دو تا سوال مهم در vray

mahdimaxi

New Member
من همیشه با این دو تا مشکل داشته ام (تازه کار هم هستم)!

1- hsph subdivs . Min rate max rate و inbterp . simples در iradiance map چگونه تنظیم میشوند تا کیفیت خوبی برای یه رندر exterior داشته باشه؟

2- بهترین تنظیمات در رندر exterior تا همه جزیات مشخص باشه چیه ؟؟؟؟ منظورم نوع نور . دوربین و .... هست.


ممنون.
 

MBTCG

Member
1- اگر تازه کار هستید بهتره از Preset های Irradiance Map استفاده کنید. اگر خیلی تازه کار نیستید اول preset ها رو تست کنید وقتی به نتیجه دلخواه رسیدید برای optimize کردن یا بهتر کردن نتیجه، اسپینرهایی رو که نام بردید کم و زیاد کنید. توضیحاتشون هم طولانیه بهتره یه آموزش ویدیویی یا یه کتاب خوب پیدا کنید و یا از راهنمای vray تو سایت 3dspot استفاده کنید که البته به زبان انگیسیه.
در کل تنظیمات جادویی ای که در همه ی صحنه ها بهترین نتیجه رو با کم ترین زمان بده وچود نداره و برای هر کاری متفاوته.

2- سوالتون خیلی کلی و همونطور که علی آقا گفت می شه همه vray.
روش های مختلفی وجود داره. مثلا می تونید از vraySun و vraySky همراه با vray Physical Camera استفاده کنید. اما باید تنظیماتش رو بلد باشید.
یا می تونید یه Vray Sphere Light در فاصله ای دور از صحنه قرار بدید تا کار خورشید رو انجام بده. و از دوربین خود مکس استفاده کنید.
نکته ای که مهمه اینه که حتما از متریال های و لایت های خود vray استفاده کنید.
 

mokhtar3d

Member
دوست عزیز! در بخش irradiance map در قسمت current preset در حالت رندر امتحانی حالت very low را انتخاب کنید. و مقدار hsph و interb sample را نصف آن تعیین کنید. مهم برای رندر یک تصویر خوب بخش Environment و color mapping میباشد.ابتدا Environment را چک کنید. و روی گزینه none کلیک کنید تا لیست تکسچرها باز شود. از لیست باز از بخش standard ها VrayHDRI را کلیک کنید. وتکسچر ایجاد شده در بخش Environment را داخل یک اسلات متریال ادیتور دراگ وinstant کنید.
و در تب متریال اضافه شده روی گزینه Brows کلیک کرده ویک فایل HDRI را معرفی کنید. تا باز شود. بعد از لود شدن فایل HDRI از قسمت Mapping type حالت Spherical را انتخاب کنید.
این فایل HDRI نظر به نوعیتش بروی محیط که شما کار می کنید اثر می گذارد. البته شما باید به نظر به نوع محیط خود فایل HDRI انتخاب کنید. درین حالت بدون وجود کدام نور خارجی این فایل میتواند بقدر ضرورت برای محیط شما نور تعبیه کند.
اگر از کامپیوتر خوبی استفاده می کنید. میتوانید از بخش نورهای مکس vray lights را انتخاب کرده. یک نور در محیط خود ایجاد کرده وtype نور خود را Dome انتخاب کنید. این نور واقعاً قویترین نور vray میباشد، در صورت تنظیم درست آن میتوانید بهترین تغذیه نور را برای محیط خود داشته باشید.
دوست عزیز باز هم اگر میخواهید که vray را بصورت اساسی آن استفاده کنید. لطفا آموزش های VisMaster vh را پیدا کنید. چرا که نور پردازی آن در بخش معماری میباشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا