دوشنبه,16 آذر 1383

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
استقبال از بازي رايانه‌اي ضدصهيونيستي در ايران

بازي كامپيوتري نيروي ويژه (Special Force) كه به وسيله فرهنگسراي پايداري وارد بازار شده، با استقبال شديد از سوي نوجوانان و جوانان روبرو شده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از سايت بازتاب ، بر اساس گزارش روابط عمومي فرهنگسراي پايداري، به تازگي علاوه بر ده هزار نسخه قبلي، پانزده هزار نسخه ديگر از بازي ضدصهيونيستي توسط فرهنگسراي پايداري، وارد بازار بازي‌هاي رايانه‌اي شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: بازي نيروي ويژه، كاملا بر اساس عمليات واقعي مقاومت اسلامي لبنان در نبرد با اشغالگران صهيونيست بازسازي شده كه به چهار زبان انگليسي، عربي، فارسي و فرانسه براي كاربران قابل استفاده است. اين بازي توسط بخش اينترنت مركزي حزب‌الله لبنان، طراحي و ساخته شده كه براي نخستين بار توسط فرهنگسراي پايداري در قالب يك CD به توليد رسيده است.

منبع فناوری اطلاعات ایران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
انتقاد از سرویس وبلاگ msn

دنبال راه‌اندازی سرویس وبلاگ اختصاصی شرکت مایکروسافت موسوم به msn Blog بحث و جدل در مورد مزایا و مضرات این سرویس نیز بالا گرفته است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري سلام، منتظران سرویس مذکور معتقدند که msn Blog برخلاف سرویس‌های مشابه مانند Blogger، کاربران جدید را مجبور به اخذ اجازه از مایکروسافت برای استفاده، کپی برداری، توزیع، انتقال، نمایش عمومی، بازتولید، ویرایش، اصلاح، ترجمه و تغییر فرمت مطالب خود می‌کند و این اقدام به شدت وبلاگ‌نویسان را محدود می‌کند. امری که با ذات وبلاگ‌نویسی مخالف است.

از نظر این افراد، Blogger به افراد اجازه ابراز نظر آزادانه می‌دهد و تصمیم‌گیری در مورد محتوای هر بلاگ را به خود آنان واگذار می‌کند.

اما در مقابل msn خود را مالک محتوای تمامی وبلاگ‌ها دانسته و تعامل می‌کند در این زمینه اعمال نفوذ کند.

کارشناسان همین یک نقطه ضعف را برای عدم استفاده از سرویس وبلاگ مایکروسافت کافی می‌دانند.

منبع فناوری اطلاعات ایران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
کریسمس و هرزنامه های ویژه!!

هرزنامه‌ها که یکی از تبعات منفی فناوری مدرن هستند به نامه‌های الکترونیک ناخواسته‌ای اطلاق می‌شوند که بدون خواست کاربر به آدرس پستی او ارسال می‌شوند و معمولا حاوی تبلیغات تجاری هستند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري سلام، امروزه حجم هرزنامه‌های اینترنتی تا بدان حد افزایش یافته که نزدیک به 90 درصد از حجم نامه‌های الکترونیک رد و بدل شده در ایالات متحده را به خود اختصاص داده و جالب آن که خود آمریکایی‌ها بزرگترین هرزنامه‌نویسان جهان هستند و دیگر مردم جهان را نیز با تبعات این پدیده نامطلوب آشنا کرده‌اند.
هرزنامه‌‌های پردردسر، دول بسیاری از کشورهای جهان را به وضع قانون برای مقابله با این مشکل سوق داده‌اند. اما با توجه به آن که مجازات‌های قانونی چندان در این زمینه موفق نبوده‌ است، انواع فناوری‌ها برای بلوکه کردن این نوع نامه‌ها به کار گرفته می شوند.
در حالی که تاکنون عمده هرزنامه‌های ارسالی را هرزنامه تجاری تشکیل می‌دادند، اندک اندک انواع جدیدی از این پدیده متداول می‌شود که شاید اطلاق نام هرزنامه بر آن چندان صحیح نباشد.
شرکت امنیتی Message labs که از جمله در حوزه مقابله با هرزنامه‌ها فعال است از افزایش چشمگیر تعداد نامه‌های الکترونیک سرگشاده‌ای خبر داد که ارسال آنها از نظر قانونی نیز منعی ندارد، چون برخلاف دیگر هرزنامه‌ها حاوی تبلیغات تجاری نبوده و تنها دارای پیام‌های مذهبی هستند.
«مت سرجنت»، از متخصصان هرزنامه‌ها در این شرکت معتقد است که افزایش این نوع نامه‌های الکترونیک دلایل متعددی دارد. اولا که این نوع نامه‌ها بر طبق قانون هرزنامه نیستند و ارسال آنها بر طبق قوانین اکثر کشورها در زمینه هرزنامه، جرم تلقی نمی‌شوند. این پیام‌ها ماهیت تجاری ندارند و همین آنها را جذب می‌کند، زیرا فرستنده از شما انتظار دریافت سود مالی را ندارد و در عوض در انتظار اجر معنوی است.
او در ادامه متن یکی از این نامه‌های الکترونیک را ذکر می‌کند که از نظر وب جالب‌تر از بقیه است.
«عنوان: تنها اعتقاد داشته باش.
متن: آخرت مدت‌هاست که وجود دارد. اگر تو یا هر کس دیگری که به تو نزدیک است به خدا اعتقاد ندارید، همین امروز به او ایمان بیاورید.
دعای زیر می‌تواند تو یا کسی را که دوستش داری، نجات دهد.
بگو، ای خداوند، روح من را نجات بده، من بسیار متاسفم که در برابر تو مرتکب گناه شده‌ام، عادت من به گناه را از بین ببر. مرا آزاد و رها کن، من معتقدم که مسیح به خاطر تلاش برای رستگاری انسان‌ها درگذشت، من به خون او و به قدرتی که در خون او نهفته، معتقد هستم و معتقدم که خون او تمامی گناهان من را خواهد شست، تمامی گناهانم را! بگو: ای مسیح به درون قلب من بیا. ای مسیح به درون قلب من وارد شو. اگر این جمله را به طور جدی بر زبان بیاوری مسیح حتما خواهد آمد. اگر باور داشته باشی، مسیح متعلق به توست. مطالعه انجیل را آغاز کن، هر روز دعا کن و باور داشته باش که یک نفر دعاهای تو را خواهد شنید و نام او مسیح است.»
به گفته این کارشناس هر چند که فرستادگان بسیاری از این نوع نامه‌ها واقعا نیت خیر دارند، اما برخی از آنها هم نیز با ارسال چنین مطالبی در عمل به دنبال اخاذی هستند.
وی به عنوان مثال به شیادی یکی از اهالی کشور نیجریه اشاره می‌کند که از مسیحیان معتقد خواسته بود تا برای پیشبرد تبلیغات مذهبی برای او کمک مالی ارسال کنند. اما او عملا این کمک‌ها را تنها به جیب خود ریخته بود.
کارشناسان Message labs معتقدند که کاربران در آستانه کریسمس نامه‌های الکترونیک بیشتری با مضامین مذهبی دریافت خواهند کرد که آنها را به تبعیت از تعالیم مذهبی فرا می‌خواند.
آنان همچنین می‌گویند که ارسال چنین نامه‌هایی حکایت از قابلیت‌های ناشناخته محیط مجازی اینترنت برای تبلیغات مذهبی دارد که تاکنون چندان مورد توجه قرار نگرفته بود. کارشناسان مذکور همچنین تاکید دارند که چنین نامه‌‌هایی حکایت از گرایشات مذهبی بخش قابل توجهی از مردمان ایالات متحده دارد.


منبع فناوری اطلاعات ایران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اینتل، Pentium 2 را جمع کرد

اینتل اعلام کرد که تولید پنتیوم 2 سرعتهای 266 و 333 و 366 و 466 را رسما متوقف میکند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن‌آوري اطلاعات ايران، از http://www.ComeToNet.com و به نقل از رجیستر، خوشبختانه برای طرفداران این پروسسور هنوز پایان راه فرا نرسیده است زیرا تا اول جون 2006 هنوز میتوانند این قطعه را از انبار سفارش دهند تا آنکه آخرین قطعات آنهم فروخته شود.

اینکه این قطعه هنوز بعد از معرفی و تولید پنتیوم 3 و پنتیوم 4 ، تولید میشد، نشانه درخواست آن برای استفاده در سیستمهای خاص بود که در آنها سرعت کلاک بالا و تلفات توان زیاد و دفع حرارت مشکلاتی ایجاد میکرد.

به غیر از این موارد پنتیوم 2، منبع مشکلاتی هم برای اینتل بود. اخیرا این پروسسور موضوع دعوایی قرار گرفت که از طرف شرکت کانادایی All Computers مطرح شد که مدعی بود: در پنتیوم 2 ، مداراتی بکار رفته که طراحی آن به این شرکت تعلق داشته و نه اینتل و تقاضای خسارتی 500 میلیون دلاری را مطرح کرد.

منبع فناوری اطلاعات ایران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
سه سايت بزرگ شركت AMD توسط گروه آشيانه هك شد

گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، تيم آشيانه يكشنبه شب اقدام به هك نمودن سه سايت بزرگ شركت AMD نمود.

اين گروه دليل اينكار را (همانند موارد قبلي) اخطار و تذكر در جهت بالابردن امنيت سرور اختصاصي و مجازي آن شركت عنوان كرد. اين سايتها كه برروي يك سرور اختصاصي لينوكس قرار داشتند، توسط سه نفر از اعضاء گروه آشيانه هك شد.
آدرس سه سايت فوق به قرار زير است:
http://www.planetamd64.com
http://www.planetamd64.net
http://www.planetamd64.info

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تشخيص احتمال ابتلا به سرطان با رايانه ميسر شد

دانشمندان انگليسي نوعي برنامه رايانه‌اي طراحي كردند كه احتمال ابتلا به سرطانهاي تخمدان و سينه را محاسبه مي‌كند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از پايگاه اينترنتي آنانوا، اين برنامه رايانه‌اي موسوم به BOADICEA از جزئيات سابقه خانوادگي فرد استفاده مي‌كند و نه تنها متداول‌ترين ژنهاي معيوب سرطان‌زا، بلكه هم جهش‌هاي ژنتيكي را محاسبه مي‌كند و هم اكنون كارشناسان در نظر دارند اين سيستم را بر روي هزاران زن آزمايش كنند و افرادي كه نيازمند به آزمايشهاي بيشتري هستند و در نتيجه افرادي كه مشكلات آنها نگران‌كننده از دادن آزمايش‌هاي با هزينه بالا معاف نمايند.

زناني كه ژن معيوب BRCA1 را به ارث مي‌برند 60 تا 85 درصد بيشتر احتمال ابتلا به سرطان سينه و 20 تا 40 درصد بيشتر خطر ابتلا به سرطان تخمدانها را دارند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
همزمان با كنفرانس سيستم‌هاي هوشمند ، مسابقات روباتيك كشور در دانشگاه شهيد ب

مسابقات رباتيك كشور همزمان با ششمين كنفرانس سيستم‌هاي هوشمند در دانشگاه شهيد باهنر كرمان برگزار شد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن اوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، در اين مسابقات كه با حضور 9 تيم برگزار شد، تيم دانشگاه كرمان مقام اول و تيم‌هاي دانشگاه صنعتي شاهرود و دانشگاه فردوسي مشهد به ترتيب مقام‌هاي دوم و سوم را كسب كردند.

