دو سوال در مورد render pass و مپ ها دارم

mo-hammad

Active Member
سلام

1-چرا رندر پس میگریم و بعد لایه هاش رو با هم تو یه نرم افزار مث فتوشاپ میکس میکنیم ؟ اصلا فلسفه ی این pass ها چیه ؟ راجع به نور راجعه به چیه آخه

2-ما برای پی از مپها استفاده میکنیم ؟ مثلا از specular map یا بقیه ی مپها ؟ من تو یعضی کارا دیدم مثلا از دو تا از این مپها استفاده کرده تو بعضی کرار دیدم واسه تکستچرش سه تا از انواع مختلف مپ رو به کار برده و ... فلسفه ی این چیه ؟ کی باید بفهمیم از کودوم مپ باید استفاده کنیم ؟

مپهایی مث بامپ و نورمال دیسپلیمنت رو میدونم فلسفش چیه اما همه ی مپها به جز این سه تا رو نمیدونم و فکر کنم اونها با نور و .. کار دارن آره ؟ میشه یه توضیح اجمالی و مفصل داده بشه ؟:rose:
 

JEYDI7

Active Member
جواب سوال 1 :

والا تا اونجایی که من می دونم به این خاطر که دستمون خیلی بازتره برای انجام تغییرات تو مرحله ی کامپوزیت
مثلا وقتی ما Reflection رو به صورت یک لایه ی سوا داشته باشیم مشخصه تغییرات دلخواهمون رو بهتر می تونیم روش اعمال کنیم
و به همین صورت بقیه ی لایه ها رو مثل lighting , Illumination , Normal Map و ...
حالا فرض کنید اگه همه ی این لایه ها به صورت یک فایل باشند مثل یک ویدیو می تونیم این همه تغییرات روش اعمال کنیم ؟
نه نمیشه ، نمی تونیم رو هر لایه کنترل جداگانه داشته باشیم
وقتی که بتونیم روی هر لایه کنترل جداگانه داشته باشیم مسلما با تصویر بکگراند یا اصلیمون بهتر می تونیم کامپوزیتش کنیم
و در این صورت یک کامپوزیت رئالتر و بهتر داریم

معذرت اگه کم و کسری زیاد بود
موفق باشید
 

vosoq

Member
آقا ممنون ولی سئوال چیزه دیگی بود فکر میکنم منظور این بود خاصیت خود لایه برای چیه؟ مثلا دیفیوز ،نورمال،ریفرکشن،رفلکشن و.. اگه یه توضیح برای تک تک بفرمایید لطف بزرگی کردید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا