دیجی سنگ تحولی در صنعت سنگ ساختمانی

aliahmadi935

New Member
دیجی سنگ تحولی در صنعت سنگ ساختمانی:
%D8%A8%D9%86%D8%B1_%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C_3.jpg




تا کنون بارها برای شما اتفاق افتاده که در کوچه يا خيابان حین قدم زدن، مجذوب سنگ‌هايي مي‌شوي كه شکوه و عظمت خاصی به نماي بيروني يك بنا بخشيده و همانند لباسي فاخر بر تن يك ساختمان خودنمايي مي‌کند‌. اين زيبايي چشم نواز باعث مي‌شود كه آن ساختمان با همان نما شناخته و به شهرت برسد، انگار كه توسط طراح ساختمان هويت يا نام مستعاري از طريق انتخاب سنگ نما برای آن ساختمان برگزیده شده است. معماران انبوه ساز و یا افرادی که در حال ساخت یک بنا برای خودشان هستند همیشه مایلند که برای انتخاب بهترین سنگ به چندین نمایشگاه و یا سنگبری سربزنند تا بهترین سنگ مناسب را با قیمتی ارزان تر خریداری نمایند چون سنگ مناسب علاوه بر نمایش بهترحاصل چند سال زحمت ساخت یک بنا، بخش زیادی از هزینه ساخت یک بنا را نیز به خود اختصاص می دهد لذا به دلیل اهمیت این موضوع حتی خستگی سفر را نیز به جان می خرند و به دیگر شهرها و یا استانها برای انتخاب سنگ مراجعه می کنند. هرچند بازارسنگ تهران ، بازارسنگ اصفهان و بازارسنگ محلات جزع مهمترین و بزرگترین بازارهای سنگ کشور و حتی منطقه می باشند و در آنها میتوان انواع سنگ های مختلف با طرح ها و رنگ های متفاوت را مشاهده نمود ولی مراجعه و بررسی فیزیکی کار سختی است و نمیتوانیم بعد از خرید بدین نحو، ادعای انجام بهترین خرید را داشت.

سال ها گذشت و امروزه آرزوی بررسی سنگ با چند کلیک امکان پذیر شده است. کافی است برای خرید به سایت اینترنتی دیجی سنگ سربزنید تا متنوع ترین سنگ ها را بدون هزینه اضافی به صورت مستقیم از سنگبری خریداری نمایید. در سایت دیجی سنگ تمامی واسطه ها حذف شده اند و تولید کننده و مصرف کننده هر دو با بیشترین رضایت معامله سنگ خود را انجام می دهند.



اگر بخواهیم کوتاه از سایت دیجی سنگ بگوییم ..

سایت اینترنتی دیجی سنگ از سال ۱۳۹۵ با هدف معرفی دست اندرکاران صنعت سنگ ساختمان و محصولات و خدمات قابل ارائه توسط آنها با رویکرد ارتقاع علمی در صنعت سنگ شروع به کار کرده و امروزه متنوع ترین سبد خرید سنگ را به مشتریان اینترنتی ارایه می کند و با استقبال بی نظیری مواجه شده است که حتی دست اندرکارن این سایت نیز خود انتظار آن را نداشتند.

در حال حاضر بیش از دو هزار تامین کننده سنگ اقدام به معرفی محصولات خود در این سایت برای فروش نموده اند که از این طریق توانسته اند به مشتریان خارجی نیز دسترسی پیدا کنند و میزان صادرات سنگ آنها افزایش چشمگیری یافته است.

سهولت کاربر اینترنتی در انتخاب سنگ دلخواهش در سایت دیجی سنگ یکی از سرفصل های مهم در سایت دیجی سنگ بوده و این سایت تمامی تلاش خود را نموده تا سلیقه و انتظارات خریداران را به خوبی تحلیل نموده و بسته به انتظارات آنها به ساده ترین نحو ممکن و تنها با چند کلیک آنها را به سنگ دلخواهشان برساند. در جستجوی سنگ از دسته بندی های معدن، رنگ، پوشش سطح، نحوه برش و نوع سنگ استفاده شده است.

از دیگر امکانات در نظر گرفته برای جستجوی تخصصی سنگ توسط خریداران میتوان به مرتب نمودن سنگ های پیشنهادی به وی بر حسب تاریخ ثبت، قیمت، استانی که در آن تامین کننده سنگ قرار گرفته و نحوه فروش که آیا فروشنده حاضر به فروش اقساطی نیز می باشد و یا خیر و …. نام برد که تمامی این موارد باعث راهنمایی دقیق تر و سهولت کاربران سایت می شود.



digisang_logo.jpg






چه آینده ای برای سایت دیچی سنگ متصور هستید؟

اکثر افراد دست اندرکار صنعت سنگ ساختمان اعم از توليد کنندگان و صادرکنندگان، به دليل عدم آشنايي از امکانات گسترده تجارت الکترونیک، عليرغم برخورداری ايران از منابع غني و کم نظير در زمينه سنگهای ساختماني، نتوانسته اند که بازاریابی مناسبی را انجام دهند و در بازار تجارت بین المللی از برند سنگ ایران دفاع کنند، در نتیجه تا کنون سهم کشورمان از بازار تجارت جهانی سنگ تنها حدود یک درصد بوده و این در حالی است که سه درصد از معادن سنگ جهان در استان لرستان و دوازده درصد از سنگ تراورتن جهان در شهرستان محلات استخراج و در کل پانزده درصد از سنگ جهان در ایران در حال تولید و فرآوری می باشد.

در منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا، کشور ایران در صادرات سنگ بیشترین قدمت را دارد، اما در سال‌های اخیر کشورهایی نظیر ترکیه، مصر و حتی تونس گوی سبقت را از کشور ما ربوده‌ و جایگاه برتری در تجارت جهانی سنگ بدست آورده‌اند.

گروه دیجی سنگ با استفاده از امکانات دنیای دیجیتال آمده است تا به مردم کمک کند تا از هر نقطه از کشورمان ارزانترین سنگ دلخواه خود را بدون واسطه خریداری نموده و اطلاع از رویدادها و دسترسی آسان به منابع مواد اولیه را، به یک تجربه لذت بخش اینترنتی برای صاحبان معادن، فروشندگان ادوات، نمایشگاه داران سنگ، سنگبری ها و کارگران ماهر تبدیل کند. پرسنل گروه دیجی سنگ اعتقاد راسخ دارند که با خلاقیت و به کار گیری آخرین متد روز تجارت الکترونیک (E-commerce) میتوانند کشورمان را به جایگاه واقعی خود در بازار جهانی سنگ برسانند.
 

novinsystem20

New Member
مقاوم سازی با FRP
در حال حاضر ساختمان های بسیاری با توجه به اصول و قواعد ساختمان سازی و با توجه به شیوه های نوین ساخت و ساز , در اکثر شهرهای بزرگ احداث می گردند مهمترین ضرورت هر ساختمان مقاومت آن در برابر بلاهای طبیعی همچون زلزله و .... و یا سایر عوامل تخریب کننده ی باشد . از این رو مهندسان و کارشناسان عمران بر روی این قضیه تمرکز خاصی داشته و مقاوم سازی ساختمان در الویت اول جهت نوسازی و بهسازی ساختمانهای موجود قرار دارد .

روشهای متعددی برای مقاوم سازی ساختمان ها وجود داشته که یکی از آنها مقاوم سازی با frp می باشد . این روش در حال حاضر به دلیل مزایایی که دارد یکی از بهترین روش ها و کاربردی ترین روش جهت مقاوم سازی ساختمان می باشد. درروشهای مقاوم سازی از مصالح نوینی استفاده می گردد که قبلاً در مقاوم سازی ساختمان از آن استفاده نمیشده است. در این روش انواع مختلفی از مصالح مورد استفاده قرار می گیرد که سعی می کنیم در این مقاله بیشتر درباره این روش توضیح دهیم . به طور کلی مقاوم سازی ساختمان و مقاوم سازی سازه ها بتنی امری مهم در جامع شهری است . که در حال حاضر اهمیت بالایی دارد و مهندسان ناظر در این زمینه نظارت لازم راجهت جلو گیری از ساخت سازه های با کیفیت پایین خواهد داشت. , در روش مقاوم سازی با FRP کیفیت موادی که مورد استفاده قرار می گیرد بسیار حائزاهمیت بوده زیرا عملکرد مواد FRP مقاومت و کارایی این روش را تضمین می کند .

انواع مواد FRP

مواد FRP یا فیبرهای پلیمری تقویت شده که در ارتباط با مقاوم سازی و تقویت سازه های بتنی کاربرد دارند، ازدوجزءاساسی تشكیل می‌شوند, فایبر (الیاف) ورزین (ماده چسباننده). فایبرهای FRP كه دارای مقاومت کششی بسیار بالایی می باشند جزء اصلی در محاسبات مقاوم سازی با FRP محسوب می‌شوند. فیبرهای تشکیل دهنده FRP می توانند در یک راستا یا در دو راستای عمود بر هم قرار داشته باشند. رزین FRP نیز اصولاً به عنوان یك محیط چسباننده عمل می ‌كند كه فایبرها را دركنار یكدیگر نگاه می‌ داردو عاملی جهت انتقال برش و کشش از سوی بتن به الیاف FRP می باشد

روش مقاوم سازی با FRP مزایای بسیاری دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می شود :

– افزایش مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند خستگی، خوردگی، رطوبت، تغییر دما و….

– افزایش مقاومت ، عمر مفید و بهسازی و مقاوم سازی تاسیسات و تجهیزات (سازه های خاص) توسط سیستم های کامپوزیتی

علاوه بر موارد بالا می توان به صورت دقیق تر مزایای بیشتری را برای این روش بیان نمود , به طوری که هر یک از مزایای زیر به حدی مهم می باشند که به تنهایی دلیل کافی برای استفاده از این روش می باشند.

ü وزن کم , به طوری که مصالح این روش بسیار کمتر از وزن فولاد می باشد .

ü مقاومت بالا به طوری که نسبت به حجمی که در متر مربع از این مصالح استفاده می شود , مقاومت بسیار بالاتری دارد.

ü مقاومت شیمیایی بالا نسبت به فولاد و بتن در برابر خوردگی زیرا در محیط های اسیدی و قلیایی میزان خوردگی بالا می رود اما با این حال باز هم می توان گفت محصولات FRP مقاومت بسیار بالایی در بابر خوردگی دارند.
مقاوم سازی ساختمان ، شرکت آرین تیس ، طرح تقویت جهت سازه های آسیب پذیر
ü عایق بودن در میدان های الکتریکی و مغناطیسی

ü سهولت در حمل و نقل و انبار کردن زیرا وزن بسیار کمی دارد و نداشتن تاریخ مصرف.

ü سهولت در اجرا ,زیرا ورقه های FRPتوسط رزین بر سطح بتن چسبانده می شود و اجرای آنرا بسیار راحت می نماید.

ü هزینه پایین محصولات frp نسبت به حجم بالای خرید مصالح متداول باعث شده تا مورد توجه قرار بگیرد .

ü مدت زمان اجراء محصولات frp .

به طور واضح می توان بیان نمود که مزایای روش مقاوم سازی با FRP بسیار زیاد بوده و تا حدودی با این مزایا آشنا شدیم حال با انواع مختلف مصالح مورد استفاده در این روش می پردازیم , مصالحی که در روش مقاوم سازی با FRP استفاده می گرددمتنوع بوده و متناسب با نیاز مقاوم سازی یک ساختمان مواد مختلفی استفاده خواهد شد مانند: میله های کامپوزیتی و ورقه های کامپوزیتی
 

hadis11

New Member
فرآیند ساخت و مزایای پانل سه بعدی
آشنایی با خط تولید 3D پانل
در عرصه ی ساختمان به جای دیوار ساختمان از تری دی پانل استفاده می شود.این نوع پانل از لایه ای عایق که از نوع پلی استایرن نسوز می باشد،تشکیل شده است و در میان دو صفحه قرار دارد که به صورت مشبک مفتولی است و به وسیله ی میله- ی آهنی(خرپا)قطری به یکدیگر وصل شده اند.این امر با نظارت دقیقی که از طرف متخصصان خبره ی عملیات ساختمانی صورت می گیرد،در محل مربوطه نصب و اجرا می گردد.در این فناوری شاهد سازه هایی به صورت پیش ساخته که بسیار یکدست و سبک می باشد هستیم.این سازه ها به صورت های گوناگونی من جمله دیوار به پی،دیوار به دیوار و سقف به دیوار در ساختمان نصب می شوند.پس از این مراحل،عمل بتن پاشی از طریق شات گریت انجام می پذیرد که این عمل باعث می شود تا یکدستی و یکپارچگی در اتصال ها صورت بگیرد و هم چنین مقاومت و ماندگاری ساختمان ها را در برابر عوامل مختلف همچون زلزله یا طوفان بیشتر می کند.
ساختمان هایی که با ویژگی های پانل سه بعدی هستند جزء سیستم های پیش ساخته به شمار می روند و دارای مزیت های ساختمان های پیش ساخته هستند.در ساختمان های پیش ساخته مضامین متعددی از جمله ویژگی های ساخت خاص در کارگاه،کیفیت ها و کنترل کردن این کیفیت ها،تولید انبوه و نیز جابه جایی و نصب در این سازه ها وجود دارد.
اگر بتن را از مواد اصلی ساختمان درنظر بگیریم،شایان ذکر است که به کارگیری آن به داربست، قالب بندی و صرف زمان به منظور گیرندگی،عمل آوری و مقاومت،احتیاج دارد.به همین علت است که از سال ها پیش این عمل مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه پیشرفت های بسیاری از نظر عرضه ی سیستم های پیش ساخته به وقوع پیوسته است.
دراستفاده از قطعه های پیش ساخته بتن دو مشکل اصلی وجود دارد. اولی،نوع متصل کردن قطعه ها می باشد که مشکلی سازه -ای است و دومی حمل و جابه جایی این قطعه ها از کارخانه به مکان مورد نظر است که این مربوط به مشکل اقتصادی می باشد.مشکل اقتصادی از آن جا نشئت می گیرد که قطعه های بزرگ بسیار سنگین هستند و حجم زیادی را اشغال می کنند لذا هزینه و زمان زیادی باید صرف آن شود.به منظور بهبود این مشکلات سعی بر این است تا وزن و حجم قطعات کاهش یابد و به دنبال آن زمان کمتری نیز تلف شود.
موارد استفاده سيستم پيش ساخته 3D پانل :
تری دی پانل ها در مواردی که در ذیل مطرح شده است کاربرد دارند:
1- دیوارها
2- سقف ها
3- دیوارهای داخلی و خارجی
كاربرد پانل های D 3 :
این نکته حائز اهمیت است که با توجه به صرفه جویی مصرف سوخت،بهینه سازی و سبک سازی هرروزه بر تعداد طرفداران این پانل ها افزوده می شود.
پارتیشن ها،دیوارهای باربر برشی و همینطور پانل های سقفی که مشمول ساختارهای سازه ای می باشند،در برابر آتش بسیار مقاوم بوده و در برابر حرارت و یا صوت بسان یک عایق عمل می کند.
مزایای تری دی پنل 3DPANEL
• ویژگی ضد زلزلگی را دارد و باعث نریختن آوار به علت پیوستگی در دیوار ها و سقف ها می باشد.
• با سهولت و به سرعت نصب می گردد.
• وزن سبکی دارند.
• صرفه جویی بیشتر صورت می گیرد و مصالح دور ریخته نمی شود.
• قیمت مناسبی دارند.
• دارای عایق صدا و حرارت هستند.
• امکان ساخت بدون اسکلت در دو طبقه وجود دارد.
• با دستگاه شات گریت تزریق ملات صورت می کیرد.
• با استانداردها و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان مطابقت دارد.
• به آسانی تاسیسات الکتریکال و مکانیکال نصب می گردد.
• در برابر حوادثی همچون آتش سوزی مقاومت بالایی دارد و مطابق با استانداردهای R33 می باشد.
• در کم ترین زمان ممکن سرمایه گذاری در عملیات ساخت و ساز قابل بازگشت است.منبع:پانل سه بعدی پایکار
 

جدیدترین ارسال ها

بالا