اعضاي تيم دانشكده برق و رباتيك دانشگاه صنعتي شاهرود را خليل سياهلويي، محمد ضيائي، محمد جواد محدث و سعيد شاكري تشكيل مي‌دهند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تحليل‌‏گر سازماني وزارت دفاع: معماري اطلاعات در ايران ضعيف است

صنعتIT در ايران، از لحاظ تخصصي پيشرفت قابل ملاحظه‌‏اي داشته ؛ ولي در بحث معماري اطلاعات ضعيف هستيم.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، مهندس عليرضا سعادتمند، مسوول كنترل پروژه و نظام كيفيت و مسوول شبكه گروه معماري اطلاعات شركت ايز ايران، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، ‌‏درخصوص فعاليت‌‏هاي انجام شده درحوزه IT ، گفت: فعاليت عمده ما در اين زمينه، بررسي چارچوب‌‏ها و متدهاي معماري سازماني و بررسي فن‌‏آوري اطلاعات موجود در سيستم‌‏ها و سازمان‌‏هاي دولتي، به خصوص وزارت دفاع و ارايه مشاوره و انجام پروژه‌‏هاي معماري است كه به صورت تخصصي انجام مي‌‏گيرد.

مهندس سعادتمند، در ادامه افزود: فعاليت ديگر اين شركت، انجام تحقيقات و بومي‌‏سازي ابزار و متدهاي مختلف است كه متولي اين امر، پژوهشگاه الكترونيكي صاايران است.
تحليل‌‏گر سازماني وزارت دفاع, با اشاره به اين كه شركت ايز ايران، زيرنظر وزارت دفاع و شركت صاايران است، توضيح داد: متولي بحث IT وزارت دفاع، شركت ايز ايران است كه نقش پيمانكار را دارد و معماري سازماني توسط گروه معماري اطلاعات اجرا مي‌‏شود, شركت ايز ايران كليه پروژه‌‏هاي مربوط بهIT در وزارت دفاع را پشتيباني مي‌‏كند.
مسوول شبكه گروه معماري اطلاعات شركت ايز ايران، در خصوص وضعيت IT در كشور، اظهارداشت:صنعتIT در ايران، از لحاظ تخصصي و فني، تا حد زيادي پيشرفت كرده و هر روز تكنولوژي سخت‌‏افزاري و نرم‌‏افزاري جديدي وارد مي‌‏شود؛ ولي در بحث معماري اطلاعات كه يكي از مباحث عمده IT است، ضعيف هستيم ؛ اما گام‌‏هايي نظير ايجاد شوراي عالي اطلاع‌‏رساني و كميته فني معماري برداشته شده كه نشان مي‌‏دهد ما توانايي انجام كارها را به صورت عملي و تحقيقاتي هم داريم و مي‌‏توانيم پروژه‌‏هايي در چارچوب متدهاي جديد و روز دنيا در بخش نظامي و غيرنظامي پياده كنيم.

مسوول كنترل پروژه و نظام كيفيت شركت ايز ايران، گفت: اين اميد وجود دارد كه در آينده نزديك بتوانيم معماري اطلاعات قابل قبولي را در تمامي سازمان‌‏هاي دولتي نظير پليس فدرال آمريكا داشته باشيم كه اين كار را از چندين سال قبل آغاز كرده و در حال حاضر در تمامي سازمان‌‏هاي دولتي، معماري سازماني پياده شده و هماهنگي كه بين اين معماري‌‏ها به وجود آمده, موجب شده سازمان‌‏ها تبادل اطلاعات مورد نياز را هم درون سازمان و هم بيرون سازمان داشته باشند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
تحليل‌‏گر سازماني وزارت دفاع: معماري اطلاعات در ايران ضعيف است

صنعتIT در ايران، از لحاظ تخصصي پيشرفت قابل ملاحظه‌‏اي داشته ؛ ولي در بحث معماري اطلاعات ضعيف هستيم.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، مهندس عليرضا سعادتمند، مسوول كنترل پروژه و نظام كيفيت و مسوول شبكه گروه معماري اطلاعات شركت ايز ايران، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، ‌‏درخصوص فعاليت‌‏هاي انجام شده درحوزه IT ، گفت: فعاليت عمده ما در اين زمينه، بررسي چارچوب‌‏ها و متدهاي معماري سازماني و بررسي فن‌‏آوري اطلاعات موجود در سيستم‌‏ها و سازمان‌‏هاي دولتي، به خصوص وزارت دفاع و ارايه مشاوره و انجام پروژه‌‏هاي معماري است كه به صورت تخصصي انجام مي‌‏گيرد.

مهندس سعادتمند، در ادامه افزود: فعاليت ديگر اين شركت، انجام تحقيقات و بومي‌‏سازي ابزار و متدهاي مختلف است كه متولي اين امر، پژوهشگاه الكترونيكي صاايران است.
تحليل‌‏گر سازماني وزارت دفاع, با اشاره به اين كه شركت ايز ايران، زيرنظر وزارت دفاع و شركت صاايران است، توضيح داد: متولي بحث IT وزارت دفاع، شركت ايز ايران است كه نقش پيمانكار را دارد و معماري سازماني توسط گروه معماري اطلاعات اجرا مي‌‏شود, شركت ايز ايران كليه پروژه‌‏هاي مربوط بهIT در وزارت دفاع را پشتيباني مي‌‏كند.
مسوول شبكه گروه معماري اطلاعات شركت ايز ايران، در خصوص وضعيت IT در كشور، اظهارداشت:صنعتIT در ايران، از لحاظ تخصصي و فني، تا حد زيادي پيشرفت كرده و هر روز تكنولوژي سخت‌‏افزاري و نرم‌‏افزاري جديدي وارد مي‌‏شود؛ ولي در بحث معماري اطلاعات كه يكي از مباحث عمده IT است، ضعيف هستيم ؛ اما گام‌‏هايي نظير ايجاد شوراي عالي اطلاع‌‏رساني و كميته فني معماري برداشته شده كه نشان مي‌‏دهد ما توانايي انجام كارها را به صورت عملي و تحقيقاتي هم داريم و مي‌‏توانيم پروژه‌‏هايي در چارچوب متدهاي جديد و روز دنيا در بخش نظامي و غيرنظامي پياده كنيم.

مسوول كنترل پروژه و نظام كيفيت شركت ايز ايران، گفت: اين اميد وجود دارد كه در آينده نزديك بتوانيم معماري اطلاعات قابل قبولي را در تمامي سازمان‌‏هاي دولتي نظير پليس فدرال آمريكا داشته باشيم كه اين كار را از چندين سال قبل آغاز كرده و در حال حاضر در تمامي سازمان‌‏هاي دولتي، معماري سازماني پياده شده و هماهنگي كه بين اين معماري‌‏ها به وجود آمده, موجب شده سازمان‌‏ها تبادل اطلاعات مورد نياز را هم درون سازمان و هم بيرون سازمان داشته باشند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
حمله نرم‌‏افزار جاسوسي به مراكز اطلاعاتي دانشگاه‌‏هاي امريكا

كارشناسان مي‌‏گويند: نرم‌‏افزار جديد جريمه شخصي افراد را به كلي نقض مي‌‏كند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دانشگاه‌‏هاي امريكا با گسترش خطر يك نرم‌‏افزار جاسوسي روبه‌‏رو هستند كه مي‌‏تواند با استفاده از (SSL (SERVER SOCKETS LAYER به اطلاعات سري دسترسي پيدا كند.

كارشناسان در مورد يك نرم‌‏افزار معروف بهMARDETSCORE هشدار مي‌‏دهند كه به صورت دزدكي عمل مي‌‏كند و مي‌‏تواند دامنه وسيعي از اطلاعات حساسي از جمله گذر واژه‌‏ها و داده‌‏هاي مالي و اطلاعات پزشكي افراد را رديابي كند.

در هفته‌‏هاي اخير, بخش فناوري اطلاعات بسياري از دانشگاه‌‏هاي آمريكا در مورد خطر نرم افزار MARKETSCORE هشدار داده‌‏اند: اين نرم افزار به كاربران قول مي‌‏دهد كه سرعت مرور شبكه را افزايش دهد ؛ اما عملا با ردگيري گردش كاربران در شبكه از طريق شبكه سرورهاي خود, حريم شخصي كاربران را به كلي نقض مي‌‏كند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
OLED بازار محصولات الكترونيكي را متحول مي‌‏كند

كارشناسان پيش‌‏بيني مي‌‏كنند: در سال‌‏هاي آينده فن‌‏آوري OLED در طيف گسترده‌‏اي از محصولات الكترونيكي به كار گرفته شود.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، تحليل‌‏گران پيش‌‏بيني مي‌‏كنند: فن‌‏آوري نمايشOLED (يا ديود ارگانيك گسيل‌‏ دهنده نود) در سال‌‏هاي آينده رونق چشمگيري داشته باشد.

گفتني است, در حال حاضر اين فن‌‏آوري در توليد بعضي محصولات تجاري ونظامي به كار گرفته مي‌‏شود.
انتظار مي‌‏رود: نمونه پيشرفته‌‏ترOLED كه در برگيرنده يك ورق فلزي انعطاف‌‏پذير است, به توسعه بازار اين فن‌‏آوري كمك كند.
جانيس ماهون از شركت UNIVERSAL DISPLAY مي‌‏گويد:OLED در حال حاضر يك فن‌‏آوري نوپا است ؛ اما مطمئناً در آينده نزديك از بازار موفقي برخوردار خواهد بود.

وي, با اشاره به ابزار سرگرمي شخصي"PED" جديد سوني و گوشي‌‏هاي جديد فوجيتسو به عنوان نمونه مي‌‏گويد: ما انتظار داريم در سال آينده ميلادي گوشي‌‏هاي همراه فراواني كه از اين فن‌‏آوري استفاده مي‌‏كنند, وارد بازار شود.

وي همچنين پيش‌‏بيني‌‏مي‌‏كند: تا سال 2006 شركت‌‏هاي توليد تلويزيون نيز با به‌‏كارگيري اين فن‌‏آوري تحولي اساسي در بازار محصولات خود ايجاد كنند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
نگاهى به لزوم امضاء ديجيتال تراگذر (Transitive)

آيا دارا بودن ويژگىهاى جبرى در هر شرايطى، يک تهديد امنيتى براى سيتسم هاى رمز محسوب مىشوند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، "سيامک فياض شاهاندشتى" کارشناس ارشد مهندسى برق ( مخابرات رمز) دانشگاه صنعت شريف ، طى سخنانى در سلسله سخنرانى‌هاى علمى انجمن رمز ايران هم چنين گفت : به عنوان مثال آيا ضربى بودن RSAهميشه خطرناک است ؟

"شاهاندشتى" افزود : RIVEST در سال۲۰۰۰ با مطرح کردن اين ايده که مى توان از اين ويژگى‌هاى جبرى به شکل مفيد بهره برد، دو نمونه امضاى ديجيتال (Transitive) با ويژگى‌ها جبرى در کاربردهاى ارتباطات را براى تخستين بار مطرح کرد، امضاى ديجيتال تراگذر يکى از اين دو طرح است .
اين امضا طرحى براى تصديق اصلالت راس ها و يالهاى يک گراف است به گونه اى که هر کسى با داشتن امضا روى دو يال ABو BCبدون داشتن کليد محرمانه مى‌تواند امضاى معتبرى روى يال AC جعل کند.
به گفته اين کارشناس ، پس از آن ، چند طرح امضاى دجيتال تراگذر ديگر هم مطرح شدند.
همچنين در اين سخنرانى به بررسى تعريف ، کاربردها و امنيت امضاى ديجيتال تراگذر پرداخته و چند طرح امضاى دجيتال تراگذر با امنيت اثبات شدنى نيز مطرح شد.
انجمن رمز ايران يک انجمن علمى است که با کسب مجوز رسمى از وزارت علوم تحقيقات و فن آورى، و باهدف ارتقا علم رمز و امنيت ارتباطات و اسناد الکترونيکى فعاليت مى‌کند.
انجمن رمز ايران که چهار سال از فعاليت آن مى‌گذرد، گسترش ،پيشبرد و ارتقاء علم و فن آورى رمز و امنيت ارتباطات و کامپيوتر و شبکه هاى کامپيوترى را مد نظر دارد.
از ديگر اهداف اين انجمن کمک به توسعه کمى و کيفى نيروهاى متخصص و بهبود بخشيدن به امور آموزشى و پژوهشى در زمينه هاى مربوطه است .


