دو سه تا سوال و مشکل

Araz.Sh

Member
سلام دوستان!
من جوملا رو تویه easy php به صورت local host نصب کردم و حالا چندتا مشکل دارم
اولین مشکل راجبع هیدر سایت هست.من به زور توویه قالب هیدری که خودم طراحی کردم و قرار دادم.اما یه مشکلی هس اینکه فضایی که طراح برای هیدر تعریف کرده با عکس من هم اندازه نیس.من توو ویرایش قالب هم نتونسم پیدا کنم سایز هارو.اگه ممکنه جای دقیق قرار گرفتن هیدر توو قالب ها + سایز هارو بهم بگین (توو عکس زیر هم میبینین که 80درصد طرح نیس!!!(هیدر اون سبزس!
i1349661_untitled.jpg

مشکل دوستان من متن زیر عکس: " جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط...." رو به هیچ عنوان نمیتونم پیدا کنم توو پانل منیجر تا پاک کنم!!!
و مشکل سوم وختی از ماژول مطالب محبوب استفاده مکینم و اونو footer یاbottom قرار میدم هیجای سایت دیده نمیشه!!!
بعد اینکه من کلا هیچ قالبی و نمیتونم آپلود کنم با خطاهای متفا.وتی رو به رو میشم!!
من از ماژول گالری که سایت joomla.ir ساخته استفاده میکنم متنها زیر صفحه ی گالری عکس ها همش تبلیغ های اون دیده میشه..راهی برای پاک کردن نیس؟
فعلا همین هارو یادم میاد:green:
مرسی
 

afkhami

Member
سلام عزیز جان مثل اینکه خیلی از مشکلات اساسی طراحی قالب رو آشنا نشده ای من هم مثل تو مشکلاتی رو بیشمار داشتم و یکی یکی به مرور زمان برام حل میشه .

اول و مهم ترین چیزی که میتونم با سواد اندکم بهت یاد بدهم اینه که چند تا کتاب هست از آموزش ساخت قالب جوملا و اصول HTML , CSS که الزامی است پیدا کن و بخون همون کاری که همه عزیزان دارند انجام میدهند از جمله خودم ، با هر بار خوندن این کتاب ها نکات بسیار جدی و حرفه ای جدیدی یاد خواهی گرفت .

دوم توصیه ای که دارم اینه که داخل فایل های مجموعه جوملا رو زیاد حذف یا ادیت نکنید چون اغلب کد نویسی ها گروهی و با نظارت هزاران و یا چند صد هزار متخصص انجام شده و بر اساس تجربه جوملا در حال پیشرفت می باشد و با حذف این کد نویسی ها مشکلاتی در آینده سایت رقم خواهند خورد. و برای ادیت هر مطلبی در فایل ها چند بار تحقیق و آزمایش ضرورریه.

سوم اینکه من تجربه کرده ام مشکلاتت رو از وسط ماجرا تعریف نکن و چند مشکل رو یکجا مطرح نکن من تا حالا نشده کسی به سوالاتم این طوری جواب بده ولی وقتی خودم سعی کرده ام از help , document , forums کمک بگیرم و در نهایت چند مشکل رو کرده ام یک مشکل تا یک کسی به من سر نخ رو داده سریعاً به رفع مشکل منتج شده.

سلامت و پیروز باشید
 

afkhami

Member
سوالات رو با توجه به تجربه و سواد و وقتم مینویسم باز هم میگم برای تکمیل دانشت بیشتر تحقیق کن:
1-از سایت معتبر و مفیدی که شما گفتید که خیلی خدمات ارزنده ای به جوملا در ایران کرده بنا بر قوانین بین المللی میتواند تبلیغ خودش را در آنجا قرار دهد و حذف نکند.ولی شما با کسب اجازه از آنها میتونید این نوشته را حذف کنید.

2- هر قالبی رو نمیتونید نصب کنید ، اول باید کنترل کنی ببینی ورژن جوملا با قالب شما هماهنگی دارد. دوم عملکرد های ماژولهای نصب شده روی قالب ساپورت شده ، سوم اینکه امکاناتی از قبیل موتولز و ... پشتیبانی در قالب شما را دارد، فایل هایی که آپلود میکنی از جانب سرور و سیستم عامل و هسته جوملا قابل شناسایی باشند(بهتره از فایهایی استفاده کنی که زیپ شده استاندارد باشند واینکه داخل فایل زیپ بلافاصله فایلهای تمپلیت باشند نه زیر مجموعه های دیگر. و موارد دیگری که زیاد هستند ولی فکر میکنم این اصول رو رعایت کنی مشکلت حل شه.

3- هدر و فوتر و قسمت های دیگری که در کنترل پنل میبینید ممکنه کنید ولی ممکن است پیش فرض جوملا باشه مهم این قسمت هاییه که در قالب شما ساخته شده باشه وبرای دیدن این قسمت ها باید در قسمت انتخاب تمپلیت روی تمپلیت مورد نظر کلیک کرده و کلید Preview را بزنی تا برایتان مشخص کند کجاها سالم و قابل استفاده هستند.
4- از مدیریت منو ها منوی صفحه اصلی رو انتخاب کن و Show Page Title رو غیر فعال کن شاید این نوشته حذف شود.
5- مهمترین نکته در قالب ها اندازه بنده و چیدمان بخش ها می باشد که طول هر سلول صفحه با درصد یا پیکسل تعیین میشود ولی اگر عکسی بزرگتر قرار دهیم باید آن سلول با طول بیشتر تعریف شود و باعث به هم ریختگی بقیه سلول ها خواهد شد و نمی خوام بگم راهی نداری ولی توصیه میکنم با همون ساز ها کار کنی که در صفحاتت کمتر وقت بگذاری من که همیشه وقت زیادی برای این کار میگذارم و به ازای آن پول بیشتری از مشتری هام نگرفته ام و می دونم که اصلاً ارزشش رونداره ولی برای تمرین با این ساز بندی ها خیلی سر و کله بزنید اتفاقات مفید و جالبی براتون می افته که در پروژه هاتون بدرت بخوره.


من رو ببخشید طولانی شد و اگر نیاز بود در حد توان با کمال احترام در خدمتم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا