دو عامل اصلي عدم پيشرفت voip در كشور

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


مدير پروژه VOIP شركت پيشگامان كوير يزد دو مانع مهم در گسترش استفاده از تلفن بين‌الملل در ايران را تشريح كرد.
محمدعلي عاقلي مدير پروژه VOIP شركت پيشگامان كوير يزد درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به موانع مهم در توسعه فناوري VOIP در كشور اظهار داشت: يكي از مباحث مهم در بخش ترافيك وارده و تلفن ‌بين‌المللي افزايش قاچاق است كه از طريق شركت‌هايي غير از سه شركت داراي مجوز ارائه مي‌شود.
وي افزود: اين شركت‌ها كه اطلاعات و آمار فعاليت‌هاي آنها موجود است در حدود 70 درصد بازار را در اختيار دارند، كه البته اين گستردگي به دليل قيمت پايين ارائه خدمات آنها است.
عاقلي در پاسخ به اين سوال كه چرا قيمت شركت‌هاي غيررسمي از سه شركت داراي مجوز كمتر است، گفت: به دليل آنكه اين شركت‌ها هزينه‌هايي از جمله پرداخت حق مجوز كه ماهانه بيش از يك ميليارد تومان است را ندارند و در مجموع عدم پرداخت چنين هزينه‌هايي باعث كاهش قيمت خدماتشان مي‌شود.
وي در ادامه مانع ديگري در اين حوزه را شركت زير ساخت دانست و گفت: در يك جمله عدم پايبندي به تعهدات صورت گرفته توسط شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان مهمترین مانع در گسترش اين فناوري برجسته به شمار می‌رود. آز انجا كه تعهدات مابين شركت‌هاي استاني مخابرات و ارتباطات زيرساخت عملي نشده است، شركت‌هاي استاني مخابرات از تعهدات شانه خالي مي‌كنند.
عاقلي خاطر نشان كرد: گروه پيشگامان طي شركت در مناقصه توانست كد 040 را با نام تجاري چلچله در خصوص عرضه تلفن بين‌الملل بدست آورد، طبق قراداد باشركت زيرساخت آنها متعهد شدند در تمامی مراكز مخابراتي سطح كشور تغييرات لازم را جهت مسيريابي کد 040 اعمال كنند.
اما متاسفانه اين تغييرات در حال حاضر صرفا در كمتر از 10 درصد مراكز انجام شده است و اين مسئله تاثير بسيار زيادي بر فعاليت اين كد و در نتیجه کل فعالیت بر روی ترافیک صادره گذاشته است.
وي ادامه داد: بنابراين در مجموع به نظر مي‌رسد شركت ارتباطات زيرساخت علاوه بر انجام كامل تعهداتش در خصوص بندهاي قرارداد با شركت‌هاي VoIP در خصوص برخورد با پديده قاچاق در ترافيك بين‌الملل نيز كار دشواري بر عهده دارد تا شايد بتوان بعد از رفع اين دو مانع در اين حوزه به توسعه مورد نظر برسيم.






منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا