخ یادم رفت بگم همه اینا در رابطه با وی ری بود
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
خب سوال خیلی خوب ولی خیلی کلی و در نتیجه بدی بود!

الف) مدلسازی کامل و پردیتیل صحنه ... ساختن همه چیز با ابعاد واقعی ... دقت در دیتیل ها ... تیز نبودن کنجها ... اضافه کردن دیتیل های کوچک مثل برگ درختان روی زمین ... شن ریزه و ...
ب) ساخت متریال و توجه به دیتیل موجود در بافت ( آنورپ کردن تا جایی که امکان و وقتش هست)
ج) نورپردازی خوب ... هر تایمی از شبانه روز نور مخصوص به خودش رو میخواد ...هماهنگی بین تصویر آسمان-رفلکت محیط و آسمان روی شیشه ها-و نور صجنه... برای به دست آوردن نسبت های درست و واقعی نور پس زمینه بازتاب روی شیشه ها و نور کلی صحنه بهتره از فایل های hdri استفاده شه برای نورپردازی .
د) استفاده از مدلهای مناسب درخت و چمن و ...
ز) تسلط به پلاگین هایی که میتونن کمک کنن ... multiscatter یا vray scatter ... و ivy generator و ...
ر) استفاده از عمق میدان dof ...با استفاده از امکانات داخلی نرم افزار سه بعدی یا شبیه سازی دو بعدی این افکت
ه) شبیه سازی افکت های والیومتریک و نوری ...
برای شبیه سازی پرتو های نور و پخش نور glare & bloom میتونید از امکانات خود نرم افزار سه بعدی افزار استفاده کنید ... برای مه میتونید از vray fog استفاده کنید ولی بهترین راه استفاده از المنت رندر zdepth هست ... میتونید با سرچ کردن z depth fog آموزش های مربوطه رو پیدا کنید.
نسخه دوم ویری هم امکان ایجاد افکت های نوری رو فراهم آورده ... vray lens effects
اگه از موتور های رندر فیزیکالی بیس استفاده کنید میتونید این افکت ها رو خیلی ساده تر شبیهسازی کنید ... fry & maxwell
 
آخرین ویرایش:

masghahari

New Member
من خودم بعضی چیزایی که فرشید میگه رو نمیدونم چین . حرفه ای نیستم در واقع . خودمم همیشه باسه نورم از direct استفاده میکنم . ولی اینقدو مطمئنم که با vray sun و vray physical camera به تنهایی میشه یه نتیجه خیلی خوب گرفت . بعضی از این افکتایی هم که گفتین با همون نور میشه درست کرد .
http://www.aleso3d.com/blog/?p=835
این یه آموزشه /
حتی اون جهت نور و اون زاویه ای که نسبت به دوربین داره خیلی مهمه ...
اگه دفت کرده باشین تنظیمات اونچنانی نداره ولی به نسبت نتیجه خوبی گرفته . خودم امتحان کردم . نمیدونم اشتباه میکنم یا نه . ولی این دو تا رندرامو کنار هم میزارم این نور vray sun یکمی طبیعی تره
اگه توی همین آموزشم دقت کرده باشین متریال خاصی نداده .
-----------
 

3dmad

Well-Known Member
خب سوال خیلی خوب ولی خیلی کلی و در نتیجه بدی بود!

.....
نسخه دوم ویری هم امکان ایجاد افکت های نوری رو فراهم آورده ... vray lens effects
اگه از موتور های رندر فیزیکالی بیس استفاده کنید میتونید این افکت ها رو خیلی ساده تر شبیهسازی کنید ... fry & maxwell

خیلی ممنون بخاطر جواب خیلی خوب به سوال خیلی بدم
خب من اینایی که فرمودید رو اونایی که بلد نبودمو دارم سرچ میکنم آموزشاشونو پیدا میکنم خیلی ممنون

فقط کاش بقیه هم چیزی به ذهنشون میرسه برای رئال شدن رندر با وی ری با آموزشش بذارن:rose:
 

hz198151

New Member
من خودم بعضی چیزایی که فرشید میگه رو نمیدونم چین . حرفه ای نیستم در واقع . خودمم همیشه باسه نورم از direct استفاده میکنم . ولی اینقدو مطمئنم که با vray sun و vray physical camera به تنهایی میشه یه نتیجه خیلی خوب گرفت . بعضی از این افکتایی هم که گفتین با همون نور میشه درست کرد .
http://www.aleso3d.com/blog/?p=835
این یه آموزشه /
حتی اون جهت نور و اون زاویه ای که نسبت به دوربین داره خیلی مهمه ...
اگه دفت کرده باشین تنظیمات اونچنانی نداره ولی به نسبت نتیجه خوبی گرفته . خودم امتحان کردم . نمیدونم اشتباه میکنم یا نه . ولی این دو تا رندرامو کنار هم میزارم این نور vray sun یکمی طبیعی تره
اگه توی همین آموزشم دقت کرده باشین متریال خاصی نداده .
-----------
لینکی که گذاشتی متحولم کرد ...:cool:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا