Salar
Active Member
دکتر رازي: آموزش رايانه را در كشور بايد تفكيك كرد ؛ نهضت آموزش رايانه بايد مورد توجه مسوولان قرار گيرد.
با توجه به وسعت پيچيدگي آموزش رايانه بايد قسمتهاي آموزش رايانه را از هم تفكيك كرد تا بهرهوري بهتري در اين زمينه داشته باشيم.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر عليرضا رازي, استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال,ضمن بيان مطلب فوق گفت: در زمينه آموزش رايانه بايد اول سمت و سوي نوع آموزش را از نظر سختافزاري, نرمافزاري يا كاربردهاي مغز افزاري رايانه مورد بررسي و تفكيك قرار دهيم تا به يك عملكرد مثبت در زمينه آموزش دست پيدا كنيم.
وي تصريح كرد: در زمينه توليد نرمافزار بالطبع كساني كه دست به توليد اين نوع دانش ميزنند, آن را در بازارهاي جهان وارد ميكنند و ديگر احتياجي به شناسايي و هزينه براي كشور نيست, چون به راحتي ميتوان از اين نوع نرمافزارها استفاده كرد ؛ ولي از طرف ديگر دانش خود نرمافزار مطرح ميشود كه بايد در مدتهاي كوتاه توسط آموزشگاههاي اختصاصي در اين نوع صنعت و به صورت استفاده از دبيران مجرب و متفكر در كشور صورت گيرد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در جهت آموزشIT بايد ديد در كشور در زمينه فكري ما چه نيازها و چه اطلاعاتي احتياج داريم, حتي آموزش سختافزار رايانه و IT را بايد با توجه به اقتضاي ملي و منطقهاي خود تعريف كنيم و اين اطلاعات را توسط سازمانهاي ذيربط در پايگاههاي اطلاعرساني قرار دهيم تا در آموزشگاههاي كشور با اطلاع از اين موضوعات آموزشهاي لازم به عموم داده شود.
دكتر رازي, با اشاره به ضرورت آموزش رايانه گفت: در حال حاضر ايران بايد در هر3 شاخه رايانه روي سختافزار, نرمافزار و كاربردهاي خود رايانه كه آخري بسيار آسان و دو قسمت ديگر بسيار مهم و ارزشمند است به صورت دقيق بررسي و مورد آموزش حتي به صورت نهضت آموزش رايانه مورد توجه قرار گيرد.
وي, يكي از ضرورتهاي موجود را آموزش مديران دانست و افزود: آموزش رايانه بايد ابتدا در مديران صورت گيرد ؛ زيرا در حال حاضر اكثر مديران ما به صورت سنتي فعاليت ميكنند و شايد آن دانش لازم را در مديريت مركز خود نداشته باشند, بنابراين بايد در بخش مديران حتي در شركتهاي خصوصي آموزش رايانه صورت گيرد.
دكتر رازي, در پايان خاطرنشان كرد: ما اگر دانش رايانه را به صورت تفكيكي ياد بگيريم, ابهامات و پيچيدگي آن رفع ميشود و ميتوان به صورت عالي از كاربردهاي مهم آن استفاده كرد.
با توجه به وسعت پيچيدگي آموزش رايانه بايد قسمتهاي آموزش رايانه را از هم تفكيك كرد تا بهرهوري بهتري در اين زمينه داشته باشيم.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر عليرضا رازي, استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال,ضمن بيان مطلب فوق گفت: در زمينه آموزش رايانه بايد اول سمت و سوي نوع آموزش را از نظر سختافزاري, نرمافزاري يا كاربردهاي مغز افزاري رايانه مورد بررسي و تفكيك قرار دهيم تا به يك عملكرد مثبت در زمينه آموزش دست پيدا كنيم.
وي تصريح كرد: در زمينه توليد نرمافزار بالطبع كساني كه دست به توليد اين نوع دانش ميزنند, آن را در بازارهاي جهان وارد ميكنند و ديگر احتياجي به شناسايي و هزينه براي كشور نيست, چون به راحتي ميتوان از اين نوع نرمافزارها استفاده كرد ؛ ولي از طرف ديگر دانش خود نرمافزار مطرح ميشود كه بايد در مدتهاي كوتاه توسط آموزشگاههاي اختصاصي در اين نوع صنعت و به صورت استفاده از دبيران مجرب و متفكر در كشور صورت گيرد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در جهت آموزشIT بايد ديد در كشور در زمينه فكري ما چه نيازها و چه اطلاعاتي احتياج داريم, حتي آموزش سختافزار رايانه و IT را بايد با توجه به اقتضاي ملي و منطقهاي خود تعريف كنيم و اين اطلاعات را توسط سازمانهاي ذيربط در پايگاههاي اطلاعرساني قرار دهيم تا در آموزشگاههاي كشور با اطلاع از اين موضوعات آموزشهاي لازم به عموم داده شود.
دكتر رازي, با اشاره به ضرورت آموزش رايانه گفت: در حال حاضر ايران بايد در هر3 شاخه رايانه روي سختافزار, نرمافزار و كاربردهاي خود رايانه كه آخري بسيار آسان و دو قسمت ديگر بسيار مهم و ارزشمند است به صورت دقيق بررسي و مورد آموزش حتي به صورت نهضت آموزش رايانه مورد توجه قرار گيرد.
وي, يكي از ضرورتهاي موجود را آموزش مديران دانست و افزود: آموزش رايانه بايد ابتدا در مديران صورت گيرد ؛ زيرا در حال حاضر اكثر مديران ما به صورت سنتي فعاليت ميكنند و شايد آن دانش لازم را در مديريت مركز خود نداشته باشند, بنابراين بايد در بخش مديران حتي در شركتهاي خصوصي آموزش رايانه صورت گيرد.
دكتر رازي, در پايان خاطرنشان كرد: ما اگر دانش رايانه را به صورت تفكيكي ياد بگيريم, ابهامات و پيچيدگي آن رفع ميشود و ميتوان به صورت عالي از كاربردهاي مهم آن استفاده كرد.