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
دسترسى به فيلم هاى شفاف با استفاده از نانوتکنولوژى

محققان دانشگاه فلوريدا ، راهى را براى ساخت فيلم هاى منعطف و شفاف از نانو لوله هاى کربنى تک ديواره يافته اند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، خبرنامه "فناورى نانو" در شماره ۷۲ خود مى‌افزايد : نکته اساسى در دسترسى به صفحه هاى نمايش انعطاف پذير و تاشو ،يافتن اجزاى الکتريکىاى است که ،الکتريسيته را به خوبى از خود عبور دهند و شفاف و قابل انعطاف باشند.

ميزان تماس بسيار بالاى نانولوله ها با اين فيلم موجب تبديل شدن آن به يک هادى الکتريسيته خوب شده است .
اين فيلم سرانجام مى‌تواند براى ساخت صفحات نمايش رايانه اى تاشو ، دوربين هاى مادون قرمز و مخابرات نورى به کار رود.
محققان براى ساخت اين فيلم ها، سوسپانسيونى از نانو لوله ها درمايع تهيه کرده و با استفاده از يک غشاء، نانو لوله ها را فيلتر، و درنهايت ، غشاء را حل کردند.
طبق اظهارات محققان ،ضخامت فيلم ها را مىتوان در مقياس نانومتر کنترل کرد.آنها فيلم هايى با قطر ۱۰ سانتى متر و ضخامت ۵۰ تا۱۵۰ نانومتر ساخته اند.
فيلمى با ضخامت ۵۰ نانو متر ،۷۰ درصد نور مرئى و۹۰ درصد نور مادون قرمز را از خود عبور مى‌دهد.
محققان اين فيلم را براى ساخت يک ترانزيستور اثر ميدانى نورى که شفافيت آن درميدان الکتريکى تغيير مى‌کند، به کار بردند.
محققان امکان استفاده عملى از اين روش را تا دو سال آينده امکان پذير مى دانند.

منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
PCهاي محافظت نشده به آساني هك مي شوند

PC هاي محافظت نشده اي كه به اينترنت متصل مي شوند در عرض چند دقيقه هك مي شوند وبا ساير كامپيوتر هاي هك شده . در توزيع اسپم ، رهبري حملات عدم پذيرش سرويس يا انجام كلاه برداريهاي دزدي هويت شركت مي كنند .

به گزارش بخش خبر شبكه http://www.IRITN.com‏ ،به نقل از Techspot، اين اطلاعات را USA TODAY، Avantgard، يك شركت طراحي بازار يابي فني در سان فرا نسيسكو طي يك آزمايش جمع آوري كردند . در اين آزمايش شركت چندين كامپيوتر به عنوان طعمه به منظور به دام انداختن هكرها نصب شده و دستگاه هاي باز بيني نيز براي اينكه ببينند اين كامپيو تر ها چه ترافيكي را جذب مي كنند در اين مكان كار گذاشته شده است . آنها از كوين متنيك ، هكر سابق به عنوان مشاور امنيتي در اين آزمايش استفاده كرده بوند .


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا